Fl Studio 32/64bit

Voormalige FL Studio Discussies en Vragen en Problemen.
NielsVonk
Fruity Beginner
Fruity Beginner
Berichten: 78
Lid geworden op: vr 10 jun 2011 23:49
Locatie: Arnhem

Fl Studio 32/64bit

Ongelezen bericht door NielsVonk »

Beste mensen,

Onlangs heb ik een nieuwe computer gekocht en FL Studio opnieuw geïnstalleerd. Helaas werken mijn VST plugins nog niet helemaal zoals het hoort.
Wanneer ik de 64bit versie van FL opstart kan ik bij 32bit plugins niet tegelijk het geluid aanpassen en op de piano roll iets inspelen. Ik moet dan eerst het geluid aanpassen om vervolgens naar de piano roll te gaan om iets te spelen.
Andersom is dit ook het geval, een 32bit versie van FL kan 64bit plugins niet juist implementeren.

Hopelijk hebben jullie een oplossing, want ik begrijp het even niet.
Gebruikersavatar
MvR
Moderator
Moderator
Berichten: 8036
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 18:11
Soundcloud: https://soundcloud.com/markvanrijswijk
Locatie: Waddinxveen

Re: Fl Studio 32/64bit

Ongelezen bericht door MvR »

Hoi Niels! leuk je weer eens te zien hier. jammer dat je niet vaker wat post ;)

over je probleem: helaas heb ik dat eerste zelf ook. met Massive bijvoorbeeld. andersom is het logisch dat het niet werkt, 64 bit programma's werken nu eenmaal niet met 32 bit hosts. ik heb gelezen dat het een bekend probleem is en dat het in FL12 verholpen wordt. dus het is even niet anders, tenzij iemand hier wél een oplossing weet. maar ik weet het niet.
Gebruikersavatar
Housemotion
Fruity King
Fruity King
Berichten: 803
Lid geworden op: di 29 mar 2011 20:49

Re: Fl Studio 32/64bit

Ongelezen bericht door Housemotion »

In Ableton heb ik dit probleem ook.. Met behulp van jBridge kan ik de 32bit VST's echter wel gewoon gebruiken in 64 bit!
Is niet altijd even stabiel en soms wat haperingen als je aan parameters draait, maar verder runt hij bij mij soepel op die manier.
NielsVonk
Fruity Beginner
Fruity Beginner
Berichten: 78
Lid geworden op: vr 10 jun 2011 23:49
Locatie: Arnhem

Re: Fl Studio 32/64bit

Ongelezen bericht door NielsVonk »

@MvR: Tja ik heb de laatste tijd ook niet heel veel tijd gehad om nieuwe dingen te maken. Vandaar niet zo actief geweest.

Ontopic: Hmm vreemd dit, want merk nu ook dat ik bijvoorbeeld TruePianos (32bit vst versie) niet normaal kan gebruiken in FL 32bit. Ook daar kan ik het geluid niet tegelijk aanpassen met het inspelen.
Sylenth1 daarentegen weer wel. Er zit dus totaal geen patroon in...Terwijl ik TruePianos ook nog 1x opnieuw heb geïnstalleerd.

Misschien moet ik FL Studio zelf maar nog eens installeren.
Adjead
Fruity Captain
Fruity Captain
Berichten: 481
Lid geworden op: ma 24 okt 2011 11:55

Re: Fl Studio 32/64bit

Ongelezen bericht door Adjead »

Hier ook last van erg idd. Bij mij bridged ie ze wel automatisch trouwens...
Plaats reactie