Navotion MiniNova synth of juist MicroKorg synth

Post hier alles over hardware; vragen, problemen, nieuwtjes, etc.
SnowWolf
Newbie
Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 11 okt 2015 1:54

Navotion MiniNova synth of juist MicroKorg synth

Ongelezen bericht door SnowWolf »

Hallo iedereen,


Ik wil graag een van deze 2 halen maar alle 2 heeft veel voor en nadelen..
En ze doen alle 2 ongeveer het zelfde.. muziek creëren! Misschien een beetje kort om de bocht gezegt dit haha..

Ik wil in eerste instantie voor de Navotion MiniNova gaan ook voor de design. Qua sound banken vindt ik een synth heel belangrijk bijv. Piano's, Strings, ect ect.

ik zoek ok echt naar dirty hiphop/r&b/trap ect, sounds. Of in iedergeval om die soorte sounds te creëren. En vervogels te verwerken in fl studio 10. En dan zit ik met deze synths wel goed heb ik het idee.

(Ook heb ik vragen over hoe ik de sporen moet loopen bijv. Strings die opkoment komen en afgaand gaan in fl studio 10. hier maak ik nog een topic over. Als dat nodig is)

Maar wat zeggen jullie? welke synth zou ik nou moeten het beste halen... of is er nog iets beters??
Ik zou graag van jullie willen weten welke het besten is ook voor in fl studio 10 te gebruiken.


Thanks boys, of misschien ook ladys ;)
Gebruikersavatar
Scopes
Moderator & Master of Chillout
Moderator & Master of Chillout
Berichten: 4403
Lid geworden op: di 18 dec 2007 22:06
Soundcloud: https://soundcloud.com/ma_zea

Re: Navotion MiniNova synth of juist MicroKorg synth

Ongelezen bericht door Scopes »

De korg heeft een veel dikkere sound dan de mininova. Heb ze een keer naast elkaar geluisterd en de mininova heeft meer een plastic geluid en de microkorg klinkt analoog. En dat is veel dikker en vetter dan de digitale sound van de mininova.

Qua sounds kan je met elke substraktieve synth hetzelfde maken. Bedenk wel dat microkorg wel een beetje omslachtig werkt qua tweaken. Maar dit is denk ik hetzelfde verhaal voor de mininova.

Heb zelf de microkorg staan. Supersound heeft het apparaat!

Tip: kijk op marktplaats voordat je ze nieuw gaat bestellen. Heb de mijne voor 150 gekocht toendestijds
Gebruikersavatar
Euphorica
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 4537
Lid geworden op: ma 25 dec 2006 1:16

Re: Navotion MiniNova synth of juist MicroKorg synth

Ongelezen bericht door Euphorica »

Nou daar heb je allebei niks aan als je piano en strings zoekt, dan kun je beter voor een soundmodule gaan(roland integra,kurzweil,nord stage etc), die zijn alleen wel 'iets' duurder dan de synths die je nu noemt, goedkopere oplossing is gewoon kontakt software.
Gebruikersavatar
Scopes
Moderator & Master of Chillout
Moderator & Master of Chillout
Berichten: 4403
Lid geworden op: di 18 dec 2007 22:06
Soundcloud: https://soundcloud.com/ma_zea

Re: Navotion MiniNova synth of juist MicroKorg synth

Ongelezen bericht door Scopes »

Wat Euphorica zegt idd. Had er iets te snel overheen gelezen.
SnowWolf
Newbie
Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 11 okt 2015 1:54

Re: Navotion MiniNova synth of juist MicroKorg synth

Ongelezen bericht door SnowWolf »

Scopes schreef:De korg heeft een veel dikkere sound dan de mininova. Heb ze een keer naast elkaar geluisterd en de mininova heeft meer een plastic geluid en de microkorg klinkt analoog. En dat is veel dikker en vetter dan de digitale sound van de mininova.

Qua sounds kan je met elke substraktieve synth hetzelfde maken. Bedenk wel dat microkorg wel een beetje omslachtig werkt qua tweaken. Maar dit is denk ik hetzelfde verhaal voor de mininova.

Heb zelf de microkorg staan. Supersound heeft het apparaat!

Tip: kijk op marktplaats voordat je ze nieuw gaat bestellen. Heb de mijne voor 150 gekocht toendestijds



Euphorica schreef:Nou daar heb je allebei niks aan als je piano en strings zoekt, dan kun je beter voor een soundmodule gaan(roland integra,kurzweil,nord stage etc), die zijn alleen wel 'iets' duurder dan de synths die je nu noemt, goedkopere oplossing is gewoon kontakt software.



ahh oke oke dit is mij wel duidelijk. het gaat er mij maar om dat ik niet alleen synths er uit haal en brass ect ect maar ook bijvoorbeeld de piano klanken en of orchestra ect die ik dan nog kan tweaken zoals ik ze wil. ik weet hoe orgineel de piano of orchestra sound is die Euphorica op heeft genoemd, en die zullen dan niet in de mininova of korg zitten. athans anders klinken als die EupHorica opnoemden.

laat ik zeggen dat ik echt een trap club banger instrumental zou willen maken en dan heb ik het over de melodie of akoorden of enkele geluiden dan bedoel ik niet de kicks en zo, welke zou ik dan moeten kiezen, ik hoor dat dus de korg veel dikker geluid produceert, de korg dan?
Gebruikersavatar
Scopes
Moderator & Master of Chillout
Moderator & Master of Chillout
Berichten: 4403
Lid geworden op: di 18 dec 2007 22:06
Soundcloud: https://soundcloud.com/ma_zea

Re: Navotion MiniNova synth of juist MicroKorg synth

Ongelezen bericht door Scopes »

Welke jij wilt. Wij kunnen niet voor je kiezen.
SnowWolf
Newbie
Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 11 okt 2015 1:54

Re: Navotion MiniNova synth of juist MicroKorg synth

Ongelezen bericht door SnowWolf »

Scopes schreef:Welke jij wilt. Wij kunnen niet voor je kiezen.


Ja is ook wel zo.. ik denk dat ik in de toekomst een korg van marktplaats pluk
Plaats reactie