van keyboard naar fl studio

Voormalige FL Studio Discussies en Vragen en Problemen.
Keyboardman
Newbie
Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: za 07 mar 2015 13:56

van keyboard naar fl studio

Ongelezen bericht door Keyboardman »

Hallo,

Ik heb jarenlang opgetreden met een keyboard (voornamelijk de pa X series van korg), de laatste tijden ben ik steeds meer geinteresseerd in DAW en midi, met name vanwege de vele mogelijkheden hoog kwalitatieve samples.

Ik heb nu een week lang FL studio 11 vanwege de performance mode en sinds paar dagen fm8 gekocht, omdat ik van die oude analoge sounds houd.

Ik probeer het een en ander aan de praat te krijgen en heb op het originiele forum ook deze vragen gesteld, maar niemand reageert.

Ik zou graag willen weten of het volgende mogelijk is:
- Is het mogelijk om met je MIDI keyboard de akkoorden te veranderen, net zoals op een echte keyboard? dus als ik D,F,A speel en vervolgens G,B,D dat de akkoorden dan mee veranderen, terwijl je een pattern aan hebt (die dus aan het loopen is).
- Ik begrijp dat je in performance mode ook de stijl (beat) kan veranderen. Hoe kun je de verschillende stijlen linken aan de knoppen op je midi controller?
- Wanneer ik iets opneem, dan neemt ie niet precies op wat ik speel. ik speel vrij snelle muziek, hoe kan ik dit verhelpen?

ik heb nog tal van andere vragen en hoop dat jullie mij daarbij kunnen helpen. mijn doel is om FL studio zoveel mogelijk op een keyboard te laten lijken, tips en alternatieven hoor ik graag.

Thanks,
KM
Plaats reactie