Gare sidechaincurve

Voormalige FL Studio Discussies en Vragen en Problemen.
Faashaas
Newbie
Newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: di 25 nov 2014 15:28

Gare sidechaincurve

Ongelezen bericht door Faashaas »

Hey guys,

Het lukt me maar niet om mijn verschrikkelijk gare sidechaincurve fatsoenlijk te krijgen. Ik heb een foto in de bijlage toegevoegd.

Ik heb het al geprobeerd te verhelpen met een compleet nieuwe kick en bass channel, maar dit mocht niet helpen. Wanneer ik het probeer in een nieuw project lukt het wel. Erg vreemd dit, hoop dat iemand me kan helpen.

Alvast bedankt
Bijlagen
gare sidechain.png
gare sidechain.png (204.92 KiB) 1592 keer bekeken
Gebruikersavatar
Scopes
Moderator & Master of Chillout
Moderator & Master of Chillout
Berichten: 4403
Lid geworden op: di 18 dec 2007 22:06
Soundcloud: https://soundcloud.com/ma_zea

Re: Gare sidechaincurve

Ongelezen bericht door Scopes »

Mjah... blijven proberen zou ik zeggen. kwestie van de juiste verhouding vinden tussen de ratio, threshold en release. Je kan de curve ook eens op 2 of 3 zetten. Voor de rest kan ik vanaf hier ook niet veel betekenen, aangezien ik niet weet wat voor curve je wilt en meest belangrijk, niet kan horen wat je gemaakt hebt en wat je wilt.
Faashaas
Newbie
Newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: di 25 nov 2014 15:28

Re: Gare sidechaincurve

Ongelezen bericht door Faashaas »

Normaal met deze instellingen zie je dat de bass de helft van de tijd 100% te horen is. Je krijgt dan dat mooie 50/50 pompeffect tussen de kick en de bass, als ik het zo duidelijk uitleg. Ik heb inderdaad al geprobeerd met de release en threshold te spelen, maar dit werkt niet. Andere curvesettings maken het alleen maar erger. Nog een andere mogelijkheid misschien?
Gebruikersavatar
MvR
Moderator
Moderator
Berichten: 8036
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 18:11
Soundcloud: https://soundcloud.com/markvanrijswijk
Locatie: Waddinxveen

Re: Gare sidechaincurve

Ongelezen bericht door MvR »

heeft je kick een langere staart dan normaal?
Plaats reactie