Toch maar weer eens een keer opnieuw wat van me laten horen

Stel je hier voor aan de rest van het forum.
Gebruikersavatar
Gabbie9381
Fruity Loopist
Fruity Loopist
Berichten: 180
Lid geworden op: wo 15 feb 2006 12:21
Soundcloud: https://soundcloud.com/laurensschutze
Contacteer:

Toch maar weer eens een keer opnieuw wat van me laten horen

Ongelezen bericht door Gabbie9381 »

Zoals men aan de hand van mijn profiel kan nagaan ben ik allang en breed niet nieuw meer en is het inmiddels heel lang geleden dat ik lid ben geworden van dit forum, ruim 11 jaar geleden alweer. Ik ben nog weleens sommige momenten terug gekomen om in elk geval bepaalde stukken op het forum door te lezen als ik hulp nodig had, maar ik kan me voorstellen omdat het lang geleden is dat ik berichten heb achtergelaten, dat mensen niet vaak hebben gemerkt dat ik hier nog weleens aanwezig was, dus ik stel me toch nog maar weer eens een keertje opnieuw voor. Ik ben Laurens en ik ben vanaf 2001 al bezig met FL Studio. Mijn allereerste versie die ik in handen kreeg, was 2.5.4 . Het programma was toen nog best wel beperkt en ik weet nog wel dat ik een versie had met alleen de TS404 en de samplers, maar voor in het begin was het best wel leuk om ermee te werken. De TS404 is mijn eerste synth waar ik leerde te tweaken en kennis op deed om eigen sounds te kunnen maken. Een plugin die inmiddels uit FL Studio is gehaald vanaf versie 12. In 2006 kwam ik hier terecht toen ik informatie opzocht over FL Studio via google en ondertussen werkte ik toen inmiddels met FL Studio 5. Ik heb toen veel geleerd door veel topics door te lezen en veel uit te proberen in FL Studio en vanaf die tijd begon het muziek maken ook ietsje meer serieuzer te worden. Ik heb in alle tijd dat ik hier lid ben eigenlijk nooit echt iets gevraagd omdat ik alle informatie altijd wel kon terug vinden op dit forum. Ik gaf soms wel enkele keertjes antwoorden op vragen van anderen, gewoon ook omdat het ook wel prettig is anderen verder te kunnen helpen, tenminste, daar waar ik anderen maar kan helpen, zal ik altijd proberen een ander zoveel mogelijk op weg te helpen. Ook is de FAQ erg handig om veel antwoorden terug te vinden. Goed dat Maz/Suriel en Jesse dat toen gemaakt hebben, alleen jammer dat er weinig aan geupdate is laatste tijden, want er is nogal veel veranderd in FL Studio. Ik bedoel, er zijn nogal enorm veel veranderingen uitgevoerd en nieuwe dingen toegevoegd sinds FL Studio 7 en 8 en we zitten nu inmiddels al op 12. Aan de andere kant heb ik ook al veel nieuwe topics van MvR en andere gebruikers doorgelezen, dus informatie komen we niet tekort aan wat dat betreft, maar misschien kan er eens gekeken worden of de FAQ wat meer onderhouden kan worden (in de toekomst) indien het mogelijk is.
De stijlen die ik maak, zijn met name trance, hardcore, soms wat chillout, maar ik wil tegenwoordig ook wel geregeld dingen maken die niet mainstream zijn en die ik zelf inmiddels soms ook wel experimenteel noem. Laat ik dus zeggen dat ik ook probeer om soms totaal niet standaard dingen te maken. Ook om het muziek maken nog verder uitdagender en plezieriger te houden. Ik denk dat ik best redelijk muziek kan maken en ook best goeie sounds kan maken, alleen masteren en afmix is soms een wat minder sterke kant van mij, maar ik probeer altijd wel zo te masteren (of in elk geval zo af te mixen) dat het toch redelijk goed beluisterbaar is, ook zoek ik onder andere hier vaak nog info erover op om toch te proberen meer te verbeteren en ik heb ook inmiddels studio monitors aangeschaft om ook op die manier de afmix te verbeteren. Natuurlijk weet ik ook dat het daarnaast ook aan de eigen ervaring en inzicht ligt of je goed kan afmixen of niet, maar het zijn soms net die kleine beetjes die helpen om je toch wat meer een schot in de goede richting te geven. Ik ga sommige tracks opnieuw masteren of in ieder geval zo goed afmixen dat het nog prettiger is om naar te luisteren. Ik denk zelf dat ik dus niet echt super slecht ben met muziek maken, maar ook niet zo super goed om te zeggen van wat indrukwekkend ofzo. Bij elke keer dat ik bezig ga met FL Studio, probeer ik te blijven verbeteren en leer ik altijd wel weer iets nieuws bij. Er is eigenlijk nooit een moment dat ik FL Studio open en niks leer. Ik ontdek altijd nog wel iets, maar ik denk dat iedereen dat wel heeft. Ook kan het zo heel nu en dan gebeuren dat ik een track die al online staat, verbeter en aanpas en dan een verbeterde versie online gooi als ik achteraf toch niet helemaal tevreden ben meteen. Ik ben voor de rest niet meteen iemand die per se muziek wil uitbrengen of wat dan ook. Ik maak zelf met name muziek voor de plezier en ik denk dat dat ook heel erg belangrijk is. Het is gewoon altijd leuk om dingen te maken en te blijven ontdekken. Zal men wat willen horen van mij, dan kan dat uiteraad via mijn SoundCloud. Voor de rest dacht ik voor zo ver alles ongeveer wel even verteld te hebben, maar als men toch nog iets te vragen of op te merken heeft, dan merk ik dat vanzelf wel op een gegeven moment. In alle tijden dat ik hier aanwezig ben, ook al heb ik al heel lang geen bericht meer achtergelaten, heb ik altijd weer wat geleerd over FL Studio en ik hoop nog veel meer bij te leren in de nog komende tijden dat ik bezig ga en hopelijk kan ik in het algemeen eventueel misschien nog een positieve bijdrage leveren aan het forum. Ik ben in weze ook een beetje terug gekomen omdat ik Gloomer soms af en toe geregeld weer eens sprak op SoundCloud en we hebben elkaars muziek inmiddels ook al aantal keren beoordeeld, dus vandaar ik ook weer terug dacht aan dit forum en heb besloten om toch ook hier weer eens wat van me te laten horen.

Hieronder laat ik nog voor de geinteresseerden een aantal plaatjes van Fruityloops/FL Studio 2 zien om een indruk te wekken hoe uitgebreid FL Studio eerder ook al weer was (of juist niet) en de FL Studio website stelt zelfs nog een download van FL Studio 2 (en andere oude versies) beschikbaar via --> "Where can I find older Fruityloops / FL Studio installers?" :

Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Bron : http://www.hitsquad.com/smm/news/654/
Laatst gewijzigd door Gabbie9381 op vr 29 mei 2020 9:08, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MvR
Moderator
Moderator
Berichten: 8036
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 18:11
Soundcloud: https://soundcloud.com/markvanrijswijk
Locatie: Waddinxveen

Re: Toch maar weer eens een keer opnieuw wat van me laten ho

Ongelezen bericht door MvR »

Welkom terug!
Gebruikersavatar
e-Gloomy-nations
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 20980
Lid geworden op: zo 22 jan 2006 19:33
Soundcloud: https://soundcloud.com/gloomer2000
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Toch maar weer eens een keer opnieuw wat van me laten ho

Ongelezen bericht door e-Gloomy-nations »

Hey Laurens, welkom terug man en dat je hier veel plezier mag beleven. Ik heb net effe geluisterd naar je Soundcloud, klinkt erg goed hoor ;-)

En post je nieuwe track maar onder het topic : tracks :-)
Youtube :
http://www.youtube.com/user/Gloomer2000

Soundcloud :
https://soundcloud.com/gloomer2000

Discography, free downloads :
https://gloomer2000.bandcamp.com/music

Gloomy's Blog :
https://messagefromone.blog
Gebruikersavatar
Gabbie9381
Fruity Loopist
Fruity Loopist
Berichten: 180
Lid geworden op: wo 15 feb 2006 12:21
Soundcloud: https://soundcloud.com/laurensschutze
Contacteer:

Re: Toch maar weer eens een keer opnieuw wat van me laten ho

Ongelezen bericht door Gabbie9381 »

Zal ik zeker doen. Ik zal zorgvuldig kijken welke tracks ik kies om te delen hier op het forum, maar zal ook nog even andere mensen van commentaar voorzien omdat er wel een voor wat hoort wat basis moet zijn. ;)
Als u uw eigen nummer hier wilt laten beoordelen, dan moet u zelf ook de nummers van andere forumgebruikers van commentaar voorzien. Indien u dit niet doet hoeft u weinig beoordelingen te verwachten.


Daarnaast ga ik hier en daar nog verbetering toepassen aan mijn tracks omdat ik tegenwoordig al een heel eind ben gekomen, maar ik hoor zelf daarnaast ook nog heel goed dat ik toch nog soms wat puntjes op de i moet zetten. :!: Wat dat betreft heb ik altijd plezier om hier info te kunnen vinden en lezen waar ik ECHT wat aan heb en heb daardoor altijd heel veel kunnen verbeteren en nu nog steeds. 8) :fl:
Gebruikersavatar
Fred-E Skywalker
Moderator
Moderator
Berichten: 5522
Lid geworden op: di 16 sep 2008 0:13
Soundcloud: www.soundcloud.com/fred-e-skywalker
Locatie: Groningen.
Contacteer:

Re: Toch maar weer eens een keer opnieuw wat van me laten ho

Ongelezen bericht door Fred-E Skywalker »

Hoi Gabbie!

Heb je volgens mij per toeval ontdekt op Soundcloud. Leuk dat jij hier ook bent kerel. Enne, je maakt erg goede muziek hoor. Ik vind eigenlijk dat je productietechnisch een stuk sterker bent dan ikzelf. Zoals ik hier wel vaker vermeld, ben ik arrangerend vrij sterk. Dus de melodielijnen ( akkoordenschema's) maken mijn muziek. Heb klassiek piano geleerd en later mijn eigen stijl ontwikkeld in de electronische muziek.

Keep them coming and keep it up!

Alle goeds to you kerel!

Fred
SOS-SW
8) 8) 8)
Bezoek website: www.fredvdwerf.nl
Gebruikersavatar
Fred-E Skywalker
Moderator
Moderator
Berichten: 5522
Lid geworden op: di 16 sep 2008 0:13
Soundcloud: www.soundcloud.com/fred-e-skywalker
Locatie: Groningen.
Contacteer:

Re: Toch maar weer eens een keer opnieuw wat van me laten ho

Ongelezen bericht door Fred-E Skywalker »

Gabbie: Daarnaast ga ik hier en daar nog verbetering toepassen aan mijn tracks omdat ik tegenwoordig al een heel eind ben gekomen, maar ik hoor zelf daarnaast ook nog heel goed dat ik toch nog soms wat puntjes op de i moet zetten. :!: Wat dat betreft heb ik altijd plezier om hier info te kunnen vinden en lezen waar ik ECHT wat aan heb en heb daardoor altijd heel veel kunnen verbeteren en nu nog steeds. 8) :fl:


Mooie insteek! Kan ik nog wat van leren. Ook ik moet eigenlijk wat meer doen met de opbouwende kritiek die ik hier krijg op mijn tracks. Heb al een paar tips van Gloomy toegepast.

Succes met je producties!

FS
SOS
SW
:lol: :lol: :lol:
Bezoek website: www.fredvdwerf.nl
Gebruikersavatar
Gabbie9381
Fruity Loopist
Fruity Loopist
Berichten: 180
Lid geworden op: wo 15 feb 2006 12:21
Soundcloud: https://soundcloud.com/laurensschutze
Contacteer:

Re: Toch maar weer eens een keer opnieuw wat van me laten ho

Ongelezen bericht door Gabbie9381 »

Hoi Fred en iedereen hier op NFF,


Het is al weer een hele tijd geleden dat ik berichten heb gepost op het forum, maar ik vind het heel erg fijn dat dit forum zo boordevol met informatie staat waar je ook echt heel veel van kan leren. Mede dankzij dit forum en andere (ervaren) muzikanten heb ik mezelf heel erg kunnen ontwikkelen in FL Studio en zelfs vandaag de dag vind ik nog heel veel informatie die me nog steeds op weg helpen. Overigens voel ik ook nog dat er nog wel een weg te gaan is om nog steeds hier en daar wat te verbeteren, vooral als ik mijn materiaal vergelijk met andere (enorm ervaren) muzikanten. Het zijn soms van die kleine dingetjes die het verschil maken, maar wel zo'n verschil die je ook echt enorm kunnen verbeteren zodat je muziek nog beter aan te horen is voor anderen. Zoals ik al verteld heb in mijn vorige berichtje hier, ik gebruik FL Studio al vanaf 2001, maar als ik echt heel eerlijk ben, heb ik zelf echt het idee dat ik pas echt nog meer tevreden ben gaan worden met mijn muziek na 2013 zo ongeveer. Gewoon omdat sinds die tijd de dingen toch wat vloeiender gaan dan voorheen. Neemt niet weg dat het voorheen ook best lekker ging, maar heb het idee dat ik eerder wat meer aan het rommelen was en dat ik sinds 2013 mezelf toch wat meer completer heb kunnen maken. Je leert toch meer inzicht te krijgen voor jezelf en je gehoor zo te trainen dat je echt weet wat je doet, iets wat in het begin vooral een hele opgave kan zijn en dat doe je niet even zo in een paar weekjes of maanden. Daar is gewoon echt heel veel meer tijd voor nodig dan we allemaal weleens denken of ook maar gedacht hebben.

Fred-E Skywalker schreef:Heb je volgens mij per toeval ontdekt op Soundcloud.

Ah! Weet ik dat ook weer! Heb me weleens af zitten vragen van heb je me nou ontdekt via NFF of SoundCloud of via beiden?... :lol: Maar nu is het antwoord wel duidelijk, hahahaha! :D ;)

Fred-E Skywalker schreef:Ik vind eigenlijk dat je productietechnisch een stuk sterker bent dan ikzelf.

Dank je voor je compliment. Zelf denk ik ook best dat ik de techniek ook best wel goed beheers, maar vaak leg ik mijn producties toch naast die van anderen en als ik dan een vergelijking maak, dan hoor ik toch wel dat er nog steeds punten te behalen vallen. Ook met de afmix en mastering zal ik het nog wat beter moeten doen. Snap wel steeds meer hoe het werkt, maar daarnaast sla ik toch nog steeds weleens regelmatig de plank mis. Er wordt hier ook veelal gezegd dat dat een punt is waar mega veel tijd en geduld voor nodig is voordat je dat echt goed kunt gaan doen en daar heeft men wel heel erg groot gelijk in. Ik zag ergens ook dat MvR zei dat er een boek van 120 paginas dik was, alleen over het masteren en dat geloof ik best wel. Merk het ook doordat ik nog steeds tegen dingen aanloop wat betreft het afmixen en masteren. Verder volg ik ook nog steeds tutorials via YouTube of andere verschillende bronnen waar veel goede en duidelijke informatie staat en verder lees ik nog steeds altijd mee op dit forum ondanks ik niet altijd volop berichten heb gepost.

Fred-E Skywalker schreef:Mooie insteek! Kan ik nog wat van leren. Ook ik moet eigenlijk wat meer doen met de opbouwende kritiek die ik hier krijg op mijn tracks. Heb al een paar tips van Gloomy toegepast.

Opbouwende kritieken is iets waar we allemaal niet zonder mee kunnen. Tenminste, op het moment dat ik tips krijg, krijg ik ook echt zin om het nog beter te gaan doen en mijn muziek nog meer richting te geven. Veelal leer je het ook door het te doen, maar we hebben allemaal weleens van die punten te benoemen naar elkaar toe en uiteindelijk kan je er alleen maar nog beter van worden. Ik ben ook niet gauw zomaar meteen tevreden over mijn werk. Wil niet zeggen dat ik het superslecht doe, maar ik merk het met name ondanks de sterke punten, dat ik vandaag de dag nog steeds dingen bij leer. Overigens raak je nooit uitgeleerd in het algemeen, maar datzelfde geldt ook wel met muziek maken. En ja, Gloomy heeft ook altijd zo'n goeie kijk op muziek maken dat hij ook zeker weet waar hij over praat. Ben ook erg superblij met de tips die ik al reeds van hem heb gekregen.

En trouwens, noem mij maar gewoon Laurens. Gabbie9381 is gewoon een gemakkelijke nickname die ik aannam in het verleden omdat ik binnen no time een naam wilde bedenken en toepassen op diverse sites waar ik lid van ben/was. Tegenwoordig ga ik gewoon onder mijn echte naam Laurens Schutze wat ook mijn echte voor-en achternaam zijn, haha! :D (Ik log natuurlijk momenteel nog wel steeds in onder Gabbie9381, maar dat maakt niet uit.)

Sorry voor de inmiddels lange tekst al weer, maar als het om muziek maken gaat, dan heb ik het er graag uitgebreid over. Voor de rest zal ik nog wel weer wat van me laten horen in de komende tijden. Bedankt voor je bericht en natuurlijk de rest die me al reeds feedback hebben gegeven in het verleden, ook nog bedankt daarvoor. Much appreciated as always! :D :fl:


Vriendelijke groeten,
Laurens
Gebruikersavatar
e-Gloomy-nations
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 20980
Lid geworden op: zo 22 jan 2006 19:33
Soundcloud: https://soundcloud.com/gloomer2000
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Toch maar weer eens een keer opnieuw wat van me laten ho

Ongelezen bericht door e-Gloomy-nations »

Laurens, beste vriend, dank je wel voor de super lieve woorden, je bent een topkerel :-)

Love,

Jan.
Youtube :
http://www.youtube.com/user/Gloomer2000

Soundcloud :
https://soundcloud.com/gloomer2000

Discography, free downloads :
https://gloomer2000.bandcamp.com/music

Gloomy's Blog :
https://messagefromone.blog
Gebruikersavatar
Gabbie9381
Fruity Loopist
Fruity Loopist
Berichten: 180
Lid geworden op: wo 15 feb 2006 12:21
Soundcloud: https://soundcloud.com/laurensschutze
Contacteer:

Re: Toch maar weer eens een keer opnieuw wat van me laten ho

Ongelezen bericht door Gabbie9381 »

e-Gloomy-nations schreef:Laurens, beste vriend, dank je wel voor de super lieve woorden, je bent een topkerel :-)

Love,

Jan.

Wow! Thanks voor je grote compliment man! :$ Jij bent ook een topkerel, Jan! ;) 8)

Love,
Laurens
Gebruikersavatar
Fred-E Skywalker
Moderator
Moderator
Berichten: 5522
Lid geworden op: di 16 sep 2008 0:13
Soundcloud: www.soundcloud.com/fred-e-skywalker
Locatie: Groningen.
Contacteer:

Re: Toch maar weer eens een keer opnieuw wat van me laten ho

Ongelezen bericht door Fred-E Skywalker »

Laurens en Jan.. Wat fijn dat we hier zo met elkaar om (kunnen) gaan. Mooi om te lezen. Doet mij goed.

All good things.
Fred.
SOS
SW
8) :lol: ;)
Bezoek website: www.fredvdwerf.nl
Gebruikersavatar
Gabbie9381
Fruity Loopist
Fruity Loopist
Berichten: 180
Lid geworden op: wo 15 feb 2006 12:21
Soundcloud: https://soundcloud.com/laurensschutze
Contacteer:

Re: Toch maar weer eens een keer opnieuw wat van me laten ho

Ongelezen bericht door Gabbie9381 »

Dat vind ik zelf ook zo mooi. We kunnen een enorm kritische kijk hebben op elkaars muziek en er beter van worden en elkaar er beter mee maken, maar daarnaast is het altijd fijn als je elkaar ook een hart onder de riem kunt steken om wat voor een reden dan ook. Ook van mij all good things. :D :fl:
Gebruikersavatar
Fred-E Skywalker
Moderator
Moderator
Berichten: 5522
Lid geworden op: di 16 sep 2008 0:13
Soundcloud: www.soundcloud.com/fred-e-skywalker
Locatie: Groningen.
Contacteer:

Re: Toch maar weer eens een keer opnieuw wat van me laten ho

Ongelezen bericht door Fred-E Skywalker »

Gabbie9381 schreef:Dat vind ik zelf ook zo mooi. We kunnen een enorm kritische kijk hebben op elkaars muziek en er beter van worden en elkaar er beter mee maken, maar daarnaast is het altijd fijn als je elkaar ook een hart onder de riem kunt steken om wat voor een reden dan ook. Ook van mij all good things. :D :fl:


Toppie kerel! 8) 8) 8)
Bezoek website: www.fredvdwerf.nl
Plaats reactie