Studio Mixer linken met FL Studio (11) Mixer?

Post hier alles over hardware; vragen, problemen, nieuwtjes, etc.
HesselH
Newbie
Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 28 dec 2016 17:00

Studio Mixer linken met FL Studio (11) Mixer?

Ongelezen bericht door HesselH »

Goedemiddag,

Ik heb een vraagje, weet iemand of het mogelijk is om mijn mixer (Allen & Heath ZED12FX) te linken met FL Studio (11)? Ik zou graag mijn mixen met de hand doen, maar heb nog niet de functie gevonden om de hardware te linken met de mixer in de software.

Alvast bedankt,
Hessel.
Gebruikersavatar
MvR
Moderator
Moderator
Berichten: 8036
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 18:11
Soundcloud: https://soundcloud.com/markvanrijswijk
Locatie: Waddinxveen

Re: Studio Mixer linken met FL Studio (11) Mixer?

Ongelezen bericht door MvR »

Omdat het een analoge mixer is, moet je niet verwachten dat je zomaar alles makkelijk kan aansluiten. En je moet al helemaal niet verwachten dat de faders meegaan in FL Studio of vice versa (dan zouden de faders motortjes erin moeten hebben)

Houd er ook rekening mee dat de A&H maar weinig kanalen heeft: 6 mono en 3 stereo kanalen. Dat betekent dat je eigenlijk niet veel opties hebt en je dus maar 3 stereo bussen met de hand kan controleren.

Anyway.. In FL Studio kun je kiezen welk kanaal naar welke output gaat. Natuurlijk moet je wel een geluidskaart hebben die minstens 18 in en outputs heeft (9 in, 9 uit), zodat deze naar de A&H mixer gestuurd kunnen worden. Vanuit de mixer stuur je de mix door naar je speakers.

Het is absoluut mogelijk, mits je de juiste spullen ervoor hebt. Maar om eerlijk te zijn heb je te weinig kanalen om echt profijt eruit te halen. Wat wel een voordeel is, is om deze mixer te gebruiken voor het opnemen van verschillende instrumenten tegelijk (een band dus). Die zou je dan weer elk een kanaal kunnen geven in FL Studio.
Plaats reactie