Op zoek

Post hier je samples en sample requests.
Tiberius
Fruity Beginner
Fruity Beginner
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 26 mei 2014 2:19

Op zoek

Ongelezen bericht door Tiberius »

Hallo, had het al in mijn introductie vermeld. Maar ik wil toch heel erg graag de soort geluiden hebben die hier te horen zijn:

https://www.youtube.com/watch?v=jeJp8uz1_b8

Met name vanaf 2.10

Waar kan ik het beste zoeken?
Gebruikersavatar
Ivan Armilis
Fruity King
Fruity King
Berichten: 803
Lid geworden op: wo 26 jun 2013 18:06
Soundcloud: soundcloud.com/armilisivan
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Op zoek

Ongelezen bericht door Ivan Armilis »

Tiberius schreef:Hallo, had het al in mijn introductie vermeld. Maar ik wil toch heel erg graag de soort geluiden hebben die hier te horen zijn:

https://www.youtube.com/watch?v=jeJp8uz1_b8

Met name vanaf 2.10

Waar kan ik het beste zoeken?

Dit zijn waarschijnlijk geen samples maar is het een synth met een flinke detune.. Zo'n effect is makkelijk in sylenth na te bootsen het is een kwestie van goed eq-en en goed detunen en fine tunen.
Snapchat: ivanb.024
Instagram: ivanarmilis
Tiberius
Fruity Beginner
Fruity Beginner
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 26 mei 2014 2:19

Re: Op zoek

Ongelezen bericht door Tiberius »

Ja, dat leek me ook een mogelijkheid. Alleen hoe he? ;) Ik vind het wel een vet geluidje namelijk. Tx!
Eehhm, maar dan de volgende vraag. What the hell is sylenth :D Tunen e.d. lukt me wel.
Als ik sylenth probeer te vinden in de FL11 demo doet ie niks. :|

Edit: ok, gaat wel lukken ;)
Tiberius
Fruity Beginner
Fruity Beginner
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 26 mei 2014 2:19

Re: Op zoek

Ongelezen bericht door Tiberius »

Hmmm misschien toch ook wel niet. Ik kan geen sylenth vinden in Fl11 demo. ?
Gebruikersavatar
MvR
Moderator
Moderator
Berichten: 8036
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 18:11
Soundcloud: https://soundcloud.com/markvanrijswijk
Locatie: Waddinxveen

Re: Op zoek

Ongelezen bericht door MvR »

Tiberius schreef:Hmmm misschien toch ook wel niet. Ik kan geen sylenth vinden in Fl11 demo. ?


Sylenth1 zit ook niet IN FL Studio zelf, maar is een externe VST: http://www.lennardigital.com/modules/sylenth1/
Tiberius
Fruity Beginner
Fruity Beginner
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 26 mei 2014 2:19

Re: Op zoek

Ongelezen bericht door Tiberius »

Had op Youtube al gezien dat je daar om de 60 seconden "thank you..." hoort.
Maar bedankt.
Anyway.
Voordat ik dagen bezig ben dat geluidje te produceren zou ik toch wel heel graag een voorbeeld zien hoe je dat doet. Dan heb ik een idee en kan ik van daar uit verder bouwen.
Ik heb namelijk geen zin om eindeloos te kloten.
Anyone?
Gebruikersavatar
MvR
Moderator
Moderator
Berichten: 8036
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 18:11
Soundcloud: https://soundcloud.com/markvanrijswijk
Locatie: Waddinxveen

Re: Op zoek

Ongelezen bericht door MvR »

nouja je zult nooit het exacte geluid 100% na kunnen maken, daarom is het ook niet mogelijk een voorbeeld te laten zien. Ivan heeft in het tweede bericht al een flinke hint gegeven. saw wave, aantal voices, flinke detune, reverb, delay, eq en dan kom je al in de buurt. heb je geen idee waar ik het nu over heb, zou ik eerst eens gaan leren wat synthesis (synthese) is. het begint allemaal met synthese als je eigen sounds wilt maken. sylenth1 is dus bijvoorbeeld een populaire synthesizer. maar FL's eigen 3xOSC zou ook al in de buurt kunnen komen. ik vind die zelf alleen iets te onduidelijk. ik werk zelf ook graag met sylenth1.

de "thank you..." message komt trouwens alleen voor als je de demo gebruikt. een volledige versie heeft deze natuurlijk niet. vergeet ook niet dat je met de demo van FL Studio niets kunt opslaan.

een beter antwoord dan dit kun je denk ik niet krijgen op dit moment. succes.
Tiberius
Fruity Beginner
Fruity Beginner
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 26 mei 2014 2:19

Re: Op zoek

Ongelezen bericht door Tiberius »

Bedankt.
Hoef ook zeker niet precies hetzelfde geluid natuurlijk.

Met de sytrus moet je toch ook wel wat gedaan krijgen?

Ik wil eerst "alles" in de demo een beetje onder de knie krijgen en dan eens kijken wat ik verder wil.
Gebruikersavatar
MvR
Moderator
Moderator
Berichten: 8036
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 18:11
Soundcloud: https://soundcloud.com/markvanrijswijk
Locatie: Waddinxveen

Re: Op zoek

Ongelezen bericht door MvR »

Tiberius schreef:Bedankt.
Hoef ook zeker niet precies hetzelfde geluid natuurlijk.

Met de sytrus moet je toch ook wel wat gedaan krijgen?

Ik wil eerst "alles" in de demo een beetje onder de knie krijgen en dan eens kijken wat ik verder wil.


ja met sytrus moet t ook wel lukken. maar Sytrus is een FM synth en Sylenth1 is een Subtractive synth. kort gezegd: het geluid wordt anders gemoduleerd en komt op andere manieren tot stand. heeft veel te maken met hoe waveforms op elkaar reageren. PoiZone (ook in demo, dus om de paar seconden komt er ruis doorheen) is ook een subtractive synth als ik het goed heb. werkt vrijwel hetzelfde als sylenth.
Tiberius
Fruity Beginner
Fruity Beginner
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 26 mei 2014 2:19

Re: Op zoek

Ongelezen bericht door Tiberius »

Tx.

Is er wel een "eq" in de demo? Is de demo eigenlijk dezelfde versie als bvb de goedkoopste versie? Of zit er een heleboel niet bij de demo?
Gebruikersavatar
MvR
Moderator
Moderator
Berichten: 8036
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 18:11
Soundcloud: https://soundcloud.com/markvanrijswijk
Locatie: Waddinxveen

Re: Op zoek

Ongelezen bericht door MvR »

de demo is de duurste versie, maar dan zonder de optie tot opslaan. verder zijn ook veel synths in demomodus. je hebt dus in principe het volledige pakket, maar je kunt er eigenlijk niets mee behalve éénmalig klooien. (of je pc nooit afsluiten en hopen dat ie nooit crashed, anders ben je ook alles kwijt)

EQ zit er gewoon in, in de mixer. o.a. Parametric EQ en Parametric EQ2, EQUO en de built-in 3 bands equalizer.
Tiberius
Fruity Beginner
Fruity Beginner
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 26 mei 2014 2:19

Re: Op zoek

Ongelezen bericht door Tiberius »

Hmmm, word hier redelijk depressief van. Ik kom er nauwelijks bij in de buurt. :cry: Ik krijg van zn lang zal zn leven dat typische korte geluid er niet in. :|

En het hoeft niet perse het geluid te zijn. Maar ook gewoon de wat frissere "lasertonen" en bvb de "james brown is dead" tonen. :(

Zo lang ik die niet kan maken ga ik het echt niet kopen.

Edit: ik had die EQ nog helemaal niet gebruikt :lol:

Dat is wel een vereiste neem ik aan. :lol:

Tja, het programma is me nou nog een beetje aan het opeten. Dus dat is niet altijd even leuk :roll: Maar bedankt voor alle hulp tot nog toe.
Gebruikersavatar
MvR
Moderator
Moderator
Berichten: 8036
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 18:11
Soundcloud: https://soundcloud.com/markvanrijswijk
Locatie: Waddinxveen

Re: Op zoek

Ongelezen bericht door MvR »

het duurt vrij lang voordat je alles door hebt, dat is normaal. ook frustratie is normaal. maar geef niet op en bekijk veel tutorials. dat helpt. ook wil de almachtige F1 knop nog wel eens helpen. ik heb 6 jaar geleden eens de hele Help file (F1 dus) door zitten lezen en heb toen zó veel geleerd.

het is allemaal veel informatie die in één keer op je af komt. maar wees kalm en verwacht niet in een jaar plaatjes als bv. Endymion te maken. dat lukt mij na 7 jaar nog niet eens. (kun je nagaan wat mijn respect dan ook is voor die gasten)
Gebruikersavatar
Ivan Armilis
Fruity King
Fruity King
Berichten: 803
Lid geworden op: wo 26 jun 2013 18:06
Soundcloud: soundcloud.com/armilisivan
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Op zoek

Ongelezen bericht door Ivan Armilis »

zolang je de instructies volgt op dit forum en oude topics doorleest kan je ook al een eind komen. Om FL echt goed te begrijpen is een zeer tijd rovende zaak. Ik ben nu ook al bijna 3 jaar bezig en ik ken ook nog niet alle functies en specialiteiten. Het moment komt vanzelf. Op school duurde het ook een tijdje om goed te leren lezen en schrijven terwijl je het nu waarschijnlijk foutloos kan. Zo zit FL ook in elkaar je moet het beoefenen en je tijd er in steken. ''Je kunt al het talent van de wereld hebben, maar dat komt pas tot ontplooiing als je genoeg uren maakt.''
Snapchat: ivanb.024
Instagram: ivanarmilis
Tiberius
Fruity Beginner
Fruity Beginner
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 26 mei 2014 2:19

Re: Op zoek

Ongelezen bericht door Tiberius »

Ik zal zeker nog s wat meer door gaan lezen. Het correspendeert alleen niet helemaal met mijn enthousiasme :D

Eehh, ok. F1 dus. Dus ik open een channel piano roll en trek een zakje nootjes open. En als ik dan F1 druk gebeurt er... niks. :D

Dus nou ga ik weer vragen hoe ik iets moet vragen bij wijze van spreken :?
Plaats reactie