Kwaliteit export fl studio

Voormalige FL Studio Discussies en Vragen en Problemen.
MrDubss
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: do 05 jan 2017 16:01

Kwaliteit export fl studio

Ongelezen bericht door MrDubss »

Hallo,


Ik heb al een tijdje het probleem dat als ik mijn tracks export vanuit fl studio 12 , deze dan veel minder van kwaliteit zijn. ik export ze altijd naar wav en mijn instellingen staan hier ook in goed maar toch blijft het verschil merkwaardig als je wav bestand vergelijkt met de track in fl studio zelf.

Ook als ik men tracks vervolgens op soundcloud of youtube zet , is er een verschil van kwaliteit.

Terwijl mijn tracks in fl studio zelf prima klinken.

Weet iemand hier wat dit veroorzaakt of wat de reden hiervan is ?

Alvast bedankt !
Gebruikersavatar
MvR
Moderator
Moderator
Berichten: 8036
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 18:11
Soundcloud: https://soundcloud.com/markvanrijswijk
Locatie: Waddinxveen

Re: Kwaliteit export fl studio

Ongelezen bericht door MvR »

Sowieso hebben Soundcloud en Youtube hun eigen compressie algoritmes en gaat je track daardoor lichtjes anders klinken. (vooral soundcloud)

Waar je even op moet letten is dat je exporteert op dezelfde sampling kwaliteit als dat je afluistert in FL Studio. In je renderschermpje zie je het kopje "sampling" staan, daaronder een dropdown menu. Stel dat je werkt in 24-point sinc sampling, render dan ook op 24-point sinc. (dit is trouwens in mijn ervaring de beste setting)

Om te checken waarop FL Studio zelf staat, druk je op F10, ga je naar Audio Settings en onder het tabje "Mixer" kun je de sampling kwaliteit weer kiezen via een vergelijkbaar dropdown menu.

Verder wil je bij je renderschermpje alleen de opties "HQ for all plugins" en "Trim PDC delay" aanhebben. De rest kan allemaal uit, tenzij je dat expres wilt hebben. Normaal gesproken wil je dat niet.

Vergeet verder niet om mp3 als 320kbps te renderen en wav als 24 bit, tenzij je het naar CD wilt branden of wilt distribueren. (in dat laatste geval zou je bijvoorbeeld "Dithering" aan kunnen zetten)


Als laatste, en misschien is dit het probleem wel: Let erop dat je master niet clipt! ("in het rood gaat"), dit zorgt voor distortion bij het renderen, maar klinkt binnenin FL Studio normaal.
MrDubss
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: do 05 jan 2017 16:01

Re: Kwaliteit export fl studio

Ongelezen bericht door MrDubss »

Ok , ga dit allemaal eens bekijken

Alvast bedankt !
Plaats reactie