geschikte plug-ins creëren house synth

Post hier alles wat met plugins te maken heeft.
RaoulF
Newbie
Newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 29 aug 2014 20:11

geschikte plug-ins creëren house synth

Ongelezen bericht door RaoulF »

Ik ben een tijd geleden begonnen met het produceren van house, dit lukt aardig. Ik merk alleen dat het moeilijk is om een orginele maar ook meteen goed klinkende vette house sound te maken. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of mss tips hebben met welke plug-ins of mss wel effecten je wat kan creëren. Natuurlijk heb ik zelf al wat geprutst maar ben benieuwd naar jullie ervaringen of ideeën.
Slippah
Fruity Loopist
Fruity Loopist
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 10 okt 2012 16:25

Re: geschikte plug-ins creëren house synth

Ongelezen bericht door Slippah »

RaoulF schreef:Ik ben een tijd geleden begonnen met het produceren van house, dit lukt aardig. Ik merk alleen dat het moeilijk is om een orginele maar ook meteen goed klinkende vette house sound te maken. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of mss tips hebben met welke plug-ins of mss wel effecten je wat kan creëren. Natuurlijk heb ik zelf al wat geprutst maar ben benieuwd naar jullie ervaringen of ideeën.


Ik raad je aan om op zoek te gaan naar tutorials. Daarvan heb ik toch al wel veel geleerd. Je moet gewoon proberen om de synth na te maken en te begrijpen wat men doet. Zo kan je in de toekomst zelf je 'eigen' sound proberen te creëren! :)

Succes!
Gebruikersavatar
Room 23
Fruity Captain
Fruity Captain
Berichten: 475
Lid geworden op: wo 29 feb 2012 17:28
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: geschikte plug-ins creëren house synth

Ongelezen bericht door Room 23 »

Wat hierboven staat.. in principe is elke synthesizer geschikt. Zoek via google of youtube waar een house lead uit moet bestaan en probeer in eerste instantie iets na te apen. Maak er daarna je eigen ding van als je de basis snapt.
http://soundcloud.com/room_23

Behind the curtain of everyday consiousness is hidden another unutterably strange mental universe.
Gebruikersavatar
Ivan Armilis
Fruity King
Fruity King
Berichten: 803
Lid geworden op: wo 26 jun 2013 18:06
Soundcloud: soundcloud.com/armilisivan
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: geschikte plug-ins creëren house synth

Ongelezen bericht door Ivan Armilis »

Wat het meest wordt gebruikt in de commerciele house is denk ik toch wel sylenth1 en/of nexus. Om echt sounds te leren maken raad ik je sylenth 1 aan. Nexus is iets meer presets inladen layeren en klaar. Bij een tegekke house synth is de synth zelf niet alleen belangerijk. Je hebt een heerlijke bass nodig, akkoorden highs enz enz. EQ-en en afmixen is hierbij wel belangerijk met een heel simpel square toontje kan je tog met wat EQ reverb en sidechain een dikke lead maken.. Kortom, Combineren en Eq-en en afmixen is het belangrijkst ;)
Snapchat: ivanb.024
Instagram: ivanarmilis
RaoulF
Newbie
Newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 29 aug 2014 20:11

Re: geschikte plug-ins creëren house synth

Ongelezen bericht door RaoulF »

Bedankt voor de reacties.. ik zal er eens mee aan de slag gaan!
Plaats reactie