pitchen sample, maar behoud van lengte

Post hier je samples en sample requests.
Jorrit27
Fruity King
Fruity King
Berichten: 753
Lid geworden op: ma 19 dec 2011 9:30

pitchen sample, maar behoud van lengte

Ongelezen bericht door Jorrit27 »

yoo

ik wil een sample pitchen naar de key van mijn track, maar de sample wordt zoals gewoonlijk korter (pitch hem omhoog) is het mogelijk om de pitch omhoog te behouden en de lengte van de sample ook, dus pitchen zonder dat de sample korter word. als dat kan zou het echt heel cool zijn!

thanks!
Gebruikersavatar
MvR
Moderator
Moderator
Berichten: 8036
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 18:11
Soundcloud: https://soundcloud.com/markvanrijswijk
Locatie: Waddinxveen

Re: pitchen sample, maar behoud van lengte

Ongelezen bericht door MvR »

zet de time stretch op "pro default" ipv "resample"
Jorrit27
Fruity King
Fruity King
Berichten: 753
Lid geworden op: ma 19 dec 2011 9:30

Re: pitchen sample, maar behoud van lengte

Ongelezen bericht door Jorrit27 »

MvR schreef:zet de time stretch op "pro default" ipv "resample"


hmm nee misschien begrijp je niet wat ik bedoel

Met dat wat jij zei, kan je de pitch behouden en de lengte van de sample veranderen, maar ik wil juist het tegovergestelde

ik wil de pitch veranderen en de lengte van de sample hetzelfde houden, op 2 bars. Als ik hem gewoon omhoog pitch wordt ie kleiner dan 2 bars en is het niet meer in de maat met mn bpm dus ik wil de lengte behouden en de pitch omhoog, maar hoe?
Gebruikersavatar
MvR
Moderator
Moderator
Berichten: 8036
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 18:11
Soundcloud: https://soundcloud.com/markvanrijswijk
Locatie: Waddinxveen

Re: pitchen sample, maar behoud van lengte

Ongelezen bericht door MvR »

Jorrit27 schreef:
MvR schreef:zet de time stretch op "pro default" ipv "resample"


hmm nee misschien begrijp je niet wat ik bedoel

Met dat wat jij zei, kan je de pitch behouden en de lengte van de sample veranderen, maar ik wil juist het tegovergestelde

ik wil de pitch veranderen en de lengte van de sample hetzelfde houden, op 2 bars. Als ik hem gewoon omhoog pitch wordt ie kleiner dan 2 bars en is het niet meer in de maat met mn bpm dus ik wil de lengte behouden en de pitch omhoog, maar hoe?


oh, zelfde manier en aan de pitch knop draaien die in het zelfde rijtje staat als de "MUL" en "TIME" knop.
Jorrit27
Fruity King
Fruity King
Berichten: 753
Lid geworden op: ma 19 dec 2011 9:30

Re: pitchen sample, maar behoud van lengte

Ongelezen bericht door Jorrit27 »

MvR schreef:
Jorrit27 schreef:
MvR schreef:zet de time stretch op "pro default" ipv "resample"


hmm nee misschien begrijp je niet wat ik bedoel

Met dat wat jij zei, kan je de pitch behouden en de lengte van de sample veranderen, maar ik wil juist het tegovergestelde

ik wil de pitch veranderen en de lengte van de sample hetzelfde houden, op 2 bars. Als ik hem gewoon omhoog pitch wordt ie kleiner dan 2 bars en is het niet meer in de maat met mn bpm dus ik wil de lengte behouden en de pitch omhoog, maar hoe?


oh, zelfde manier en aan de pitch knop draaien die in het zelfde rijtje staat als de "MUL" en "TIME" knop.


aai thanks, het was trouwens de 'pitch' knop uit dat rijtje ;)
Jorrit27
Fruity King
Fruity King
Berichten: 753
Lid geworden op: ma 19 dec 2011 9:30

Re: pitchen sample, maar behoud van lengte

Ongelezen bericht door Jorrit27 »

Oke nu nog iets, ik denk niet dat dit kan maar wie weet...

Ik heb een acapella en een melodie, maar de acapella past er niet goed op, maar wanneer ik deze omhoog pitch wel. Kan ik deze pitch behouden, dus een andere key, zonder dat de stem op de acapella gaat vervormen?

Thanks
Gebruikersavatar
Ivan Armilis
Fruity King
Fruity King
Berichten: 803
Lid geworden op: wo 26 jun 2013 18:06
Soundcloud: soundcloud.com/armilisivan
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: pitchen sample, maar behoud van lengte

Ongelezen bericht door Ivan Armilis »

ik denk dat dit knip en plak werk is. Je kan dus gewoon woorden knippen met het mesje en deze dan verplaatsen (alt ingedrukt) en dan speel je dit af en kan je horen waar welk woord/zin het beste past zonder te pitchen
Snapchat: ivanb.024
Instagram: ivanarmilis
Silecx
Fruity King
Fruity King
Berichten: 703
Lid geworden op: zo 18 mar 2012 22:36
Contacteer:

Re: pitchen sample, maar behoud van lengte

Ongelezen bericht door Silecx »

Als je hem op pro default zet, dan behoud hij toch gewoon de zelfde stem? Ik bedoel, dan krijgt hiet niet zon chipmunk stem, btw, waarom past de acapella niet? Krijg je hem niet onbeat of?? Want dat moet gewoon lukken lijkt me als die acapella in een andere track ook is gebruikt, en ook onbeat is
Guilded
Newbie
Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 30 aug 2013 16:06

Re: pitchen sample, maar behoud van lengte

Ongelezen bericht door Guilded »

Silecx schreef:Als je hem op pro default zet, dan behoud hij toch gewoon de zelfde stem? Ik bedoel, dan krijgt hiet niet zon chipmunk stem, btw, waarom past de acapella niet? Krijg je hem niet onbeat of?? Want dat moet gewoon lukken lijkt me als die acapella in een andere track ook is gebruikt, en ook onbeat is


ik heb ook wel eens gehad dat me dit niet lukte omdat de acapella op verschillende bpm's lag. ik zoek altijd de juiste bpm, mocht ik deze niet weten. normaal kun je dan alles simpel op de maat krijgen, of zoals benoemd de slicer gebruiken ja.
Plaats reactie