Fl studio opnieuw installeren?? zonder tracks kwijt te raken

Voormalige FL Studio Discussies en Vragen en Problemen.
SnowWolf
Newbie
Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 11 okt 2015 1:54

Fl studio opnieuw installeren?? zonder tracks kwijt te raken

Ongelezen bericht door SnowWolf »

hallo :)

ik ben nieuw op dit forum maar al een heletijd actief met fl studio 10
nu heb ik alleen een paar problemen wat ik daarvoor nooit had.
als ik nu fl, open en aan een beat wil beginnen doet het programma het volgende:

als ik samples sleep naar de patterns, dan klikt de muis soms dubbel op de sample waarna ik nog eens moet klikken om de sample vast te pakken

wanneer ik daarna nog een keer klik op de sample en dan ga slepen met de sample naar de pattern toe dan laat het soms los in de playlist.. en soms dan heb ik de sample vast en dan sleep ik het naar de pattern toe, maar wat er dan gebeurt is dat de sample los laat op een andere sample..

dit is altijd verschillend soms sleept ie zonder problemen en de andere keer dan klikt het dubbel of dan heb ik de sample vast en laat het los of in de playlist al of in of op een andere sample..

wat ik opmerk is dat de muis ongevraagd dubbel klikt of soms een delay heeft?? het kan overigens ook mijn pc zelf zijn ( over een week gaat windows er weer opnieuw op ) maar geen idee of meer mense hier last van hebben vandaar dat ik dit post.

dus ik zat er aan te denken om fl studio opnieuw te installeren maar ik zit dan met al mijn tracks hoe bewaar ik die zodat ik geen problemen krijg met verloren track. dit is ook voor als ik windows er opnieuw op ga zetten belangrijk om te weten! ik weet hoe ik een backup van al mijn samples maak zodat de samples allemaal weer in het mapje terug komen maar het gaat me vooral om de tracks met alles sporen, samples, effecten, ect ect.

ik heb al op een paar forums gekeken en de reactie waren: alle fl studio files kopieeren en na de installatie terug zetten en klaar...maar ik weet niet precies welke mappen. ook bijv. van de pluggins enzo??

ik ben heel erg benieuwd naar de reacties. weet iemand hoe ik of wat ik moet doen of heeft er iemand een oplossing hier voor of dit ook gehad????

is echt stressen nu... een hoop van jullie weten dan ook hoe stressend het is haha..


alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Scopes
Moderator & Master of Chillout
Moderator & Master of Chillout
Berichten: 4403
Lid geworden op: di 18 dec 2007 22:06
Soundcloud: https://soundcloud.com/ma_zea

Re: Fl studio opnieuw installeren?? zonder tracks kwijt te r

Ongelezen bericht door Scopes »

Als je een draadloze muis heb; is niet gewoon de batterij van je muis leeg?

En anders. Je projecten staan in C:/programfiles/imageline/flstudio10/data/projects
Deze kopieren en opslaan op een externe schijf oid
hetzelfde doen voor je samples
Vst's is een ander verhaal. Sommige kan je gewoon kopieren en plakken. Andere moet je gewoonweg opnieuw installeren. Voor de zekerheid gewoon ook een backup van je vstmap maken
SnowWolf
Newbie
Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 11 okt 2015 1:54

Re: Fl studio opnieuw installeren?? zonder tracks kwijt te r

Ongelezen bericht door SnowWolf »

Scopes schreef:Als je een draadloze muis heb; is niet gewoon de batterij van je muis leeg?

En anders. Je projecten staan in C:/programfiles/imageline/flstudio10/data/projects
Deze kopieren en opslaan op een externe schijf oid
hetzelfde doen voor je samples
Vst's is een ander verhaal. Sommige kan je gewoon kopieren en plakken. Andere moet je gewoonweg opnieuw installeren. Voor de zekerheid gewoon ook een backup van je vstmap maken



Hee scopes, grappig dat je dat zegt maar ik heb een muis met kabel en het zou alsnog aan de muis kunnen liggen. Het probleem doet zig ook voort in windows zelf het ligt dus ook niet aan fl heb ik ondekt. Ik ga vandaag even een andere muis proberen anders ligt de fout echt bij windows.


En De tracks kan ik dus zo backuppen goed om te weten dus erg bedankt voor je reactie!

Groetjes.
Gebruikersavatar
Scopes
Moderator & Master of Chillout
Moderator & Master of Chillout
Berichten: 4403
Lid geworden op: di 18 dec 2007 22:06
Soundcloud: https://soundcloud.com/ma_zea

Re: Fl studio opnieuw installeren?? zonder tracks kwijt te r

Ongelezen bericht door Scopes »

Mits je je samples en vst's ook backuped
Plaats reactie