Op zoek

Post hier je samples en sample requests.
Gebruikersavatar
MvR
Moderator
Moderator
Berichten: 8036
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 18:11
Soundcloud: https://soundcloud.com/markvanrijswijk
Locatie: Waddinxveen

Re: Op zoek

Ongelezen bericht door MvR »

anders linksboven op "HELP" drukken en dan de help file openen. en ánders google je even "fl studio help file" en dan is het de eerste hit.
Tiberius
Fruity Beginner
Fruity Beginner
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 26 mei 2014 2:19

Re: Op zoek

Ongelezen bericht door Tiberius »

Ja, dat had ik al wel gevonden. Maar ik wist niet of f1 specifieker kon zijn. Alleen handiger wellicht. Maar bij mij doet f1 niks.

Ik weet nu in ieder geval hoe ik laser sounds kan maken en tunen.
Alle hardcore sounds zijn erg laag en donker van aard in het programma. Dus ik wil graag dat ik ze wat lichter kan maken. Laser is daar in ieder geval 1 van. En vervolgens met de EQ ook al weet ik niet waar de afkorting voor staat... :D
wacht... equalizer?
Waar het mij nu om gaat is dat ik niet beperkt ben in wat ik wil maken. Dus een track willen maken die derden ook cool vinden. Ik heb geen zin in recreatief producen.
Tiberius
Fruity Beginner
Fruity Beginner
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 26 mei 2014 2:19

Re: Op zoek

Ongelezen bericht door Tiberius »

Begin wel wat leuke geluidjes er uit te krijgen met de ogun. En het een beetje door te krijgen.
Tiberius
Fruity Beginner
Fruity Beginner
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 26 mei 2014 2:19

Re: Op zoek

Ongelezen bericht door Tiberius »

Ben wel aardig verder gekomen zo :lol: Plus nog wat op youtube bekeken natuurlijk.

Hier een kleine creatie/sample beat.

https://soundcloud.com/syncsmith/beast-beat
Gebruikersavatar
Scopes
Moderator & Master of Chillout
Moderator & Master of Chillout
Berichten: 4403
Lid geworden op: di 18 dec 2007 22:06
Soundcloud: https://soundcloud.com/ma_zea

Re: Op zoek

Ongelezen bericht door Scopes »

Ga er vooral niet van uit dat je in 1 week tijd muziek kan maken. Wat er ten.eerste voor nodig is is talent, ten tweede skills met produceren (begrijpen wat eq doet, wat compressie is en alle andere technieken) en ten derde heb je tijd nodig om je talent en skills te ontwikkelen. En dit kan meerdere jaren duren. Tenzij je een natuurtalentje blijkt te zijn en alles in een sneltreinvaart oppakt. Maar aangezien je nog nooit van eq heb gehoord, denk ik niet dat dat het geval is.
Het belangrijkste is dat je plezier in muziek maken heb. Geen zin in recreatief produceren? Het zal toch moeten denk ik.
Tiberius
Fruity Beginner
Fruity Beginner
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 26 mei 2014 2:19

Re: Op zoek

Ongelezen bericht door Tiberius »

Ik vind zelf dat ik wel talent heb. Vertel mij dat die beat of loop geen hook heeft.
Ik wil het vooral doen om zelf vette muziek te makenen te luisteren.
Dat ik niet wist wat eq is, lekker belangrijk. Dat is allemaal technisch en leer je met de tijd. Maar is voor mij van ondergeschikt belang.
Met recreatief bedoel het eerste wat ik gemaakt heb. Dus gewoon wat uit de browser pakken en plakken. Er zit nog wat tussen pro en rec he. Amateur level. Daarmee bedoel ik recreatief, maar dan technisch goed afmixen e.d. Oftwel een mooie hobby. En van daaruit kan je altijd nog s verder kijken of het misschien aanslaat bij een groter publiek. :)
Gebruikersavatar
Ivan Armilis
Fruity King
Fruity King
Berichten: 803
Lid geworden op: wo 26 jun 2013 18:06
Soundcloud: soundcloud.com/armilisivan
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Op zoek

Ongelezen bericht door Ivan Armilis »

Geef toe als je echt echt talent had wist je op je achtste al wat een eq was en speelde je op je 5de foutloos een instrument. Je zal binnen een weekje een trackje kunnen posten en zal ook wel wat meer inzicht in synths hebben... Je kan niet van jezelf zeggen dat je talent hebt dat doen andere voor je.. Vrienden en familie kunnen zeggen dat je talent hebt omdat ze de ware verstand er niet van hebben.. Maar als je als producer niet weet wat een EQ is dan sla je de plank volledig mis...
En... je moet niet de tweede dag dat je FL hebt denken dat je een hardcore scream in 2 minuten maakt.. Je moet genoeg uren maken en er plezier in hebben de eerste 2 jaar zal je toch nog niet ver schoppen. Al produceer je voor 10000 volgers op soundcloud of misschien maar 2, Blijf er plezier in houden..
Tiberius schreef:Ik vind zelf dat ik wel talent heb. Vertel mij dat die beat of loop geen hook heeft.
Ik wil het vooral doen om zelf vette muziek te makenen te luisteren.
Dat ik niet wist wat eq is, lekker belangrijk. Dat is allemaal technisch en leer je met de tijd. Maar is voor mij van ondergeschikt belang.
Met recreatief bedoel het eerste wat ik gemaakt heb. Dus gewoon wat uit de browser pakken en plakken. Er zit nog wat tussen pro en rec he. Amateur level. Daarmee bedoel ik recreatief, maar dan technisch goed afmixen e.d. Oftwel een mooie hobby. En van daaruit kan je altijd nog s verder kijken of het misschien aanslaat bij een groter publiek. :)
Snapchat: ivanb.024
Instagram: ivanarmilis
Gebruikersavatar
MvR
Moderator
Moderator
Berichten: 8036
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 18:11
Soundcloud: https://soundcloud.com/markvanrijswijk
Locatie: Waddinxveen

Re: Op zoek

Ongelezen bericht door MvR »

"Hoogmoed komt voor de val.
Betekenis: iemand die erg trots is of hoogmoedig, krijgt gauw de bijbehorende ellende"
Gebruikersavatar
Ivan Armilis
Fruity King
Fruity King
Berichten: 803
Lid geworden op: wo 26 jun 2013 18:06
Soundcloud: soundcloud.com/armilisivan
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Op zoek

Ongelezen bericht door Ivan Armilis »

MvR schreef:"Hoogmoed komt voor de val.
Betekenis: iemand die erg trots is of hoogmoedig, krijgt gauw de bijbehorende ellende"

hahaha Lopende spreekwoordenboek ;)
Snapchat: ivanb.024
Instagram: ivanarmilis
Gebruikersavatar
MvR
Moderator
Moderator
Berichten: 8036
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 18:11
Soundcloud: https://soundcloud.com/markvanrijswijk
Locatie: Waddinxveen

Re: Op zoek

Ongelezen bericht door MvR »

Ivan Armilis schreef:
MvR schreef:"Hoogmoed komt voor de val.
Betekenis: iemand die erg trots is of hoogmoedig, krijgt gauw de bijbehorende ellende"

hahaha Lopende spreekwoordenboek ;)


of spreekwoorden.nl gebruiken :D
Gebruikersavatar
Ivan Armilis
Fruity King
Fruity King
Berichten: 803
Lid geworden op: wo 26 jun 2013 18:06
Soundcloud: soundcloud.com/armilisivan
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Op zoek

Ongelezen bericht door Ivan Armilis »

hahahaha dat kan ook :lol: :lol:
Snapchat: ivanb.024
Instagram: ivanarmilis
Tiberius
Fruity Beginner
Fruity Beginner
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 26 mei 2014 2:19

Re: Op zoek

Ongelezen bericht door Tiberius »

Ivan Armilis schreef:Geef toe als je echt echt talent had wist je op je achtste al wat een eq was en speelde je op je 5de foutloos een instrument. Je zal binnen een weekje een trackje kunnen posten en zal ook wel wat meer inzicht in synths hebben... Je kan niet van jezelf zeggen dat je talent hebt dat doen andere voor je.. Vrienden en familie kunnen zeggen dat je talent hebt omdat ze de ware verstand er niet van hebben.. Maar als je als producer niet weet wat een EQ is dan sla je de plank volledig mis...
En... je moet niet de tweede dag dat je FL hebt denken dat je een hardcore scream in 2 minuten maakt.. Je moet genoeg uren maken en er plezier in hebben de eerste 2 jaar zal je toch nog niet ver schoppen. Al produceer je voor 10000 volgers op soundcloud of misschien maar 2, Blijf er plezier in houden..
Tiberius schreef:Ik vind zelf dat ik wel talent heb. Vertel mij dat die beat of loop geen hook heeft.
Ik wil het vooral doen om zelf vette muziek te makenen te luisteren.
Dat ik niet wist wat eq is, lekker belangrijk. Dat is allemaal technisch en leer je met de tijd. Maar is voor mij van ondergeschikt belang.
Met recreatief bedoel het eerste wat ik gemaakt heb. Dus gewoon wat uit de browser pakken en plakken. Er zit nog wat tussen pro en rec he. Amateur level. Daarmee bedoel ik recreatief, maar dan technisch goed afmixen e.d. Oftwel een mooie hobby. En van daaruit kan je altijd nog s verder kijken of het misschien aanslaat bij een groter publiek. :)


En toch vind ik het :D
Zoals ik al zei, ik wil het gaan doen om voornamelijk voor mezelf muziek te maken die ik vet vind. En de technische kant wil ik leren zodat het voor anderen eventueel ook om aan te horen is. Denk dat je mijn uitspraak over talent iets te serieus neemt of verkeerd op pakt. Oftwel niet te zwaar aan tilen. En een technische term heeft toch helemaal niks met muziek maken te maken
Ik denk dat ik ook meer bedoelde gevoel voor muziek. Ik ben op zich altijd wel muzikaal geweest. Alleen een instrument bespelen met al die noten en zo trok me gewoon niet. Maar met dit ervaar ik dat mijn muzikaliteit er in kwijt kan op een manier die mij bevalt. Hier kun je namelijk alles mee en met 1 instrument niet. En laat het nou net zo zijn dat ik dit nog niet eerder ontdekt heb. :)
Gebruikersavatar
Ivan Armilis
Fruity King
Fruity King
Berichten: 803
Lid geworden op: wo 26 jun 2013 18:06
Soundcloud: soundcloud.com/armilisivan
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Op zoek

Ongelezen bericht door Ivan Armilis »

de technische term EQ zegt heel heel heeel veel in de muziek industrie zonder een EQ is muziek onmogelijk of heel heel lelijk.. muziektermen kan je net als woordenschat zien in het dagelijksleven ken je ze niet dan weet je niet wat je doet en waarmee je bezig bent
Snapchat: ivanb.024
Instagram: ivanarmilis
Tiberius
Fruity Beginner
Fruity Beginner
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 26 mei 2014 2:19

Re: Op zoek

Ongelezen bericht door Tiberius »

Ja, dat valt niet te ontkennen. Maar iets niet weten is iets anders dan niet kunnen. Dus of iemand talent heeft of niet, algemeen gesproken, kan je nooit afzien of iemand iets weet ja of de nee.
Gebruikersavatar
Scopes
Moderator & Master of Chillout
Moderator & Master of Chillout
Berichten: 4403
Lid geworden op: di 18 dec 2007 22:06
Soundcloud: https://soundcloud.com/ma_zea

Re: Op zoek

Ongelezen bericht door Scopes »

Ga eerst maar eens lekker aanklooien. Van dat stukje op soundcloud kan ik niet onder de indruk van zijn. Het zijn wat claps en een aantal kickdrums. Meer niet. En ik vertel je dat dat geen hook heeft (als je weet wat een hook is tenminste).

We komen misschien hard over, maar dat is niet meer dan normaal in dit wereldje. Dat is iets waar je leer uit kunt trekken ipv er tegen in gaan.

Zoals ik al zei: Blijf lekker aanklooien, maak gewoon je dingetje. Aldoende leer je steeds meer. Dat je alle technische termen nu nog niet kent, is geen ramp. Maar op een gegeven moment is dat wel een must, want je zal toch moeten leren hoe je een bepaald soort sound uit een vst/synth moet halen. En daar is degelijk wel technische kennis voor nodig.
Ik zou zeggen, als je het daar aan toe heb, ga er veel over lezen. Youtube staat ook vol met nuttige tutorials en stel hier ook je vragen als je ze heb.

:)
Plaats reactie