Hoe het juiste geluid zoeken in een zee van samples/geluiden

Post hier je samples en sample requests.
nismo
Newbie
Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 18 aug 2010 5:30

Hoe het juiste geluid zoeken in een zee van samples/geluiden

Ongelezen bericht door nismo »

hey

Ik ben op zoek naar een remix maar die is niet te vinden dus zal ik een poging ondernemen om deze zelf na te maken zo goed en kwaad als mogelijk :-)
Deze remix wil ik namaken : https://soundcloud.com/user-586992171-321715389/scream-shout-remix

Ik denk dat het wel duidelijk is welk toontje erbij is gekomen en het is dat toontje dat ik wil namaken maar......
Hoe doen jullie dat eigenlijk , ik ben niet in het bezit van alle sample cd's die er bestaan want das gewoonweg teveel dus bestaat er ergens een database waar je kan luisteren naar de samples of is het gewoon zoeken en blijven zoeken en sample cd's kopen?

Moest er iemand mij op weg kunnen helpen zou dat erg fijn zijn .
Groeten
Tom
Gebruikersavatar
abelvanmierlo
Fruity King
Fruity King
Berichten: 706
Lid geworden op: zo 24 aug 2008 10:21
Locatie: Waalwijk

Re: Hoe het juiste geluid zoeken in een zee van samples/gelu

Ongelezen bericht door abelvanmierlo »

Je kunt ook gewoon een bitcrusher downloaden. En dan met wasp een afgekapte filter (lage cutoff + filter lfo cutoff) geluid maken, met pulse width modulation (pw lfo), voor de lead.

Het andere geluid moet ook een lage cutoff hebben. Maar een vlakke of tegenovergestelde filter envelope.

Het kan ook dat zijn dat het meer aan de volume envelope ligt, maar hier zou ik niet teveel meespelen als je de pulse width modulation goed erdoorheen weet te klinken.

Ten slotte op elk geluid een bitcrusher en met de downsampling een beetje aanmodderen.
"If you're young, a male and drink wine you're experimental. But when you're middle aged, a male and drink wine you're just gay." ~Abel van Mierlo
Plaats reactie