Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu vr 24 nov 2017 10:19

Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
pitchen sample, maar behoud van lengte 
Auteur Bericht
Fruity King
Fruity King

Antwoord met een citaat
yoo

ik wil een sample pitchen naar de key van mijn track, maar de sample wordt zoals gewoonlijk korter (pitch hem omhoog) is het mogelijk om de pitch omhoog te behouden en de lengte van de sample ook, dus pitchen zonder dat de sample korter word. als dat kan zou het echt heel cool zijn!

thanks!

do 29 aug 2013 12:25
Profiel
Moderator
Moderator

Antwoord met een citaat
zet de time stretch op "pro default" ipv "resample"

do 29 aug 2013 13:00
Profiel
Fruity King
Fruity King

Antwoord met een citaat
MvR schreef:

hmm nee misschien begrijp je niet wat ik bedoel

Met dat wat jij zei, kan je de pitch behouden en de lengte van de sample veranderen, maar ik wil juist het tegovergestelde

ik wil de pitch veranderen en de lengte van de sample hetzelfde houden, op 2 bars. Als ik hem gewoon omhoog pitch wordt ie kleiner dan 2 bars en is het niet meer in de maat met mn bpm dus ik wil de lengte behouden en de pitch omhoog, maar hoe?

do 29 aug 2013 13:38
Profiel
Moderator
Moderator

Antwoord met een citaat
Jorrit27 schreef:
MvR schreef:

Met dat wat jij zei, kan je de pitch behouden en de lengte van de sample veranderen, maar ik wil juist het tegovergestelde

ik wil de pitch veranderen en de lengte van de sample hetzelfde houden, op 2 bars. Als ik hem gewoon omhoog pitch wordt ie kleiner dan 2 bars en is het niet meer in de maat met mn bpm dus ik wil de lengte behouden en de pitch omhoog, maar hoe?

oh, zelfde manier en aan de pitch knop draaien die in het zelfde rijtje staat als de "MUL" en "TIME" knop.

do 29 aug 2013 13:44
Profiel
Fruity King
Fruity King

Antwoord met een citaat
MvR schreef:
Jorrit27 schreef:
MvR schreef:

oh, zelfde manier en aan de pitch knop draaien die in het zelfde rijtje staat als de "MUL" en "TIME" knop.

aai thanks, het was trouwens de 'pitch' knop uit dat rijtje ;)

do 29 aug 2013 14:21
Profiel
Fruity King
Fruity King

Antwoord met een citaat
Oke nu nog iets, ik denk niet dat dit kan maar wie weet...

Ik heb een acapella en een melodie, maar de acapella past er niet goed op, maar wanneer ik deze omhoog pitch wel. Kan ik deze pitch behouden, dus een andere key, zonder dat de stem op de acapella gaat vervormen?

Thanks

di 03 sep 2013 9:46
Profiel
Fruity King
Fruity King

Antwoord met een citaat
ik denk dat dit knip en plak werk is. Je kan dus gewoon woorden knippen met het mesje en deze dan verplaatsen (alt ingedrukt) en dan speel je dit af en kan je horen waar welk woord/zin het beste past zonder te pitchen

ma 20 jan 2014 17:19
Profiel WWW
Fruity King
Fruity King

Antwoord met een citaat
Als je hem op pro default zet, dan behoud hij toch gewoon de zelfde stem? Ik bedoel, dan krijgt hiet niet zon chipmunk stem, btw, waarom past de acapella niet? Krijg je hem niet onbeat of?? Want dat moet gewoon lukken lijkt me als die acapella in een andere track ook is gebruikt, en ook onbeat is

vr 24 jan 2014 15:03
Profiel WWW
Newbie
Newbie

Antwoord met een citaat
Silecx schreef:
Als je hem op pro default zet, dan behoud hij toch gewoon de zelfde stem? Ik bedoel, dan krijgt hiet niet zon chipmunk stem, btw, waarom past de acapella niet? Krijg je hem niet onbeat of?? Want dat moet gewoon lukken lijkt me als die acapella in een andere track ook is gebruikt, en ook onbeat is

ik heb ook wel eens gehad dat me dit niet lukte omdat de acapella op verschillende bpm's lag. ik zoek altijd de juiste bpm, mocht ik deze niet weten. normaal kun je dan alles simpel op de maat krijgen, of zoals benoemd de slicer gebruiken ja.

zo 30 maart 2014 19:36
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ]