Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu wo 21 feb 2018 15:49

Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Midi keyboard for PC 
Auteur Bericht
Newbie
Newbie

Antwoord met een citaat
Ik heb een beetje hup nodig met het uitzoeken van de midi keyboard voor mijn fruity loops studio 6. wie kan mij tips geven.

en nog een vraag. Zijn de pitch bend en modulation wheels op een keyboard belangrijk?

Thanksssssssssssss!;

di 28 feb 2006 16:35
Profiel
Admin & Remix Master
Admin & Remix Master

Antwoord met een citaat
Ongelezen bericht 
ik heb geen ervaringen met midi-boards, ik kan je wel vertellen dat een pitch-bend en modulation wheel niet echt heel belangrijk is. de pitch-bend knop kan soms handig zijn als je bijvoorbeeld een glide erin wilt hebben. :)

di 28 feb 2006 17:22
Profiel WWW
Fruity Master
Fruity Master

Antwoord met een citaat
Ongelezen bericht 
Ik kan je tot nu toe weinig tips geven, als het goed is krijg ik mijn board morgen binnen...

't is ff belangrijk om te weten wat je wil.. Hoeveel octaven? Wil je er ook een controller van maken?

Ik heb nu de EMU Xboard 49 besteld, kostte 149 euro en je hebt dan dit:

Dit is de 49 toetsen versie van de Xboard serie. Ook deze controller biedt een full size aanslaggevoelig klavier met aftertouch, 16 programmeerbare real-time controllers, Xboard Control editing software en de Proteus X LE desktop sound module met meer dan 1000 sounds.

Trouwens, Aftertouch op een midi board is ook erg leuk. De aftertouch data die wordt verzonden, geeft door aan je sequencer hoe hard je een bepaalde noot hebt gespeeld, net als in het echt bij een piano dus.

Om ff terug te komen op het controller verhaal. Als je geen controllers wil, heb je aan de meeste simpele boardjes genoeg. Wil je echt "live performance" gaan doen zou ik je aanraden een board met controllers te kopen. Ik had in 1e instantie de Edirol (Roland) PCR M30 besteld, maar deze was bij Feedback helaas niet leverbaar...

Mijn Acidplanet

di 28 feb 2006 18:01
Profiel ICQ WWW
Antwoord op onderwerp   [ 3 berichten ]