Export kwaliteit

Voormalige FL Studio Discussies en Vragen en Problemen.
jeffrey412
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 22 sep 2014 12:26

Export kwaliteit

Ongelezen bericht door jeffrey412 »

Hello!

Ik heb al heel lang last van het probleem dat als ik een track in FL studio laad, en gelijk weer exporteer met 320kbps, dat er kwaliteit verlies is. De track die geëxporteerd is klinkt erg opgeblazen. Overdreven gezegd klinkt het alsof de speakers wat opgeblazen zijn. Op de foto zie je de export opties. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
Bijlagen
Naamloos.png
Naamloos.png (51.75 KiB) 2243 keer bekeken
Gebruikersavatar
MvR
Moderator
Moderator
Berichten: 8036
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 18:11
Soundcloud: https://soundcloud.com/markvanrijswijk
Locatie: Waddinxveen

Re: Export kwaliteit

Ongelezen bericht door MvR »

heb je een FL limiter op de master staan?
Gebruikersavatar
marks
Fruity Master
Fruity Master
Berichten: 1552
Lid geworden op: vr 23 sep 2016 12:19
Soundcloud: Arksss
Locatie: In de buurt van Zwolle

Re: Export kwaliteit

Ongelezen bericht door marks »

MvR schreef:heb je een FL limiter op de master staan?


Ik had toen ik begon inderdaad ook dat probleem, alles was toen zwaar opgeblazen toen ik er geen limiter op had gezet.
Gebruikersavatar
MvR
Moderator
Moderator
Berichten: 8036
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 18:11
Soundcloud: https://soundcloud.com/markvanrijswijk
Locatie: Waddinxveen

Re: Export kwaliteit

Ongelezen bericht door MvR »

marks schreef:
MvR schreef:heb je een FL limiter op de master staan?


Ik had toen ik begon inderdaad ook dat probleem, alles was toen zwaar opgeblazen toen ik er geen limiter op had gezet.


precies. dat komt omdat als je in FL clipt, FL zelf nog een autoclip gebruikt om je speakers te beschermen. als je gaat renderen wordt het een hard clip (ander algoritme) en klinkt het dus anders. ook moet je eraan denken dat mp3 ook daadwerkelijk lagere kwaliteit is dan wav.

zorg er ook voor dat je rendert op dezelfde quality als hoe je het in FL zelf afspeelt. jeffrey rendert nu op 128-point sinc, maar ik betwijfel of dezelfde kwaliteit wordt gebruikt in de mixer. je kan dit overigens instellen als je op F10 drukt (audio instellingen) en onder het tabje 'resampling quality' dezelfde waarde instelt als waarop je rendert. ik raad aan om dit allebei op 24-point sinc te zetten. hoger is niet nodig en lager kan aliasing geven.
Plaats reactie