sytrus

Post hier alles wat met plugins te maken heeft.
martie
Newbie
Newbie
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 03 sep 2006 11:22

sytrus

Ongelezen bericht door martie »

Hoi ff een vraagje
ik weet dat als je de pro version koopt er een sytrus plugin bij zit als demo en dat je die tracks nie kan saven. Als je de xxl version koopt kan je wel saven. Maar zitten er dan ook meer geluiden in de sytrus?
Eelcow
Fruity King
Fruity King
Berichten: 743
Lid geworden op: di 10 jan 2006 15:24
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eelcow »

in Sytrus zitten oneindig veel geluiden, je moet ze alleen wel zelf maken.
De sytrus in de pro edition en in de xxl edition is precies hetzelfde, maar in de pro edition kun je niet saven.
Afbeelding
martie
Newbie
Newbie
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 03 sep 2006 11:22

Ongelezen bericht door martie »

ok thanx maar wat zou je aanraden en wat is beter de sytus o f vanguard
Gebruikersavatar
Jesse
Admin & Remix Master
Admin & Remix Master
Berichten: 4045
Lid geworden op: di 17 jan 2006 14:01
Soundcloud: https://https://soundcloud.com/questiz
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jesse »

Vanguard vind ik beter, ik vind m fijner werken.
martie
Newbie
Newbie
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 03 sep 2006 11:22

Ongelezen bericht door martie »

ok thanx maare sorry ik be nog al een beginneling
wat is volgens jouw de beste plugin
Eelcow
Fruity King
Fruity King
Berichten: 743
Lid geworden op: di 10 jan 2006 15:24
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eelcow »

Vanguard en Sytrus werken heel verschillend. bij Vanguard maar je synths mbv waveforms, en bij sytrus mbv FM synthesis (zo heet dat toch? :P )

het is dus maar waar je beter in bent. ik zelf vind vanguard ook makkelijker werken, en dat komt grotendeels omdat ik meer thuis ben in dat soort plugins
Afbeelding
Gebruikersavatar
Asbak
Fruity Master
Fruity Master
Berichten: 1022
Lid geworden op: di 02 mei 2006 20:26
Locatie: Leiden

Ongelezen bericht door Asbak »

vanguard.. duidelijk, sytrus is ruk 8)
Gebruikersavatar
Buzzer
Master of Melodies
Berichten: 4578
Lid geworden op: do 19 jan 2006 20:36
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Ongelezen bericht door Buzzer »

Eelcow schreef:Vanguard en Sytrus werken heel verschillend. bij Vanguard maar je synths mbv waveforms, en bij sytrus mbv FM synthesis (zo heet dat toch? :P )

het is dus maar waar je beter in bent. ik zelf vind vanguard ook makkelijker werken, en dat komt grotendeels omdat ik meer thuis ben in dat soort plugins


Bij FM, Frequency Modulation, is de frequentie van de modulator (lfo over de pitch van de oscilator of wat anders) zo hoog dat de toonhoogteveranderingen op zich niet meer hoorbaar zijn. In plaats daarvan horen we een andere (vaak rijkere) klank die uit de verschil- en somfrequenties van beide oscillatoren bestaat; de golfvorm van de carrier verandert.

Vanguard werkt met Substractieve Synthesis. Hierbij wordt de klank van een of meerdere oscillatoren, gefilterd. Bij dit filteren word het frequentie spectrum gemanipuleerd (afhankelijk van het type filter kun je verschillende effecten krijgen). Op dit filter wordt meestal een envelope generator toegepast om een klankverloop te genereren.
The Undead
Verbannen
Berichten: 440
Lid geworden op: do 06 jul 2006 12:37
Locatie: Barendrecht

Ongelezen bericht door The Undead »

Buzzer schreef:
Eelcow schreef:Vanguard en Sytrus werken heel verschillend. bij Vanguard maar je synths mbv waveforms, en bij sytrus mbv FM synthesis (zo heet dat toch? :P )

het is dus maar waar je beter in bent. ik zelf vind vanguard ook makkelijker werken, en dat komt grotendeels omdat ik meer thuis ben in dat soort plugins


Bij FM, Frequency Modulation, is de frequentie van de modulator (lfo over de pitch van de oscilator of wat anders) zo hoog dat de toonhoogteveranderingen op zich niet meer hoorbaar zijn. In plaats daarvan horen we een andere (vaak rijkere) klank die uit de verschil- en somfrequenties van beide oscillatoren bestaat; de golfvorm van de carrier verandert.

Vanguard werkt met Substractieve Synthesis. Hierbij wordt de klank van een of meerdere oscillatoren, gefilterd. Bij dit filteren word het frequentie spectrum gemanipuleerd (afhankelijk van het type filter kun je verschillende effecten krijgen). Op dit filter wordt meestal een envelope generator toegepast om een klankverloop te genereren.


Hier snap ik dus niks van :P
Verbannen wegens dubbele account
martie
Newbie
Newbie
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 03 sep 2006 11:22

Ongelezen bericht door martie »

ok thanx maar hoeveel kost de vanguard de sytrus kost tog 180 dollar ofzo
Plaats reactie