CPU gebruik sparen

Voormalige FL Studio Discussies en Vragen en Problemen.
Gebruikersavatar
Suriel
Admin & 303 Master
Admin & 303 Master
Berichten: 6553
Lid geworden op: wo 25 jul 2007 18:10
Locatie: In Panic Rang: Grandmaster Coolheid: Zeer hoog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suriel »

Het is jammer dat dat niet voor synths werkt.
_________________

L STFUDIO
_________________

= = Domme vragen bestaan in overvloed.
= = De 'ik-zou-graag-zeggen-wat-ik-bedoel-maar-de-woorden-zitten-in-de-weg' mentaliteit
Gebruikersavatar
Michiel
Master of Percussion & Chillout
Berichten: 2358
Lid geworden op: di 06 jun 2006 20:38
Locatie: Achterhoek

Ongelezen bericht door Michiel »

Sinds versie 7 werkt het ook voor synths.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Suriel
Admin & 303 Master
Admin & 303 Master
Berichten: 6553
Lid geworden op: wo 25 jul 2007 18:10
Locatie: In Panic Rang: Grandmaster Coolheid: Zeer hoog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suriel »

Dan werkt het niet goed, want als ik geen synth heb aanstaan maar wel een aantal dikke synths erin heb zitten verbruik ik aanzienlijk meer cpu dan wanneer de synths er niet in zouden zitten.
_________________

L STFUDIO
_________________

= = Domme vragen bestaan in overvloed.
= = De 'ik-zou-graag-zeggen-wat-ik-bedoel-maar-de-woorden-zitten-in-de-weg' mentaliteit
Gebruikersavatar
Michiel
Master of Percussion & Chillout
Berichten: 2358
Lid geworden op: di 06 jun 2006 20:38
Locatie: Achterhoek

Ongelezen bericht door Michiel »

heb ff getject..
house basic kick met 6 x Genesis.

Met de functie aan gaat de cpu load na een tijdje naar 0%.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Suriel
Admin & 303 Master
Admin & 303 Master
Berichten: 6553
Lid geworden op: wo 25 jul 2007 18:10
Locatie: In Panic Rang: Grandmaster Coolheid: Zeer hoog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suriel »

Hmmm, dan zit ik mis en zal het ergens anders aan liggen bij het project dat ik in gedachte heb. Ik heb het namelijk ook even gecheckt met een nieuw project en daar ervaar ik hetzelfde als jij.


[pre-post edit]

Ik kwam opeens op een ander idee en dat lijkt wel juist te zijn. De actieve synths nemen meer cpu in beslag als er meer inactieve synths in hetzelfde project zitten. Ik had een flinke lading aan synths erin gegooid (14,) en daar 3 van aangezet (gewoon aan/uit knopje) en toen zat ik op max cpu, met de andere synths weer verwijderd nog maar 75%
_________________

L STFUDIO
_________________

= = Domme vragen bestaan in overvloed.
= = De 'ik-zou-graag-zeggen-wat-ik-bedoel-maar-de-woorden-zitten-in-de-weg' mentaliteit
Arnie87
Fruity Loopist
Fruity Loopist
Berichten: 158
Lid geworden op: zo 16 dec 2007 19:33

Ongelezen bericht door Arnie87 »

Toch maar ff een loze opmerking van mij erbij :P.

Ik draai nu een tijdje met een nieuw systeem een core 2 op 3 Ghz. Wat je ook doet CPU blijft op een paar procent steken.

LET OP geheugen gebruik is zo 1+ GB...


Systeemen zijn niet meer zo duur gelukkig.
Gebruikersavatar
Euphorica
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 4537
Lid geworden op: ma 25 dec 2006 1:16

Ongelezen bericht door Euphorica »

De meeste CPU bespaar je gewoon door efficient te werken ;)

Onnodige FX:
Denk na bij wat je doet,pleur niet tig fx over elkaar om tot een bepaalt geluid te komen,vraag je zelf af waarom je die fx gebruikt en met welk doel.

Lange release:
Als je korte noten speelt stel de release van de envelopes dan goed af op het geluid want een lange release is vaak onnodig bij korte geluiden (tenzij je de synth wat meer wil laten zweven).
Een lange release is bij veel vsti's zeer CPU intensief (vooral Vanguard)
Ik denk dat vooral de preset gebruikers al heel wat CPU kunnen besparen op deze manier :p

Patterns renderen:
Render patterns die je maar af en toe laat horen naar wav.
Waarom zou je een zware vst laten draaien door je hele track als je hem alleen maar in de intro laat horen? :p

Zomaar wat kleine tipjes om efficienter te werken en er zijn zoveel meer manieren om cpu te besparen.
Je word er op ten duur ook steeds handiger in om cpu te sparen.
Ik heb de laatste tijd bijna nooit meer last van haperende tracks en dat komt vooral door efficient te werken.
basjeuh
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 5035
Lid geworden op: wo 03 okt 2007 14:02
Locatie: brabant! Mijn producerende Stijlen: alles tussen hardstyle & Hardcore in!
Contacteer:

Ongelezen bericht door basjeuh »

bij mij happert die alleen bij nexus en als ik 6 keer zeta+ over elkaar gooi xD komt door de pc zit bon vol xD
creativenl
Newbie
Newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 16 mei 2008 15:43

Ongelezen bericht door creativenl »

Smart Disable

Het tweede wat je kunt doen is het gebruiken van de functie Smart Disable. Dat zorgt ervoor dat alle FX die op dat moment niet gebruikt worden, uitgeschakeld worden. Dit scheelt een boel CPU in het proces. Om Smart Disable aan te zetten voor alle effecten, open de mixer en klik op Options, linksbovenin. Ga naar beneden en klik op ‘Switch smart disable for all.’ Je moet dit dus elke keer doen als je FL opstart, want het blijft niet permanent. Als je een extreem geval aan haperingen hebt met FL, hierbij praat ik over een 400 mHz processor, kun je alle FX uitzetten, als je tijdelijk aan het bewerken bent. Dit raad ik echter niet aan, want het is als het ware ‘blind mixen’, dus doe dit alleen als je echt een extreem traag systeem hebt, en dit de laatste optie is.


sorry maar als ik naar de mixer ga en ik kijk linksbovenin, zie ik bij opties geen Switch smart disable for all. staan. Ik kijk zeker krom? :P[/quote]
Gebruikersavatar
Suriel
Admin & 303 Master
Admin & 303 Master
Berichten: 6553
Lid geworden op: wo 25 jul 2007 18:10
Locatie: In Panic Rang: Grandmaster Coolheid: Zeer hoog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suriel »

Functie is vanaf 7 verplaatst naar Tools > Macro's

...
_________________

L STFUDIO
_________________

= = Domme vragen bestaan in overvloed.
= = De 'ik-zou-graag-zeggen-wat-ik-bedoel-maar-de-woorden-zitten-in-de-weg' mentaliteit
leonard
Fruity God
Fruity God
Berichten: 3048
Lid geworden op: za 14 jun 2008 13:28
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Ongelezen bericht door leonard »

waar vind ik tools ?

edit gevonden :$ :$ sorry
Gebruikersavatar
Fred-E Skywalker
Moderator
Moderator
Berichten: 5522
Lid geworden op: di 16 sep 2008 0:13
Soundcloud: www.soundcloud.com/fred-e-skywalker
Locatie: Groningen.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fred-E Skywalker »

Arnie87 schreef:Toch maar ff een loze opmerking van mij erbij :P.

Ik draai nu een tijdje met een nieuw systeem een core 2 op 3 Ghz. Wat je ook doet CPU blijft op een paar procent steken.

LET OP geheugen gebruik is zo 1+ GB...


Systeemen zijn niet meer zo duur gelukkig.


Zekers geen LOZE opmerking Arnie!

Met een dual of quad core ( kost een beetje maar dan heb je ook echt wat ), loopt FL als een trein hoorde ik laatst van een collega FL producer.
Het is echt aan te raden om over te stappen op dual met 3 gig. Dan loopt het NIET meer vast. Ik heb er zelfs nog last van met een 3.2 gig p4 met 2 gig overgeklokt. Je bent gewoon uit de zorgen als je een dual neemt met minstens 3 gig.

>>MD..
:fl: DUAL CORE RULES.
Bezoek website: www.fredvdwerf.nl
Mombasa
Fruity Loopist
Fruity Loopist
Berichten: 196
Lid geworden op: vr 11 apr 2008 21:31
Locatie: Utrecht

Ongelezen bericht door Mombasa »

Misschien beetje een inkoppertje, maar als je toch al een plug-in gebruikt, benut deze dan ten volle. Een fruity vst als reverb of delay erover knallen kan net zo goed via de al te gebruiken externe plug-in.
Gebruikersavatar
PatrickBehrendt
Fruity Loopist
Fruity Loopist
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 19:17
Locatie: Emmen
Contacteer:

Ongelezen bericht door PatrickBehrendt »

Mombasa schreef:Misschien beetje een inkoppertje, maar als je toch al een plug-in gebruikt, benut deze dan ten volle. Een fruity vst als reverb of delay erover knallen kan net zo goed via de al te gebruiken externe plug-in.


Mwah dat is niet helemaal waar.. bij de meeste plugins verbruik je dan juist nog meer cpu.. zoals euphorica al zei, denk na voor je iets gebruikt en kijk of het ook anders kan en er zijn genoeg trucjes om een dik project te kunnen maken.
basjeuh
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 5035
Lid geworden op: wo 03 okt 2007 14:02
Locatie: brabant! Mijn producerende Stijlen: alles tussen hardstyle & Hardcore in!
Contacteer:

Ongelezen bericht door basjeuh »

exporten naar wav!
eerst klote ik altijd met de cpu. maar nu export ik bijna alles naar wav. en dan gooi ik in de play list. scheelt veel!
Plaats reactie