vaccineren: voor of tegen?

Post hier alles wat niet in de andere categorieën thuishoort.

vaccineren, voor of tegen?

Peiling eindigde op di 24 nov 2009 13:58

voor
6
40%
tegen
9
60%
 
Totaal aantal stemmen: 15

Gebruikersavatar
Medusa
Fruity Queen
Fruity Queen
Berichten: 914
Lid geworden op: za 22 sep 2007 12:13
Locatie: emmen

vaccineren: voor of tegen?

Ongelezen bericht door Medusa »

Ik ben ontzettend tegen (vaccinaties in het algemeen), mijn verklaring komt later. Wat vinden jullie?

ps. kom wel met goede argumenten, discussies over dit onderwerp zijn interessant. Ik heb zelf een boek erover gelezen en ik ben naar een lezing geweest.
www.myspace.com/djsenra
Ik heb hem net aangemaakt, dus voeg me maar ff toe!

26 juni musical therapy :: detec-events.hyves.nl
detec-events.com
basjeuh
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 5035
Lid geworden op: wo 03 okt 2007 14:02
Locatie: brabant! Mijn producerende Stijlen: alles tussen hardstyle & Hardcore in!
Contacteer:

Ongelezen bericht door basjeuh »

tegen. 9 van de 10 vaccinaties slaan egt nergens op.
je moet je tegenwoordig overal tegen laten vaccineren.
misschien moeten we ons volgend jaar wel laten vaccineren tegen verbranden in de zon :lol: :p

en ben nooit ziek daarom.!
Gebruikersavatar
Medusa
Fruity Queen
Fruity Queen
Berichten: 914
Lid geworden op: za 22 sep 2007 12:13
Locatie: emmen

Ongelezen bericht door Medusa »

basjeuh schreef:tegen. 9 van de 10 vaccinaties slaan egt nergens op.
je moet je tegenwoordig overal tegen laten vaccineren.
misschien moeten we ons volgend jaar wel laten vaccineren tegen verbranden in de zon :lol: :p

en ben nooit ziek daarom.!


Vergeet niet dat baby's tot hun 15 levensmaand al 22 prikken hebben gehad, die komen er bij mijn dochter niet in! (ze worden gegeven in coctails, bijv. dktp zijn al 4 ziektes)
www.myspace.com/djsenra
Ik heb hem net aangemaakt, dus voeg me maar ff toe!

26 juni musical therapy :: detec-events.hyves.nl
detec-events.com
leonard
Fruity God
Fruity God
Berichten: 3048
Lid geworden op: za 14 jun 2008 13:28
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Ongelezen bericht door leonard »

tegen, allemaal overdreven koek die mexicaanse griep, is veel minder erg dan dat je allemaal op het nieuws hoor.
verder zijn de vaccinaties nog niet echt getest en wie weet wat voor (dodelijke) bijwerkingen van komen.
Gebruikersavatar
maya79
Fruity Captain
Fruity Captain
Berichten: 277
Lid geworden op: wo 16 sep 2009 11:25
Locatie: Belgie

Ongelezen bericht door maya79 »

Medusa schreef:
basjeuh schreef:tegen. 9 van de 10 vaccinaties slaan egt nergens op.
je moet je tegenwoordig overal tegen laten vaccineren.
misschien moeten we ons volgend jaar wel laten vaccineren tegen verbranden in de zon :lol: :p

en ben nooit ziek daarom.!


Vergeet niet dat baby's tot hun 15 levensmaand al 22 prikken hebben gehad, die komen er bij mijn dochter niet in! (ze worden gegeven in coctails, bijv. dktp zijn al 4 ziektes)



echt? ik klaag die mensen aan als ze dat bij mijn dochter/zoon zouden doen later.
ikzelf heb nooit een prik gehad, ik eet heel graag pikant en ik zweet het zowiezo uit s'nachts.
is veel beter dan met kousen in bed slapen :p
Gebruikersavatar
Medusa
Fruity Queen
Fruity Queen
Berichten: 914
Lid geworden op: za 22 sep 2007 12:13
Locatie: emmen

Ongelezen bericht door Medusa »

Ik gok even dat juist deze generatie veel sceptischer is. Er komen tegenwoordig steeds meer zaken aan het licht. Mijn schoonmoeder was als de dood toen zei hoorde dat wij onze dochter niet laten vaccineren. Ze eiste dat we naar haar huisarts gingen. We hebben al wel een andere huisarts gesproken en die snapt onze keuze volledig. Hij zei letterlijk: "difterie?, ik weet niet eens hoe je dat schrijft".

Ik zal even kort toelichten waarom wij deze keuze hebben gemaakt. De vaccinaties die tegenwoordig gebruikt worden bevatten lichaamsvreemdestoffen. Ik ga geen uitspraken doen over wat er in zit. Het is op het internet wel te vinden, maar ook het internet is geen betrouwbare bron. Duidelijk is wel dat deze stoffen een reactie bij mensen uitlokken, bij sommigen met de dood als gevolg.

Nu denken de meeste mensen: "overal zit rommel in!". Dat is juist, maar het is wel onze "betrouwbare" overheid die bewust geen bijsluiters mee geeft. Dan ga je je wel afvragen wat er nu zoal in vaccins zitten.

Het gevaarlijke is dat al die lichaamsvreemdestoffen direct in de bloedbaan worden gespoten. Je eigen lichaam krijgt niet eens de kans om al die indringers te herkennen en te bestrijden. Bovendien is ons immuunsysteem pas met 4 jaar gerijpt.

Bof en kinkhoest zijn beidde ziektes die nog steeds veel voorkomen, ja ook bij gevaccineerde kinderen. Er is een onderzoek geweest in Engeland waar de kinkhoest vaccin werd afgeschaft en het aantal gevallen met kinkhoest was teruggedrongen. Mensen met weinig weerstand kunnen het levende virus (niet zoals beweerd wet "dode" virus) zelfs krijgen.

Het allerergst vind ik persoonlijk Tetanus. Zoals jullie weten (of niet weten) kun je tetanus oplopen wanneer je gebeten, geprikt of gewond raakt (bijv. bij diepe sneewonden). Zolang je de wond erg goed schoon maakt is er niets aan de hand (je bloed juist omdat je lichaam je wil reinigen tegen infecties). Wat gebeurd er op het moment dat je een diepe snijwond hebt, je krijgt naderhand het levende tetanusvirus zo in je bloedbaan ingespoten. Je eigen lichaam krijgt niet de kans je te beschermen en op deze manier (in combinatie met een lage weerstand) heb je kans tetanus op te lopen. Mocht je tetanus oplopen, dan is het antwoord duidelijk. Je hebt tetanus dankzij die wond word er dan beweerd!

Nog schrikbarender is dat baby's tussen 2 tot 4 maand die waren overleden aan de wiegendood (staat gelijk aan "sudden death") dezelfde symptonen hadden als mensen met tetanus. Als je de literatuur erop na trekt zou je bijna kunnen vaststellen dat wiegendood gelijk staat aan tetanus.

Wat ik ook interessant vind is dat er alleen over 2+ maand oude baby's over wiegendood word gesproken. Raad eens wanneer baby's worden gevaccineerd.

Wisten jullie trouwens dat het mexicaansevaccin aan de grens van mexico word gemaakt. Nog een leuk feitje, er gaan net zoveel mensen dood aan een "gewoon" griepje.

Ik snap de reactie wel van de meeste mensen van dit zal de overheid nooit doen etc. We worden met z'n allen bang gemaakt, zodat de grootste machthebbers flink geld kunnen vangen. We zijn de 2e wereldoorlog blijkbaar alweer vergeten!
www.myspace.com/djsenra
Ik heb hem net aangemaakt, dus voeg me maar ff toe!

26 juni musical therapy :: detec-events.hyves.nl
detec-events.com
Gebruikersavatar
Mattiozi Cobalski
Fruity King
Fruity King
Berichten: 880
Lid geworden op: za 28 jan 2006 13:36
Locatie: BE

Ongelezen bericht door Mattiozi Cobalski »

vaccinatie is inderdaad een risk/benefit afweging; dat wiegendood gerelateerd is met het tetanusvaccin wist ik nog niet.

woops, de uitleg is wat lang uitgedraaid. Skip parts die u niet interesseren :p

maar de inhoud van het gros van de vaccins is wel gekend: het is
- een virus dat gemodificeerd is zodat zijn virulentiefactoren worden afgezwakt, of
- het zijn componenten (meestal mantelproteïnen) van het virus, waartegen het lichaam antilichamen maakt als het in contact (zou) komen met het virus.

over vaccinatie bij kinderen ga ik geen dingen zeggen omdat ik daar nog te weinig over weet

maar wat griepvaccinatie voor de gewone wintergriep betreft: vaccineren om een griepje te vermijden zou ik niet doen. Er moet uiteraard wel een populatie gevaccineerd worden, want die mensen zorgen ervoor dat de verspreiding van het virus vermindert.
De mensen die best gevaccineerd worden zijn mensen uit de gevarengroepen: immuungecompromitteerde mensen (AIDS/auto-immuunziekten...), oudere mensen en tja... kinderen :p
probleem bij de gewone wintergriepvaccins is ook dat de WHO elk jaar 'voorspelt' welk subtype influenza de volgende winter volgens hen zal floreren. Ons lichaam maakt voornamelijk antistoffen tegen Hemaglutinine en neuraminidase (H en N); het influenzavirus muteert en daardoor krijgen we elk jaar een andere compositie van H en N mantelproteïnen, maar het gissen naar de welke. Zo'n vaccin is dus ook een berekend gokje, want het kan evengoed zijn dat je geimmuniseerd wordt door het vaccin tegen H3/N2 bv., maar dat het influenzavirus die winter H5/N1 is bv..

de mexicaanse griep is een nog iets genuanceerder verhaal. We hoeven geen schrik te hebben van de mexicaanse, de meeste mensen overleven dit. Vreemd genoeg vooral ouderen omdat deze mensen al in contact zijn geweest met de spaanse griep H1/N1 en deze uiteraard hebben overleefd en dus geïmmuniseerd zijn tegen de nieuwe H1/N1 variant (de mexicaanse). Kinderen ook omdat hun immuunsysteem niet optimaal, maar wel voldoende capacitief is om het virus te bestrijden

de 'gevarengroep' voor de mexicaanse griep is vreemd genoeg... wij :p, het is te zeggen, gezonde tieners en twintigers, en nog vreemder, het is omdat wij als gezonde mensen zo'n goed immuunsysteem hebben. En omdat wij niet in contact zijn geweest met het virus gaat ons lichaam in een klein aantal percentage van de gevallen overreageren, we krijgen een 'cytokinestorm'. Cytokines zijn vnl proteïnen (TNF, interleukines etc) die worden vrijgezet uit cellen van het immuunsysteem (Tcel/ mastcellen/ NK cellen) bij activatie, ze hebben verscheidene effecten, waarvan velen ongekend (genregulatie vb TNF). Maar ze veroorzaken mee de effecten van een immuunreactie: vasodilatatie, aantrekken van andere immuuncellen etc etc.
Van zo'n cytokinestorm kan je sterven. Dit is echter wel een heel klein percentage.

Toch valt het te overwegen om je te vaccineren want je helpt de verspreiding van de ziekte en het is niet compleet nutteloos want men gokt niet naar het griepvirus zoals bij de wintergriep, men kent het.

Het is inderdaad zo dat er evenveel mensen doodgaan aan een gewone dan aan de mexicaanse griep, maar aangezien het een variant is van de spaanse (H1/N1) die veel doden heeft gemaakt had men in het begin schrik. Het is echter uitgelopen tot een massahysterie waar de farmaindustrie en de media maar al te graag opspringen ;)

amai, lange uitleg :p
wat hier staat, is overbodig
Gebruikersavatar
Medusa
Fruity Queen
Fruity Queen
Berichten: 914
Lid geworden op: za 22 sep 2007 12:13
Locatie: emmen

Ongelezen bericht door Medusa »

Mattiozi Cobalski schreef:vaccinatie is inderdaad een risk/benefit afweging; dat wiegendood gerelateerd is met het tetanusvaccin wist ik nog niet.

woops, de uitleg is wat lang uitgedraaid. Skip parts die u niet interesseren :p

maar de inhoud van het gros van de vaccins is wel gekend: het is
- een virus dat gemodificeerd is zodat zijn virulentiefactoren worden afgezwakt, of
- het zijn componenten (meestal mantelproteïnen) van het virus, waartegen het lichaam antilichamen maakt als het in contact (zou) komen met het virus.

over vaccinatie bij kinderen ga ik geen dingen zeggen omdat ik daar nog te weinig over weet

maar wat griepvaccinatie voor de gewone wintergriep betreft: vaccineren om een griepje te vermijden zou ik niet doen. Er moet uiteraard wel een populatie gevaccineerd worden, want die mensen zorgen ervoor dat de verspreiding van het virus vermindert.
De mensen die best gevaccineerd worden zijn mensen uit de gevarengroepen: immuungecompromitteerde mensen (AIDS/auto-immuunziekten...), oudere mensen en tja... kinderen :p
probleem bij de gewone wintergriepvaccins is ook dat de WHO elk jaar 'voorspelt' welk subtype influenza de volgende winter volgens hen zal floreren. Ons lichaam maakt voornamelijk antistoffen tegen Hemaglutinine en neuraminidase (H en N); het influenzavirus muteert en daardoor krijgen we elk jaar een andere compositie van H en N mantelproteïnen, maar het gissen naar de welke. Zo'n vaccin is dus ook een berekend gokje, want het kan evengoed zijn dat je geimmuniseerd wordt door het vaccin tegen H3/N2 bv., maar dat het influenzavirus die winter H5/N1 is bv..

de mexicaanse griep is een nog iets genuanceerder verhaal. We hoeven geen schrik te hebben van de mexicaanse, de meeste mensen overleven dit. Vreemd genoeg vooral ouderen omdat deze mensen al in contact zijn geweest met de spaanse griep H1/N1 en deze uiteraard hebben overleefd en dus geïmmuniseerd zijn tegen de nieuwe H1/N1 variant (de mexicaanse). Kinderen ook omdat hun immuunsysteem niet optimaal, maar wel voldoende capacitief is om het virus te bestrijden

de 'gevarengroep' voor de mexicaanse griep is vreemd genoeg... wij :p, het is te zeggen, gezonde tieners en twintigers, en nog vreemder, het is omdat wij als gezonde mensen zo'n goed immuunsysteem hebben. En omdat wij niet in contact zijn geweest met het virus gaat ons lichaam in een klein aantal percentage van de gevallen overreageren, we krijgen een 'cytokinestorm'. Cytokines zijn vnl proteïnen (TNF, interleukines etc) die worden vrijgezet uit cellen van het immuunsysteem (Tcel/ mastcellen/ NK cellen) bij activatie, ze hebben verscheidene effecten, waarvan velen ongekend (genregulatie vb TNF). Maar ze veroorzaken mee de effecten van een immuunreactie: vasodilatatie, aantrekken van andere immuuncellen etc etc.
Van zo'n cytokinestorm kan je sterven. Dit is echter wel een heel klein percentage.

Toch valt het te overwegen om je te vaccineren want je helpt de verspreiding van de ziekte en het is niet compleet nutteloos want men gokt niet naar het griepvirus zoals bij de wintergriep, men kent het.

Het is inderdaad zo dat er evenveel mensen doodgaan aan een gewone dan aan de mexicaanse griep, maar aangezien het een variant is van de spaanse (H1/N1) die veel doden heeft gemaakt had men in het begin schrik. Het is echter uitgelopen tot een massahysterie waar de farmaindustrie en de media maar al te graag opspringen ;)

amai, lange uitleg :p


Ik ben het grotendeels met je eens. Het schijnt dat je dmv de vaccin niet beschermd word tegen de "gevaarlijke" gemuteerde vorm. Het verspreiden van een virus kun je simpelweg niet verkomen. Uiteindelijk zijn ziektes ervoor je lichaam op een natuurlijke manier te sterken.

Mijn mening is dus ook dat je tot een zekere hoogte niet met de natuur moet gaan kloten.

Ze hebben de vaccins nooit goed getest, daarom hebben ze zoveel bijwerkingen. Tevens worden er door sommige artsen beweerd dat vaccineren je immuunsysteem kan ondermijnen i.p.v versterken (dit heeft weer met het feit te maken dat het virus word ingepoten en niet de natuurlijke weg bewandelt).
www.myspace.com/djsenra
Ik heb hem net aangemaakt, dus voeg me maar ff toe!

26 juni musical therapy :: detec-events.hyves.nl
detec-events.com
leonard
Fruity God
Fruity God
Berichten: 3048
Lid geworden op: za 14 jun 2008 13:28
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Ongelezen bericht door leonard »

vaccin is volgens mij gewoon een afgezwakte versie van de ziekte/bacterie/virus die ze in je spuiten zodat je lichaam ervoor gespeciliseerde witte bloedcellen ervoor krijgt die meteen in actie kunnen komen als de echte ziekte binnekomt.
Gebruikersavatar
e-Gloomy-nations
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 20994
Lid geworden op: zo 22 jan 2006 19:33
Soundcloud: https://soundcloud.com/gloomer2000
Locatie: Belgium
Contacteer:

Ongelezen bericht door e-Gloomy-nations »

ik ben wel voor. Voor oudere mensen is het vaak noodzakelijk om ingeënt te worden tegen de griep ofzo.
Youtube :
http://www.youtube.com/user/Gloomer2000

Soundcloud :
https://soundcloud.com/gloomer2000

Discography, free downloads :
https://gloomer2000.bandcamp.com/music

Gloomy's Blog :
https://messagefromone.blog
Gebruikersavatar
Medusa
Fruity Queen
Fruity Queen
Berichten: 914
Lid geworden op: za 22 sep 2007 12:13
Locatie: emmen

Ongelezen bericht door Medusa »

leonard schreef:vaccin is volgens mij gewoon een afgezwakte versie van de ziekte/bacterie/virus die ze in je spuiten zodat je lichaam ervoor gespeciliseerde witte bloedcellen ervoor krijgt die meteen in actie kunnen komen als de echte ziekte binnekomt.


ja dat klopt, maar omdat het niet de natuurlijke weg behandelt reageert je lichaam anders. Onderzoekers melden dat je immuunsysteem zwak word door je te laten vaccineren. Ook al ben je beschermd tegen die ene virus, dan zit je nog vast aan een verzwakt immuunsysteem en alle bijwerkingen van de vaccinatie nadien.
www.myspace.com/djsenra
Ik heb hem net aangemaakt, dus voeg me maar ff toe!

26 juni musical therapy :: detec-events.hyves.nl
detec-events.com
Gebruikersavatar
Medusa
Fruity Queen
Fruity Queen
Berichten: 914
Lid geworden op: za 22 sep 2007 12:13
Locatie: emmen

Ongelezen bericht door Medusa »

lees dit even heel zorgvuldig door als je wilt weten waar je aan toe bent, met name het interview.

http://www.meerwetenoverfreek.nl/litera ... alist.html
www.myspace.com/djsenra
Ik heb hem net aangemaakt, dus voeg me maar ff toe!

26 juni musical therapy :: detec-events.hyves.nl
detec-events.com
Gebruikersavatar
Simon
Fruity God
Fruity God
Berichten: 3499
Lid geworden op: zo 03 jun 2007 13:09
Locatie: Ja
Contacteer:

Ongelezen bericht door Simon »

Ik ben volledig voor de mogelijkheid tot vaccinatie.

daarmee wil ik niet zeggen dat ik het zelf zou laten doen bij mijn kinderen, maar tegen houdt in dat je tegen het inenten van kinderen bent.

ik ben dus voor het (vrijwillig) inenten van kinderen
Shut your pompous vortex of overlapping fangs
Gebruikersavatar
Ezyo
Fruity God
Fruity God
Berichten: 3107
Lid geworden op: vr 17 okt 2008 16:44
Locatie: Arcadia Bay, Oregon
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ezyo »

Ik ben tegen, ik werd er vroeger alsmaar ziek van.
Maar de mogelijkheid moet er idd zijn, zoals Simon zei.
Gebruikersavatar
Medusa
Fruity Queen
Fruity Queen
Berichten: 914
Lid geworden op: za 22 sep 2007 12:13
Locatie: emmen

Ongelezen bericht door Medusa »

Gloomer schreef:ik ben wel voor. Voor oudere mensen is het vaak noodzakelijk om ingeënt te worden tegen de griep ofzo.


Daarentegen is het vaccin absoluut niet vrij van risico's. Veel gevaccineerden maken juist een ergere vorm van griep door. Longontsteking na vaccinatie komt niet zelden voor, vooral bij ouderen. Astma en bronchitis na vaccinatie treden eveneens op. Problemen met bloeddruk en bloedstolling zijn in de litteratuur beschreven, evenals angor pectoris (pijn aan het hart door zuurstoftekort). Allerlei vormen van verlammingsverschijnselen zijn ook bekend; meest bekend is Guilain-Barré, een pijnlijke, opstijgende verlamming van de benen, maar ook verlamming van de aangezichtszenuwen of de ledematen is mogelijk. Meest gevreesd is wellicht het risico op anaphylactische shock, waarbij de patiënt meteen na vaccinatie in geen tijd zijn bloeddruk verliest en kan overlijden.


bron: http://www.hetechtenieuws.be/gezondheid

mijn moeder heeft bronchitis en ze heeft vorig jaar geen griepprik gehad. Ze heeft verder de hele winter geen klachten gehad. De winter ervoor kreeg ze longontsteking na de griepprik.

Ik ben zeker voor de mogelijkheid, we leven in een vrij land immers. Ik vind wel dat de risico's vermeld moeten worden. Waarschijnlijk word vaccineren nog wel verplicht en word je in de gevangenis gestopt omdat je een gevaar voor de gezondheid bent :P
www.myspace.com/djsenra
Ik heb hem net aangemaakt, dus voeg me maar ff toe!

26 juni musical therapy :: detec-events.hyves.nl
detec-events.com
Plaats reactie