What happened with Gloom ?

Post hier alles wat niet in de andere categorieën thuishoort.
Gebruikersavatar
e-Gloomy-nations
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 20980
Lid geworden op: zo 22 jan 2006 19:33
Soundcloud: https://soundcloud.com/gloomer2000
Locatie: Belgium
Contacteer:

What happened with Gloom ?

Ongelezen bericht door e-Gloomy-nations »

Oké, guys and girls.. er zijn er hier een paar die zich afvragen wat er gebeurd was met Gloomer. Ten eerste werd ik onmiddelijk na het deleten van mijn Acid Planet account geveld door een redelijk zware niercrisis.. dwz minstens 36 uur volledig down and out.. toeval ?!

Eurgh, wat betreft Acid : op'n bepaald moment kreeg ik wat e-mails in mijn bus met de vraag of ik bepaalde nummers wou beluisteren en raten. Raar, want meestal wordt er gewoon ge-rate en terug ge-rate. Ik vond het heel bizar en ging eens wat rondneuzen. Ik wist dat ik in de eurodance charts op 1 stond, maar niet dat ik in de algemene dance (all-subgenres) charts op de 3de plaats stond. Om kort te zijn, als ik zou gerate hebben, zonder bovenstaande te weten, dan stond(en) die kerel(s) natuurlijk een plaats hoger..en ik lager uiteraard. En als je dan nog wat gaat rondneuzen, dan zie je dat er heel wat flauwe spelletjes worden gespeeld om iemand zo vlug mogelijk van de baan te werpen. Ik vond het AP-systeem sowieso sucken.

Die twee weken feedback hebben me thans duidelijk gemaakt dat mijn composities gerust aan het grote publiek mag worden voorgesteld (mits de nodige eindmastering).. ik zag dus geen enkele reden, integendeel, om nog verder op AP te blijven staan.

Ook NFF stootte me een stuk tegen de borst, maar dat ligt ook een stuk aan mijn karakter.. Alleszins, ik voelde me redelijk in de steek gelaten. Meestal worden nieuwe tracks direct beoordeeld, terwijl mijne "fairy deserts"-post door iedereen werd bekeken, maar na twee dagen ik nog geen enkele feedback kreeg.. (terwijl het wel al twee dagen op #1 stond) What went wrong, dacht ik dan.. maar dat is nu het minste van mijn zorgen. Ik kan onmogelijk verwachten dat er direct gereageerd wordt op mijn posts, maar eerllijk gezegd kreeg ik dat vervelende afgunst-gevoel van AP ook hier op NFF, zodoende.. en wellicht heb ik érgens wel een beetje gelijk..

Maar zoals ik zei heb ik lang platgelegen en kunnen nadenken. Ik betaal 3 euro per 400 MB die ik download, dit is livestream inbegrepen uiteraard. De laatste dagen kocht ik 400Mb bij, iedere 3 dagen.. Dat is teveel van het goede. Als mijn limiet nu bereikt is, is het zelfs onmogelijk om live te streamen.. en het geld is op voor deze maand.. Dus, ik ga NFF op een andere manier moeten gebruiken als ervoor.. Gloomer ga ik op NFF als alias althans behouden, omdat het onnodig is van account te veranderen, terwijl ik in feite over nog geen vaste artiestennaam beschik. Gloomer als producer bestaat dus bij deze niet meer. En wat betreft uploaden : van zodra ik precies weet hoe de wetgeving in elkaar zit, en er geen graten tussen zitten, dan zal ik desnoods alles uploaden. Voor mij mogen mijn nummers gratis gedownd worden, maar ik zou kunnen doodvallen als ik ergens mijn nummer hoor draaien onder een andere naam.. Dus wat mogen jullie van mij verwachten ? Dat ik nu en dan eens goeiedag kom zeggen, maar dat ik vooral offline blijf en mijn nummer probeer af te mixen. Daar ben ik wel een aantal maanden mee zoet.

Alleszins, ik heb wel redelijk veel aan NFF te danken, dus mijn hierboven beschreven paranoia zal dééls wel onterecht zijn. Diegene die mijn ex-teksten op AP heeft gelezen, weet wel ongeveer wie ik ben en hoe ik denk. B*g Br*ther is watching.. en die niet alleen ! :D 8) :? :( :twisted: :roll: :idea: Ik vond dat ik jullie deze uitleg verschuldigd was.
Gebruikersavatar
The Human
Fruity Master
Fruity Master
Berichten: 1720
Lid geworden op: di 17 jan 2006 9:19
Contacteer:

Klaar voor publiek

Ongelezen bericht door The Human »

Ok! Dat verklaart een hoop inderdaad!!

Wat ik je nog even mee wil geven, je zegt dat jouw nummers klaar zijn voor het grote publiek... denken meerdere mensen daar zo over?? Ik wil niet lullig doen, maar eigenwijs opstellen als producer is niet echt verstandig..
Gaat nergens om, maar wilde het je even vertellen!
Success is my only motherfucking option, failure's not

Mijn Acidplanet
Eelcow
Fruity King
Fruity King
Berichten: 743
Lid geworden op: di 10 jan 2006 15:24
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eelcow »

dat verklaart, zoals human zegt, idd heel veel ;) !

over dat er niet echt snel gereageerd werd op je tracks:
ik denk dat het te maken had met het feit dat wij net over zijn gestapt op een nieuw forum, zodat het een beetje rommelig is, en het feit dat er gewoon heel erg veel nummers worden gepost de laatste tijd.
het is totaal niet zo dat we hier een soort complot tegen jouw fairy desert nummer spannen.. ik zou hem integendeel graag willen luisteren ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jesse
Admin & Remix Master
Admin & Remix Master
Berichten: 4045
Lid geworden op: di 17 jan 2006 14:01
Soundcloud: https://https://soundcloud.com/questiz
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jesse »

ik snap et. maar dat 'in de steek gelaten' is idd niet waar. Het kan zijn dat er niet meteen gereageerd wordt op een nummer dat je post maar dit heeft ook mede te maken met dat er zoveel nummers gepost worden. :)
Gebruikersavatar
e-Gloomy-nations
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 20980
Lid geworden op: zo 22 jan 2006 19:33
Soundcloud: https://soundcloud.com/gloomer2000
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Klaar voor publiek

Ongelezen bericht door e-Gloomy-nations »

The Human schreef:je zegt dat jouw nummers klaar zijn voor het grote publiek... denken meerdere mensen daar zo over?? Ik wil niet lullig doen, maar eigenwijs opstellen als producer is niet echt verstandig..


"Eigenwijs is ook wijs" hé Human ;-) Nu, laten we zeggen dat ik objectief "probeer" te zijn. Ik ben al maanden een soort van markt-onderzoek aan het doen, de muziek slaat in als een bom..no shit ! Vooral bij vooruitstrevend Gothic, Doom en Metalpubliek. Maar mijn probleem is dat ik geen CD kan uitbrengen omdat ik de boel niet krijg afgemixed.. en daar heb ik hulp voor nodig.. en veel feedback.. Het gaat me niet om te winnen, het gaat me om het publiek mee te geven wat er mee te geven valt, de bedoeling is er een soort wetenschap vs geloof-"concept" van te maken, maar zover zijn we nog niet.

Thanks voor de replies.. en vergeef me als ik iemand van jullie tegen de schenen heb geschopt, dat is namelijk niet de bedoeling.. ik ben nou eenmaal ne mafkees, de dorpsgek zeg maar... dat wordt alvast van me verteld ;-) Gelukkig maar..
Gebruikersavatar
Koen
Admin
Admin
Berichten: 1142
Lid geworden op: zo 08 jan 2006 12:52
Locatie: Delft
Contacteer:

Ongelezen bericht door Koen »

Het feit dat er flauwe spelletjes op AP worden gespeeld was me al lang duidelijk. Het gaat mij er ook niet zozeer om hoe hoog ik in de charts sta omdat je dit zelf kunt manipuleren door gewoon meer reviews te geven. Het enige waar ik het voor gebruik is feedback en een plaats om muziek te uploaden. En daar was acidplanet wel geschikt voor.
SoundCloud voor nieuwe tracks
Gebruikersavatar
e-Gloomy-nations
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 20980
Lid geworden op: zo 22 jan 2006 19:33
Soundcloud: https://soundcloud.com/gloomer2000
Locatie: Belgium
Contacteer:

Ongelezen bericht door e-Gloomy-nations »

dat moet ook gezegd worden, da's waar... maar dan moet je verdomd voorzichtig zijn en je niet laten verleiden tot wat dan ook.. heb mijn lesje nu wel geleerd, thnx !
Gebruikersavatar
The Boss
Fruity King
Fruity King
Berichten: 797
Lid geworden op: di 17 jan 2006 18:33
Locatie: Haren
Contacteer:

Ongelezen bericht door The Boss »

Fijn dat je weer terug bent! Hoop dat alles goed is met je. :)
Gebruikersavatar
e-Gloomy-nations
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 20980
Lid geworden op: zo 22 jan 2006 19:33
Soundcloud: https://soundcloud.com/gloomer2000
Locatie: Belgium
Contacteer:

Ongelezen bericht door e-Gloomy-nations »

bedankt Boss, leuk om te lezen.
Plaats reactie