Irritant k*tprobleem pitch automation clip

Voormalige FL Studio Discussies en Vragen en Problemen.
Intensive Melodies
Fruity Loopist
Fruity Loopist
Berichten: 249
Lid geworden op: di 04 jun 2013 19:05

Irritant k*tprobleem pitch automation clip

Ongelezen bericht door Intensive Melodies »

Hai,

als ik een automation clip maak van de master pitch, dan negeert fl die compleet totdat ik erop klik terwijl de track speelt. Hoe verhelpt ik dit? Het is namelijk strontirritant
Intensive Melodies
Fruity Loopist
Fruity Loopist
Berichten: 249
Lid geworden op: di 04 jun 2013 19:05

Re: Irritant k*tprobleem pitch automation clip

Ongelezen bericht door Intensive Melodies »

Ohja en ik kan sommige dingen niet verplaatsen, terwijl ik echt enkel 1 ding slecteer. Bijvoorbeeld, stel je hebt iets op maat 16 staan en je selecteert dat én perongeluk iets uit maat 1, en je probeert het naar achteren te zetten, dan lukt dat niet. Dat heb ik dus ook regelmatig de laatste tijd als ik alleen datgeen van maat 16 selecteer..
Gebruikersavatar
MvR
Moderator
Moderator
Berichten: 8036
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 18:11
Soundcloud: https://soundcloud.com/markvanrijswijk
Locatie: Waddinxveen

Re: Irritant k*tprobleem pitch automation clip

Ongelezen bericht door MvR »

het is vrij simpel: master pitch NOOIT gebruiken. het is bekend dat dit als automation niet goed werkt. gewoon individueel pitchen, hoeveel moeite dan ook kost. maar dat hoort er gewoon bij. deal with it ;)

en je andere probleem heb ik geen antwoord op, helaas.
Intensive Melodies
Fruity Loopist
Fruity Loopist
Berichten: 249
Lid geworden op: di 04 jun 2013 19:05

Re: Irritant k*tprobleem pitch automation clip

Ongelezen bericht door Intensive Melodies »

Daar dan ook weer een vraag over, wat is de beste manier van pitchen? Niet bij dat ding naast volume bij de plugin zelf, want dat doet vrij weinig.
Gebruikersavatar
MvR
Moderator
Moderator
Berichten: 8036
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 18:11
Soundcloud: https://soundcloud.com/markvanrijswijk
Locatie: Waddinxveen

Re: Irritant k*tprobleem pitch automation clip

Ongelezen bericht door MvR »

je moet de pitch in de synth zelf automaten. welke synths gaat het over?
Intensive Melodies
Fruity Loopist
Fruity Loopist
Berichten: 249
Lid geworden op: di 04 jun 2013 19:05

Re: Irritant k*tprobleem pitch automation clip

Ongelezen bericht door Intensive Melodies »

Met name Sylenth1, Massive en Nexus..
Gebruikersavatar
MvR
Moderator
Moderator
Berichten: 8036
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 18:11
Soundcloud: https://soundcloud.com/markvanrijswijk
Locatie: Waddinxveen

Re: Irritant k*tprobleem pitch automation clip

Ongelezen bericht door MvR »

sylenth is makkelijk. linksonderin is de pitchbend. zet m op 12 of 24 en automate de pitch knop ernaast. (klooi er een beetje aan: Tools > Last tweaked parameter > Create automation clip)

Massive is wat lastiger. ben op vakantie dus kan dat niet zo makkelijk uitleggen. maar misschien dat googlen op "pitchbend automation massive fl studio" iets oplevert? je moet iig een macro knob linken aan de pitch waardes van elke oscillator in massive zelf en dan die macro knob automaten.

Nexus hoort te werken via FL's eigen pitch in de channel settings. vergeet niet die channel pitch dan op 12 of 24 te zetten. ook kun je even in de Wrapper (het stukje software waar nexus IN wordt geladen) kijken of de pitchbend daar ook op 12 of 24 staat.
Gebruikersavatar
Euphorica
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 4537
Lid geworden op: ma 25 dec 2006 1:16

Re: Irritant k*tprobleem pitch automation clip

Ongelezen bericht door Euphorica »

Dat probleempje dat je niet kan verplaatsen is logisch want als je een clip selecteert die op maat 1 begint dan kun je die uiteraard nooit naar links schuiven, als je ook niet naar rechts kan schuiven dan is het wel een vaag probleem waar ik zo geen antwoord op heb, maar goed als je iets per ongeluk mee selecteert word het toch meestal een ctrlZtje?(of je moet het door moeheid,stonedheid of dronkenschap niet doorhebben :p)
Plaats reactie