Een blog van zomaar iemand..

Post hier alles wat niet in de andere categorieën thuishoort.
Sjoelie
Fruity Master
Fruity Master
Berichten: 1101
Lid geworden op: do 24 apr 2008 16:06

Een blog van zomaar iemand..

Ongelezen bericht door Sjoelie »

"Gister was een dag met een gouden randje"

Ja, soms zeggen mensen dat je uit de kleine dingen voldoening moet halen, hier ben ik het ook helemaal mee eens. Ook als alles heel slecht lijkt te zijn, gaan er dingen goed, want anders zou je je sowieso niet slecht kunnen voelen. Ik neem dus even de moeite om de 'mooie' dingen van gister op te schrijven. Dat geeft mij de kans om even stil te staan bij die dingen.

Zoals ik al zei, als alles altijd slecht zou zijn, zou je je niet slecht voelen. Je hebt dan namelijk geen referentie materiaal (je goed voelen) om het mee te vergelijken.. Dit klinkt trouwens wel heel rationeel..

Ik heb gister een douche genomen, dat vind ik één van de mooie dingen van gister, die mijn dag tot een dag met een gouden randje maakte. Je denkt vast hoezo, je hebt een douche genomen?! Dit is ook wel enigszins waar, een douche nemen is in de westerse wereld een best wel normaal iets, we kunnen zelfs een warme douche nemen en zelfs ook nog bepalen hoe warm het water is.. Maargoed, ik nam dus een douche, ik heb denk ik sinds half december 2013 ongeveer 6 of 7 keer een douche genomen :roll: Wel ga ik iedere dag in bad, het warme water dat me omringd geeft me nog een beetje een veilig gevoel. Er zijn echter nog veel mooiere dingen gebeurd, dan die douche.

Er nam voor het eerst in bijna een maand tijd iemand contact met me op, en ik mocht van Gloomer hem toevoegen op facebook! In beide gevallen was ik echter stom dronken, Toch luchtte het allebei wel ff op.

Vanochtend werd ik wakker en had ik ijs maar dan ook ijs koud, gister is er in +- 3 uur ongeveer 1/3 van een liter wodka doorheen gegaan (en dan te bedenken dat het maanden geleden is dat ik voor het laatst alcohol heb gedronken) Ik besloot om weer in bad te gaan, al had ik een beetje het gevoel dat dit niet goed zou zijn. Ik stapte mijn bad in en het voelde werkelijk alsof mijn lichaam in brand stond. :? nadat ik uit bad kwam brak het zweet me uit, het is zo ongeveer een rivier die over me heen loopt.
Om kwart voor negen vanochtend trok ik het niet meer, ik schonk mijn eerste glas wodka van de dag in. Nu - kwart over tien - ben ik denk ik zo'n 6-8 standaard glazen verder, en dan heb ik bijna een half uur niet gedronken, omdat ik dit aan het typen ben.

Ik stop denk ik maar even met typen, anders vinden mensen het waarschijnlijk te lang om door te lezen...

Maybe continued..
Gebruikersavatar
e-Gloomy-nations
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 20980
Lid geworden op: zo 22 jan 2006 19:33
Soundcloud: https://soundcloud.com/gloomer2000
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Een blog van zomaar iemand..

Ongelezen bericht door e-Gloomy-nations »

Leuk man, zo'n blog.. daar kun je echt je ei in kwijt.. Zal je deugd doen.. Dus vervolg dit topic maar, ik lees dat graag ;-)

Maar wel voorzichtig met de drank hé ! Zo 's morgens vroeg beginnen drinken is niet goed hé, slecht voor de lever ook.

En ja, onze chatsessie was leuk. Je mag me altijd wel een berichtje sturen als je wil hoor, want ik ben wel altijd online (behalve zaterdag en woensdag).

Zo, kop op.. en tot later hé ;-)
Youtube :
http://www.youtube.com/user/Gloomer2000

Soundcloud :
https://soundcloud.com/gloomer2000

Discography, free downloads :
https://gloomer2000.bandcamp.com/music

Gloomy's Blog :
https://messagefromone.blog
Gebruikersavatar
Blueyed
Fruity God
Fruity God
Berichten: 3413
Lid geworden op: zo 12 okt 2008 13:20
Soundcloud: https://soundcloud.com/dronetracer
Locatie: Groningen en omgeving
Contacteer:

Re: Een blog van zomaar iemand..

Ongelezen bericht door Blueyed »

Vat dit niet verkeerd op. Ik probeer alleen maar te helpen. Maar heb je wel eens met een psycholoog gesproken? En wat Gloomer ook al zegt. De drank maakt je lever echt kapot. En dan ben je nog verder van huis.
Ik hoop dat je snel hulp vindt. Want als dit je dagelijkse routine is, dan gaat dit vroeg of laat verkeerd.

Veel sterkte toegewenst.
Ajna
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 4667
Lid geworden op: do 24 mei 2007 23:15

Re: Een blog van zomaar iemand..

Ongelezen bericht door Ajna »

Dit!

Sjoelie schreef:
bijna een half uur niet gedronken, omdat ik dit aan het typen ben.





Dingen die jij graag kwijt wilt van je af schrijven kan juist een hele goede therapie zijn, je had zelfs even geen drank nodig!
Weet niet of je al bij een hulpverlenende instantie bent geweest, want dit is iets wat jij niet alleen kunt oplossen.
Overmatig drankgebruik is natuurlijk nooit goed, dat weet je waarschijnlijk zelf wel en pakt de uiteindelijke kern van het probleem ook niet aan.
Als je wilt mag je mij best toevoegen op FB, ik sta wel ergens bij Jan in de vriendenlijst. Het hoeft niet, het mag.. dus kijk maar.
Probeer ieder geval regelmatig te blijven schrijven in je Blog of waar dan ook. Als zoiets je oplucht, dan is dit alleen maar goed! Sterkte nogmaals!
Sjoelie
Fruity Master
Fruity Master
Berichten: 1101
Lid geworden op: do 24 apr 2008 16:06

Re: Een blog van zomaar iemand..

Ongelezen bericht door Sjoelie »

Wat jullie zeggen is zo waar, dat weet ik diep van binnen erg goed.. Ik heb net alles door de plee gespoeld, ik dacht terug aan iemand die ik zag afkicken van de alcohol, dat is niet echt een vrolijk gezicht. Dusja, het is nu maar weg omdat ik weet dat het morgen alleen maar lastiger is en overmorgen nog lastiger.

En blueyed, ik ben op het moment even voor je aan het tellen. Ik moet zelfs een pen pakken om ze af te vinken :'(, het spijt me ik weet het niet meer.. Ik ben bij 10 spv/psycholoog/psychiaters gestopt met tellen, en terwijl ik dit schrijf weet ik er alweer 2 die ik ben vergeten mee te tellen.

Dus om je vraag te beantwoorden, ja ik heb wel eens met een psycholoog gesproken.
Het heeft me alleen nooit echt verder geholpen :( De 6 verschillende antidepressiva die ik heb geslikt overigens ook niet
Ajna
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 4667
Lid geworden op: do 24 mei 2007 23:15

Re: Een blog van zomaar iemand..

Ongelezen bericht door Ajna »

Sjoelie schreef:Wat jullie zeggen is zo waar, dat weet ik diep van binnen erg goed..


En daarvoor is het (denk ik) goed om het opschrijven van dingen vol te houden..
Gebruikersavatar
Blueyed
Fruity God
Fruity God
Berichten: 3413
Lid geworden op: zo 12 okt 2008 13:20
Soundcloud: https://soundcloud.com/dronetracer
Locatie: Groningen en omgeving
Contacteer:

Re: Een blog van zomaar iemand..

Ongelezen bericht door Blueyed »

Ben je ook al naar een kliniek geweest dan? Of naar zoiets al GGZ?
Gebruikersavatar
dj donkey kong
Fruity God
Fruity God
Berichten: 3053
Lid geworden op: za 10 dec 2011 20:35
Locatie: zwolle

Re: Een blog van zomaar iemand..

Ongelezen bericht door dj donkey kong »

mag ik er dit aan toevoegen??

ik ben al sinds ik klein ben onder de vergroot glas gehouden bij verschillende mensen.
ik ken zowat heel zorg land zwolle wel. het begon al toen ik klein was. ben door een molen van gehoor testen gegaan omdat ze dachten dat ik doof was. maar eigenlijk had ik gewoon pdd-nos.
ik ben ook jaren door een molen van trainen en leren getrokken :| . veel kan ik nu nog steeds erg waarderen :) ik heb tussen de zwaar gehandicapten gezeten op logeerhuizen. heb zowat elke type groepsleiding wel voor bij zien huppelen. en de begeleiding die thuis kwam om mij en mijn zus bezig te houden en mijn moeder rust en ruimte te geven. was ook elk half jaar wel weer iemand anders.
je weet wel een half uur sta je bibberen op de trap omdat er een nieuwe griet is neer gestreken die het ei van Columbus heeft uitgevonden en sociaal met je kan doen zegt zij of hij.
ik heb ontzettend veel training van de raarste figuren gehad. sommige kan ik nu nog door de plee spoelen. zoals zij die een dag schema wilde maken om mij leven te verbeteren :? terwijl dat nog nooit heeft gewerkt. met die stereo type vragen. van wanneer en hoe laat gaan je boodschappen doen. verschrikkelijk vond ik dat. je hebt er zat rond lopen die meer voor het geld komen dan echt iemand te helpen.
ben van mijn 16de uit huis geloof. ik wonen op een woongroep omdat ik te close was met mamie. en ik mij moest richten op de toekomst zonder moeder en meer op mij zelf.
leuk vanaf het begin maar een hel aan het einde. het is niet leuk om naast een crisis kamer te wonen. met personen die constant flippen ruzie zoeken ect.
ik weet wel dat de laatste vakantie met de groep voor mij een ware hel was van binnen. ik voelde me echt niet meer op mijn plek. kon niet anders dan mee doen met groeps activiteiten want tja het huisje was dicht dus ik moest wat. binnen 1x5 week na de vakantie verhuisd naar een andere groep. binnen die tijd kwam dus het belletje dat er appartementen vrij zijn 4 stuks en ik mocht kiezen 8) :lol: nu woon ik tijdelijk ergens anders omdat mijn appartementen gesloopt zijn en er nieuwbouw komt. heb gewoon 23 vierkante meter. terwijl andere cliënten maar maximaal 16 vierkante meter hebben. lucky boy.
kan niet wachten ga veel meetings organiseren.

wilde het ook nog over jouw hebben. ja jij was mij alles. maar nee ik ben nu ruim opgeschoten met poepen. ben nog niet klaar en leeg en heb nog niet alles goed weg geborsteld en gespoeld. :x
maar ik ben aan het richten op minder leuke meisjes die niet met mij willen of daten of überhaupt aan de liefde tussen mij en die gene willen denken. :( een molen waar ik nog steeds door heen ga en nog steeds moet ik oppassen om niet weer zichtloos smoorverliefd op je te worden. :cry: genoeg over je geklets.

wilde ook nog mijn groepsleiding naaien. zij die een personeels feestje voor de grap hadden georganiseerd naar een erotieshe beurs. maar dat de volgende keer.

en genoeg geklets in het algemeen. ik kan anders blijven kleppen.

eduard. mensen die niet helemaal 100 procent zijn volgens de maatschappij zijn vaak de aardigste mensen ;) .
Echte sprookjes bestaan niet. Want het leven is al een groot sprookje.
Sjoelie
Fruity Master
Fruity Master
Berichten: 1101
Lid geworden op: do 24 apr 2008 16:06

Re: Een blog van zomaar iemand..

Ongelezen bericht door Sjoelie »

je hebt er zat rond lopen die meer voor het geld komen dan echt iemand te helpen.


Dit dus.
Gebruikersavatar
dj donkey kong
Fruity God
Fruity God
Berichten: 3053
Lid geworden op: za 10 dec 2011 20:35
Locatie: zwolle

Re: Een blog van zomaar iemand..

Ongelezen bericht door dj donkey kong »

Sjoelie schreef:
je hebt er zat rond lopen die meer voor het geld komen dan echt iemand te helpen.


Dit dus.


om er effe diepere op in te gaan. ja ik maak het vaak mee van dit soort mensen. sommige wekken bij mij nog niet eens die gedachten maar dan dan verder ook niks positiefs. voorbeelden van invallers die altijd weg gaan. om brood of pizza te halen. toevallig was ik de enige op de groep. of groepsleiding die op hyves op facebook zaten. luie groepsleiding die je niet helpen willen. aardige groepsleiding van ja vooruit voor deze keer wil ik je wel helpen met de afwas. maar kan je niet beter service van de groep gebruiken. tja en je functie is op moment mij helpen. en wat doe je?? zeuren.
en christelijke begeleiding die je schone onderbroeken niet willen opvouwen. en ga zo maar door. en maar zeuren en maar zeuren. dat kunnen ze wel :evil: . ze zijn er nog wel hoor groepsleiding met ballen die klaar voor je staan. maar ze zijn zeldzaam. heel zeldzaam. heel zeldzaam.

zeldaam heel zeldzaam ;)
Echte sprookjes bestaan niet. Want het leven is al een groot sprookje.
Ajna
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 4667
Lid geworden op: do 24 mei 2007 23:15

Re: Een blog van zomaar iemand..

Ongelezen bericht door Ajna »

@ Eduard

Is het niet gewoon de bedoeling dat jij die schone onderbroeken zelf opvouwt? ;)

Ik werk als verpleegkundige en zoals velen merk ik wel dat er behoorlijk wat mis is in de gezondheidszorg en (ambulante) hulpverlening, waardoor er schrijnende toestanden ontstaan, mede door bezuinigingen en allerlei opgelegde regels. Hierdoor krijgen mensen niet de hulp en begeleiding krijgen die ze eigenlijk zo hard nodig hebben met alle gevolgen van dien. Natuurlijk lopen er ook collega's op de werkvloer rond, waarvan je jezelf soms wel eens afvraagt of ze geschikt zijn voor het beroep. Maar er zijn er ook met liefde voor het vak, die vaak met een klote gevoel naar huis gaan, omdat ze voor de zoveelste keer weer niet de zorg, aandacht en begeleiding hebben kunnen geven die nodig was. Zoiets is heel frustrerend, dat kan ik je wel vertellen en ik spreek uit ervaring!
Gebruikersavatar
e-Gloomy-nations
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 20980
Lid geworden op: zo 22 jan 2006 19:33
Soundcloud: https://soundcloud.com/gloomer2000
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Een blog van zomaar iemand..

Ongelezen bericht door e-Gloomy-nations »

hey maat, wanneer gaan we nog es chatten ?
Youtube :
http://www.youtube.com/user/Gloomer2000

Soundcloud :
https://soundcloud.com/gloomer2000

Discography, free downloads :
https://gloomer2000.bandcamp.com/music

Gloomy's Blog :
https://messagefromone.blog
Plaats reactie