Op zoek

Post hier je samples en sample requests.
Tiberius
Fruity Beginner
Fruity Beginner
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 26 mei 2014 2:19

Re: Op zoek

Ongelezen bericht door Tiberius »

Ja, maar ik vind het wel mooi op maat gaan. :lol: En catchy Dat vind ik. :) Het was ook gewoon maar een flansje om voor mezelf wat met eq te werken en toen dacht ik: hee, dit klinkt eigenlijk best wel cool. :) En om daar mee een bepaalde stap af te sluiten. Oftewel het valt gewoon onder gekloot.
Ik heb ook gewoon maar soundblaster boxjes vooralsnog. 8)
Dat harde zat ik vandaag overigens ook aan te denken. Iets is vaak goed... of niet.
Ik begreep opeens de jury van idols een stuk beter.
Vind het alleen maar prima om meningen te horen. Daar raak je me echt niet mee. Ik wil hardcore maken he, dus ben niet van suiker. ;)
Ajna
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 4667
Lid geworden op: do 24 mei 2007 23:15

Re: Op zoek

Ongelezen bericht door Ajna »

Tiberius schreef:Daar raak je me echt niet mee. Ik wil hardcore maken he, dus ben niet van suiker. ;)


Vooral deze instelling blijven volhouden! ;)


Feedback of een mening krijgen op je muziek (ongeacht welke stijl) is juist helemaal niet bedoeld om je persoonlijk te raken of de grond in te boren, maar gewoon om je verder op weg te helpen. In de muziek raak je namelijk nooit uitgeleerd, ook al ben je 10 jaar bezig!
Tiberius
Fruity Beginner
Fruity Beginner
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 26 mei 2014 2:19

Re: Op zoek

Ongelezen bericht door Tiberius »

Volgens mij kun je of iets hook heeft of niet alleen als mening verkondigen. Dus wat dat betreft vind ik dat ongepast hard zijn. Een beetje hatelijk zelfs.
Ook al is het een simpele beat. Ik leg er wel mijn ziel in. Dat het niet goed is is wat anders.
Zo is jouw muziek goed, maar vind ik er niks aan.
Tiberius
Fruity Beginner
Fruity Beginner
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 26 mei 2014 2:19

Re: Op zoek

Ongelezen bericht door Tiberius »

Ik voel een beetje dat jij oordeelt vanuit jouw ervaring, Scopes. Ik mis een beetje oordeel naar beginnersniveau. Dat vind ik wel jammer, maar goed. Misschien is er een reden dat hier zo weinig mensen zijn. Ik heb het gevoel dat jj jezelf het recht geeft om mij wel even terecht te wijzen en daar nog plezier in schept ook. Vind dat een beetje misselijk, onder het mom van mij aanwijzingen geven. En dat heeft niks te maken met niet tegen kritiek kunnen.
Je spreekt over hard, maar ik vind helemaal niemand hard tot nog toe. Dat maak jij er van. Ik kan er niet precies een vinger op leggen, maar vind je toon erg negatief en dat proef ik ook in je muziek. Jij vergeet een beetje dat ik net een weekje bezig ben. Maar jij oordeelt mijn beat naar jouw ervaring en neemt het nog serieus ook. Beetje triest.
Gebruikersavatar
MvR
Moderator
Moderator
Berichten: 8036
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 18:11
Soundcloud: https://soundcloud.com/markvanrijswijk
Locatie: Waddinxveen

Re: Op zoek

Ongelezen bericht door MvR »

ik zou lekker advocaat worden als ik je zo hoor praten...

ik ben het volledig eens met Scopes trouwens.
Tiberius
Fruity Beginner
Fruity Beginner
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 26 mei 2014 2:19

Re: Op zoek

Ongelezen bericht door Tiberius »

Gaat mij meer om zn toon; IK ZEG JE DAT HET GEEN HOOK HEEFT. De baas heeft gesproken en ik moet het maar aannemen. Het komt gewoon erg afbrekend over. Zonder basis is er geen vooruitgang.
@Ivan. Was jij het niet zelf die in een topic vraagt of ie talent heeft? Ik bedoel, een topic openen om te vragen of je talent hebt? Dat is hetzelfde als denken dat je talent hebt en het door anderen bevestigt willen hebben.
Gebruikersavatar
MvR
Moderator
Moderator
Berichten: 8036
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 18:11
Soundcloud: https://soundcloud.com/markvanrijswijk
Locatie: Waddinxveen

Re: Op zoek

Ongelezen bericht door MvR »

ik denk niet dat hij precies die toon bedoelde. het valt te testen, door te kijken of gewone luisteraars het zich herinneren. Scopes denkt van niet, mag ik aannemen, als ik hem ken.

het hele punt is dat Rome ook niet op één dag gebouwd is. het is iets waar tijd, werk en vooral frustratie in gaat zitten. maar dat moet je accepteren en je moet vooral door blijven gaan. een hoog niveau van jezelf verwachten is iets anders dan het mogelijk kunnen maken. dat is kennis van het programma, kennis van synthese en kennis van muziek(theorie), maar ook vooral talent en creativiteit. iets wat in mijn mening lastig aan te leren is. als het zelfs aan te leren is. muziek is niet iets wat voor iedereen weggelegd is. tuurlijk kun je als gewoon zomaar iemand best wat leuks bouwen, maar het lastige is om het professioneel en aantrekkelijk te krijgen. ik wil ook best profvoetballer worden, maar daar heb IK het talent niet voor. ik kan best een potje voetballen, maar ik zal nooit professioneel voetballer worden, omdat ik dat talent niet heb. ik hoop dat je mijn metafoor begrijpt. we bedoelen het allemaal niet lullig en we proberen het nog een soort rustig uit te leggen. (ik wel in ieder geval) er zijn ook mensen die gewoon keihard kunnen zijn en ik denk dat je blij mag zijn dat je die mensen nog niet bent tegen gekomen. ik zeg niet dat je geen talent hébt overigens, daar kan ik niets over zeggen na een klein stukje. dus mijn advies is en blijft: blijf proberen, leg de lat hoog, maar niet te hoog, en ga het programma plus synthese leren! succes man, ik wens je het beste toe, maar wordt niet boos als het niet allemaal lukt.
Gebruikersavatar
Scopes
Moderator & Master of Chillout
Moderator & Master of Chillout
Berichten: 4403
Lid geworden op: di 18 dec 2007 22:06
Soundcloud: https://soundcloud.com/ma_zea

Re: Op zoek

Ongelezen bericht door Scopes »

Tiberius schreef:Ik voel een beetje dat jij oordeelt vanuit jouw ervaring, Scopes. Ik mis een beetje oordeel naar beginnersniveau. Dat vind ik wel jammer, maar goed. Misschien is er een reden dat hier zo weinig mensen zijn. Ik heb het gevoel dat jj jezelf het recht geeft om mij wel even terecht te wijzen en daar nog plezier in schept ook. Vind dat een beetje misselijk, onder het mom van mij aanwijzingen geven. En dat heeft niks te maken met niet tegen kritiek kunnen.
Je spreekt over hard, maar ik vind helemaal niemand hard tot nog toe. Dat maak jij er van. Ik kan er niet precies een vinger op leggen, maar vind je toon erg negatief en dat proef ik ook in je muziek. Jij vergeet een beetje dat ik net een weekje bezig ben. Maar jij oordeelt mijn beat naar jouw ervaring en neemt het nog serieus ook. Beetje triest.


Natuurlijk oordeel ik van uit mijn ervaring. Dat is iets wat ik doe en altijd al gedaan heb. En ik heb je genoeg tips gegeven voor een beginner over hoe je het beste kan starten en ik hoop dat je er wat aan heb. Ik ben alleen maar eerlijk in mijn oordeel. Als ik iets crap vind, ongeacht de stijl, zeg ik het ook. Ik krijg een beetje het idee dat je daarom boos wordt op mij. Dat mag, maar je schiet je niks mee op.
Ik hoop dat je wat met de tips doet die je van iedereen heb gekregen. Blijf oefenen en je word vanzelf beter, maar wordt niet boos als iemand zegt dat ie het niks vind.


Ps: ik maak chill out muziek ;) weinig negatief :)
Tiberius
Fruity Beginner
Fruity Beginner
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 26 mei 2014 2:19

Re: Op zoek

Ongelezen bericht door Tiberius »

Het gaat mij er ook niet om of het crap is of niet. Dat vind ik prima om te horen. Want ik begrijp nu dat dat het ook gewoon is. Alleen... mijn punt is een beetje dat het overkomt als tegen een kleuter serieus gaan vertellen die jouw zn tekening laat zien dat het alleen maar uit een paar cirkeltjes en lijntjes bestaat.
Mensen waar je niks mee te maken hebt kunnen alles zeggen, maar als forum ben je wel met elkaar. Dus ik vind het wel belangrijk soms iets met een wat mildere toon te brengen. Bvb; het klinkt wel grappig, maar dit of dat.
Als je vanuit je eigen niveau oordeelt verplaats je je niet echt in de ander en dan komt het niet hard over maar gewoon lomp, bot en vooral afbrekend. En dat werkt demotiverend.

Maar waardeer voor de rest comments wel natuurlijk.
Gebruikersavatar
Scopes
Moderator & Master of Chillout
Moderator & Master of Chillout
Berichten: 4403
Lid geworden op: di 18 dec 2007 22:06
Soundcloud: https://soundcloud.com/ma_zea

Re: Op zoek

Ongelezen bericht door Scopes »

Je bent geen kleuter meer, dus zou je een beetje kritiek moeten kunnen verdragen.

En over dat niveau, je hebt meer aan reacties van ervaren producers die hun ervaring willen delen dan iemand die je verteld hoe mooi je cirkeltjes en lijntjes zijn.

Maar goed, ik hou het hier bij.

Fijne dag nog.
Tiberius
Fruity Beginner
Fruity Beginner
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 26 mei 2014 2:19

Re: Op zoek

Ongelezen bericht door Tiberius »

Ja, ik hou het ook hier bij, want het is mij wel duidelijk dat jij totaal niet begrijpt wat ik je duidelijk probeer te maken. Dus ik ga er ook niet meer aan beginnen. Denk persoonlijk dat je jezelf helemaal geweldig vind en dat spiegelt op mij. Denk dat het meer zo is. Fijne dag nog :D
Gebruikersavatar
MvR
Moderator
Moderator
Berichten: 8036
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 18:11
Soundcloud: https://soundcloud.com/markvanrijswijk
Locatie: Waddinxveen

Re: Op zoek

Ongelezen bericht door MvR »

hoe kun je oordelen over iemand die je niet eens kent?
Gebruikersavatar
Ivan Armilis
Fruity King
Fruity King
Berichten: 803
Lid geworden op: wo 26 jun 2013 18:06
Soundcloud: soundcloud.com/armilisivan
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Op zoek

Ongelezen bericht door Ivan Armilis »

ik vroeg of ik talent heb jij zegt dat je talent hebt :x :x Dus friend ga maar Scopes en MvR niet tegenspreken want anders zal je in dit forum niet heel ver schoppen.. :O
Snapchat: ivanb.024
Instagram: ivanarmilis
Plaats reactie