Mixer track ?

Voormalige FL Studio Discussies en Vragen en Problemen.
bassie78
Newbie
Newbie
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 07 feb 2010 12:35

Mixer track ?

Ongelezen bericht door bassie78 »

Hallo ,

Ik ben op het moment opzoek naar een D.A.W die het beste bij mijn past (ableton of FL studio ) , nu kan ik me aardig vinden in FL Studio . Ik heb alleen vraag : is het mogelijk om bij het openen van een nieuw pattern deze gelijk automatisch een mixertrack te geven ?
Gebruikersavatar
MvR
Moderator
Moderator
Berichten: 8036
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 18:11
Soundcloud: https://soundcloud.com/markvanrijswijk
Locatie: Waddinxveen

Re: Mixer track ?

Ongelezen bericht door MvR »

niet automatisch voor zover ik weet. maar wat je wel kan doen is zodra je een nieuwe sample of synth inlaadt, ctrl+L gebruiken. dan gooit ie 'm automatisch naar de eerste lege mixertrack, inclusief naam.
Gebruikersavatar
Jay30k
Fruity Master
Fruity Master
Berichten: 1704
Lid geworden op: do 23 feb 2006 9:46
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Mixer track ?

Ongelezen bericht door Jay30k »

Patterns niet, channels kan je vrij eenvoudig onder een mixertrack brengen. Selecteer simpelweg één of meerdere channels in the stepsequencer (groene lampjes tussen de channel(s) en steps, ga naar de mixer > rechtermuis op de desbetreffende mixertrack > kies "link selected channels" - "to this track"

en voila
bassie78
Newbie
Newbie
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 07 feb 2010 12:35

Re: Mixer track ?

Ongelezen bericht door bassie78 »

Mmm

Je moet inderaad per ''channel'''op Ctrl L drukken , het is niet zo dat alle geselecteerde ''channels'' automatisch een mixertrack krijgen ..

Bedankt voor de antwoorden in ieder geval , ik denk dat het ''lineair'''werken voor mij een stuk beter werkt ...jammer want FL Studio heeft echt alles in huis !
Gebruikersavatar
Jay30k
Fruity Master
Fruity Master
Berichten: 1704
Lid geworden op: do 23 feb 2006 9:46
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Mixer track ?

Ongelezen bericht door Jay30k »

In principe ben je binnen no time aan de workflow gewend. De DAWs zijn inmiddels ongeveer wel gelijk aan elkaar, als je workflow dan buiten beschouwing houdt. Ik zal je een ander argument geven: wat is rustgevender voor je ogen: het donkere scherm van FL of de felle kleuren van Ableton.
bassie78
Newbie
Newbie
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 07 feb 2010 12:35

Re: Mixer track ?

Ongelezen bericht door bassie78 »

Ja hulp d.m.v een argument kan ik zeker gebruiken , want ik zit op het moment echt in een twee strijd .

Door het argument wat je nu geeft neig ik meer naar Ableton z'n ''strakke'' design .

Het kromme is dat ik in FL studio vaak eerder een idee en/of track krijg maar ik het kwa workflow Ableton veel fijner vind werken .
Gebruikersavatar
MvR
Moderator
Moderator
Berichten: 8036
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 18:11
Soundcloud: https://soundcloud.com/markvanrijswijk
Locatie: Waddinxveen

Re: Mixer track ?

Ongelezen bericht door MvR »

vind t nou ook niet een "make or break" argument. wat ik zelf het fijnste vind aan FL, is dat ik heel snel een klein opzetje kan maken zonder het mezelf moeilijk te maken. met Ableton heb ik dat zelf wel. maar ik ga je echt niet overtuigen om FL te kiezen. wat belangrijk is, is welk DAW bij jou het fijnst werkt. wat komt intuïtiever, waar heb je sneller iets goeds in staan, met welk programma heb je de minste frustraties? stel jezelf die vragen en de keus wordt simpeler.
bassie78
Newbie
Newbie
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 07 feb 2010 12:35

Re: Mixer track ?

Ongelezen bericht door bassie78 »

Tja das nou precies die twee strijd ....

in principe heb als ''opzetje'' (dus de creativiteit) in FL Studio veel sneller resultaat .Maar in Ableton is dat precies andersom , alleen kan ik in de loop van een track de weg in Ableton vele malen beter vinden dan in FL Studio (alles klopt meer en is overzichtelijker ) .
Gebruikersavatar
MvR
Moderator
Moderator
Berichten: 8036
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 18:11
Soundcloud: https://soundcloud.com/markvanrijswijk
Locatie: Waddinxveen

Re: Mixer track ?

Ongelezen bericht door MvR »

je kan dus ook loopjes en opzetjes maken in FL, deze renderen naar wav en dan in Ableton ermee verder gaan?
bassie78
Newbie
Newbie
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 07 feb 2010 12:35

Re: Mixer track ?

Ongelezen bericht door bassie78 »

Ik denk dat dat ook mijn ''werkwijze'' gaat worden . Moet wel zeggen dat ik Bitwig (volgens mij een mix va Ableton en FL studio ) ook wel sterk in mijn twijfels meeneem .......
Laatst gewijzigd door bassie78 op za 24 jan 2015 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MvR
Moderator
Moderator
Berichten: 8036
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 18:11
Soundcloud: https://soundcloud.com/markvanrijswijk
Locatie: Waddinxveen

Re: Mixer track ?

Ongelezen bericht door MvR »

gewoon lekker dingetjes proberen. Studio One niets voor je?
Plaats reactie