Tutorialsectie

Forum op- of aanmerkingen, NFF mededelingen en NFF meetings worden hier besproken.
Envy
Newbie
Newbie
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 19 jan 2007 1:04
Locatie: België, Genk
Contacteer:

Tutorialsectie

Ongelezen bericht door Envy »

Een tutorialsubform lijkt me wel interessant, dan kunnen we wat tutorials schrijven?
Gebruikersavatar
Richard
Fruity Master
Fruity Master
Berichten: 1593
Lid geworden op: di 16 mei 2006 16:34
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Ongelezen bericht door Richard »

http://www.flstudio.nl/index.php?action=tutorials

Kun je toch gewoon insturen, dan komen ze daar?
Afbeelding
Envy
Newbie
Newbie
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 19 jan 2007 1:04
Locatie: België, Genk
Contacteer:

Ongelezen bericht door Envy »

Ja, maar dan kan er ook feedback en extra vragen of opmerkingen gepost worden. Het is maar een voorstel :)
Gebruikersavatar
Stan
Admin
Admin
Berichten: 2824
Lid geworden op: do 05 jan 2006 16:23
Locatie: Ospel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Stan »

Voor feedback hebben we natuurlijk het forum ;-) Belangrijke vragen worden hier samengevat weergeven. Als er een tutorial op het forum terecht komt wordt deze naar de hoofdsite verplaatst.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Michiel
Master of Percussion & Chillout
Berichten: 2358
Lid geworden op: di 06 jun 2006 20:38
Locatie: Achterhoek

Ongelezen bericht door Michiel »

Ik vind Envy's voorstel nog niet zo gek.
Behalve dat we dan een plek hebben om vragen te stellen ook om deze redenen:

-Wat er nu qua tutorials opstaat is erg magertjes.
-Er komt ook weinig de bij laatste tijd, want er is geen cultuur waarin er veel tutorial worden gemaakt
-Bijna niemand kijkt dáár, veel mensen gaan gelijk naar het forum.
-Het is te hoogdrempelig om op die plek een tutorial te posten.
-In een sub forum kunnen we ook tutorials van andere sites plaatsen, Zolang we maar creditten, autheurs rechtelijke bescherming lijkt mij daarvoor namelijk erg moeilijk, omdat het al vrij op het Internet geplaatst is.

Er wordt nu gelijk gewezen van, we hebben al iets, maar het lijkt me duidelijk dat het nu niet effectief werkt.

Thompson
Gebruikersavatar
Buzzer
Master of Melodies
Berichten: 4578
Lid geworden op: do 19 jan 2006 20:36
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Ongelezen bericht door Buzzer »

Ik heb al mijn tutorials een (hele) tijd geleden opgestuurd, en ga mij niet wijsmaken dat je geen tijd had om ze te uploaden...
The Undead
Verbannen
Berichten: 440
Lid geworden op: do 06 jul 2006 12:37
Locatie: Barendrecht

Ongelezen bericht door The Undead »

Ja een tutorial sectie voor alleen Nederlandse tutorials 8)
Verbannen wegens dubbele account
Gebruikersavatar
Jesse
Admin & Remix Master
Admin & Remix Master
Berichten: 4045
Lid geworden op: di 17 jan 2006 14:01
Soundcloud: https://https://soundcloud.com/questiz
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jesse »

We zijn bezig met een complete vernieuwing van de site www.flstudio.nl , en daar komen alle goede Nederlandse tutorials bij gemaakt door NFF leden.
Gebruikersavatar
Stan
Admin
Admin
Berichten: 2824
Lid geworden op: do 05 jan 2006 16:23
Locatie: Ospel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Stan »

Buzzer schreef:Ik heb al mijn tutorials een (hele) tijd geleden opgestuurd, en ga mij niet wijsmaken dat je geen tijd had om ze te uploaden...


The Undead schreef:Ja een tutorial sectie voor alleen Nederlandse tutorials 8)


Idd Buzzer, jouw tuts waren in het Engels. Maar zoals X-tract al zei zijn we de hele site aan het herindelen, dus jouw tutorials komen erin ;-)
Als iemand nog tutorials heeft liggen of ze wil maken, stuur mij hier dan maar een PM over.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Michiel
Master of Percussion & Chillout
Berichten: 2358
Lid geworden op: di 06 jun 2006 20:38
Locatie: Achterhoek

Ongelezen bericht door Michiel »

I don't mind 'bout English tuts...
Zolang er geen Nederlandse is, heb ik liever een Engelse dan geen tut.
Ik zou zeggen plaats die engelse tut, misschien wil iemand anders hem dan vertalen.

Ik vind de frontpage een beetje dood, het Forum daarentegen is super! Ik begrijp dat jullie de beste bedoelingen hebben om het te verbeteren. Maar een bekenede management regel is dat het effectiever is om aandacht kan te schenken aan high performers, dan aan low performers, indien je niet afhankelijk bent van de low performers. Kijk maar naar de vele reacties op het forum bij nieuwe tracks, dat heb je bijv. op SiFon volgens mij niet. (daar is het tutorial gedeelte wel goed ontwikkeld). Een forum werkt op lange termijn veel beter door dat gebruikers content kunnen plaatsen.

Nog een voorstel van mij kant is een sticky threat met soort systematische indeling met tuts voor beginners, gevorderden en pro's.

ff iets anders
Misschien kunnen jullie ook eens gaan denken aan een .flp (in zip) database-je. Met o.a. verschillende stylen. Je kan goed leren van door anderen gemaakte songs. Ik denk dat zowel beginners als gevorderden er wat aan hebben. '

Het lijkt me gewoon leuk dat er wat meer mensen op deze site blijven hangen en dat we ze daar een beetje bij kunnen helpen.


Thompson
Gebruikersavatar
Jesse
Admin & Remix Master
Admin & Remix Master
Berichten: 4045
Lid geworden op: di 17 jan 2006 14:01
Soundcloud: https://https://soundcloud.com/questiz
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jesse »

Thompson, ik ben het grotendeels eens met je ideeën, ik waardeer het dat je ze hier meldt :) Op het feedback gedeelte zijn wij inderdaad veel meer ontwikkeld dan SiFoN, en dat vind ik ook het mooie hier, en zijn bijna geen onbeantwoorde tracks.

En over de .flp database ben ik ook wel voor in, zo leer je het ook veel beter. In de beginmaanden van het NFF (2004) was het ook uitsluitend toegestaan een nummer te postten als je er ook de .flp bij deed.. maar dat is uiteindelijk geschrapt. Een .flp database is zeker geen gek idee.
Gebruikersavatar
Stan
Admin
Admin
Berichten: 2824
Lid geworden op: do 05 jan 2006 16:23
Locatie: Ospel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Stan »

Goede opmerking Thompson. Opmerkingen zoals deze zijn meer dan welkom, hier hebben wij wat aan :D Zo kunnen we NFF naar ieders wens maken ;)

Wat wij nu gaan willen (nu het forum heel actief is), is de frontpage meer gaan gebruiken. Stickeys hier en daar op het forum heeft tot nu toe geholpen, maar er is zo veel te vertellen dat het gewoon onoverzichtelijk wordt als alles op het forum komt te staan. En dan kom je ook in de problemen met de categorieën indelen e.d. Daarom deze extra aandacht aan de frontpage.
Alles duidelijk bij elkaar, wat weer enkele onnodige topics (dus onoverzichtelijkheid) op het forum voorkomt ;)
Afbeelding
Plaats reactie