Audio level meter voor Windows XP

Post hier alles wat niet in de andere categorieën thuishoort.
Gebruikersavatar
Rick
Newbie
Newbie
Berichten: 38
Lid geworden op: do 07 feb 2008 17:47
Locatie: Almelo/Enschede

Audio level meter voor Windows XP

Ongelezen bericht door Rick »

Hallo,

Aangezien ik gebruik maak van Windows XP, mis ik de volume meter die visueel aangeeft hoe hoog het volume van een track is. In nieuwere versies van windows krijg je een kleine groene meter die groen kleurt, vrij simpel maar ik mis het toch. Is er een manier om bij het afspelen van muziek op Windows XP een volumemeter beschikbaar te hebben? Dus geen plugin die alleen maar werkt in een DAW, maar een die werkt op de output wat je afspeelt in de windows media player. Ik heb al een aantal VU meters geprobeerd maar geen 1 daarvan werkt op de output (Reaktek audio manager) alleen op de input.

Iemand enig idee? Alvast bedankt voor de reactie
At times... When the music ends... I remain... To listen
Gebruikersavatar
MvR
Moderator
Moderator
Berichten: 8036
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 18:11
Soundcloud: https://soundcloud.com/markvanrijswijk
Locatie: Waddinxveen

Re: Audio level meter voor Windows XP

Ongelezen bericht door MvR »

waarom gebruik je nog XP?
Gebruikersavatar
Rick
Newbie
Newbie
Berichten: 38
Lid geworden op: do 07 feb 2008 17:47
Locatie: Almelo/Enschede

Re: Audio level meter voor Windows XP

Ongelezen bericht door Rick »

MvR schreef:waarom gebruik je nog XP?


Goeie vraag haha, uhm in den beginnen zei men dat je beter op xp kan blijven omdat bepaalde programma's niet zouden werken in nieuwere versies. Op mijn muziek pc ben ik daarom bij XP gebleven aangezien ik het niet zie zitten om alles opnieuw te moeten installeren en opnieuw te betalen voor een nieuwe versie. Voor de rest mis ik eigenlijk niks in XP alleen dat kleine metertje :p
At times... When the music ends... I remain... To listen
Gebruikersavatar
MvR
Moderator
Moderator
Berichten: 8036
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 18:11
Soundcloud: https://soundcloud.com/markvanrijswijk
Locatie: Waddinxveen

Re: Audio level meter voor Windows XP

Ongelezen bericht door MvR »

Rick schreef:
MvR schreef:waarom gebruik je nog XP?


Goeie vraag haha, uhm in den beginnen zei men dat je beter op xp kan blijven omdat bepaalde programma's niet zouden werken in nieuwere versies. Op mijn muziek pc ben ik daarom bij XP gebleven aangezien ik het niet zie zitten om alles opnieuw te moeten installeren en opnieuw te betalen voor een nieuwe versie. Voor de rest mis ik eigenlijk niks in XP alleen dat kleine metertje :p


oké nouja, dan is mijn volgende vraag welke versie FL je gebruikt. (dit gaat compleet ergens anders over dan je vraag, maar wil het toch even weten) want vanaf versie 10 wordt XP niet meer ondersteunt. dingen werken nog wel gewoon, maar als er bijvoorbeeld bugs zijn, dan neemt Image-Line ook niet de moeite om die dan op te lossen. ze raden zelf aan om windows 7/8 te gebruiken. ik zou dan zelf voor 7 gaan, omdat veel plugins nog niet op 8 werken.

ok nu terug op je vraag, haha: zit er in VLC player of gewoon Windows Media Player geen visualisatie die een VU (of deciBel) meter simuleert?
Gebruikersavatar
manducator
Fruity King
Fruity King
Berichten: 500
Lid geworden op: vr 01 nov 2013 11:22

Re: Audio level meter voor Windows XP

Ongelezen bericht door manducator »

MvR schreef:oké nouja, dan is mijn volgende vraag welke versie FL je gebruikt. (dit gaat compleet ergens anders over dan je vraag, maar wil het toch even weten) want vanaf versie 10 wordt XP niet meer ondersteunt.


FL Studio is nieuw voor mij en ik wist eigenlijk niet dat XP niet meer ondersteund werd. Ik heb 2 pc's, 1 met XP en 1 met Win7 en FL werkt goed op beiden (laatste versie, 11.0.4).

Ik lees op deze pagina dat XP SP3 volstaat voor FL. Waarschijnlijk zal win7 de voorkeur krijgen.

http://www.image-line.com/documents/flstudio.html
Gebruikersavatar
manducator
Fruity King
Fruity King
Berichten: 500
Lid geworden op: vr 01 nov 2013 11:22

Re: Audio level meter voor Windows XP

Ongelezen bericht door manducator »

Ik ben een fan van foobar player, die heeft een ingebouwde VU-meter (+ spectrogram + spectrumweergave + osciloscope). Werkt perfect op XP:

http://www.foobar2000.org/
Gebruikersavatar
Rick
Newbie
Newbie
Berichten: 38
Lid geworden op: do 07 feb 2008 17:47
Locatie: Almelo/Enschede

Re: Audio level meter voor Windows XP

Ongelezen bericht door Rick »

manducator schreef:Ik ben een fan van foobar player, die heeft een ingebouwde VU-meter (+ spectrogram + spectrumweergave + osciloscope). Werkt perfect op XP:

http://www.foobar2000.org/


Manducator bedankt voor de tip heb deze inmiddels in gebruik en werkt inderdaad perfect op XP.
At times... When the music ends... I remain... To listen
Gebruikersavatar
Ivan Armilis
Fruity King
Fruity King
Berichten: 803
Lid geworden op: wo 26 jun 2013 18:06
Soundcloud: soundcloud.com/armilisivan
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Audio level meter voor Windows XP

Ongelezen bericht door Ivan Armilis »

MvR schreef:ok nu terug op je vraag, haha: zit er in VLC player of gewoon Windows Media Player geen visualisatie die een VU (of deciBel) meter simuleert?

je kan idd media player instellen als decibel of vu meter hoef je ook geen troep meer te downloaden ;)
Snapchat: ivanb.024
Instagram: ivanarmilis
Gebruikersavatar
Rick
Newbie
Newbie
Berichten: 38
Lid geworden op: do 07 feb 2008 17:47
Locatie: Almelo/Enschede

Re: Audio level meter voor Windows XP

Ongelezen bericht door Rick »

Bijkomend voordeel ten opzichte van WMP is dat foobar flac afspeelt, een handig filter heeft en gewoon mooi overzichtelijk is, alsnog mijn dank aan manducator :lol:
At times... When the music ends... I remain... To listen
Gebruikersavatar
manducator
Fruity King
Fruity King
Berichten: 500
Lid geworden op: vr 01 nov 2013 11:22

Re: Audio level meter voor Windows XP

Ongelezen bericht door manducator »

Graag gedaan, Rick. Ik luister zelf heel veel naar flac.

Wat ook erg leuk is, is dat hij zip- en rar-files kan lezen. Je hoeft dus zelfs de bestanden niet uit te pakken om ze toe te voegen aan de playlist.
Plaats reactie