FPC + FL9

Voormalige FL Studio Discussies en Vragen en Problemen.
Menjana
Newbie
Newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 31 dec 2010 12:57

FPC + FL9

Ongelezen bericht door Menjana »

Ik gebruik de FPC, ik gooi me samples in stel alles in op elke toets, save het als een preset. de volgende keer dat ik de fpc gebruik en de preset laad moet ik alles weer opnieuw instellen? hoe kan dat, hij saved het niet ofzo?

weet iemand hoe ik dat goed krijg?
Hidde
Fruity God
Fruity God
Berichten: 2259
Lid geworden op: zo 22 aug 2010 20:54
Locatie: Assendelft

Re: FPC + FL9

Ongelezen bericht door Hidde »

Hmm, heb geen ervaring met FPC maar doe een gokje. Misschien is het een probleem met het locaten van je samples? Moet je ze niet in een FPC map zetten zodat FPC ze iedere keer weer kan vinden ofzo? Ik weet het niet zeker, maarja wie weet... :P
www.soundcloud.com/iamfission
Gebruikersavatar
Scopes
Moderator & Master of Chillout
Moderator & Master of Chillout
Berichten: 4403
Lid geworden op: di 18 dec 2007 22:06
Soundcloud: https://soundcloud.com/ma_zea

Re: FPC + FL9

Ongelezen bericht door Scopes »

Making & Saving FPC Kits

To make your own Sound Banks for FPC follow the general procedure below:

1. Clear FPC - From the Wrapper menu select 'Presets > Empty' before you start building your new Kit (that is, if you want to start from a clean slate). One of the many advantages of the 'Empty' preset is that the Pads are already assigned to the appropriate General MIDI keys. Just make sure you drop your samples on the appropriate pad.
2. Sample locations - Consider the following, depending on where the samples in the FPC Kit are located:
o Samples in folders in the Browser - If you are loading the samples from the Browser, nothing extra needs to be done at this step.
o Samples dragged from Slicex or Edison - If you are dragging samples from Slicex or Edison and dropping them on FPC, then you should first set the Project General Settings Data folder to the location where you want to save your 'dragged' samples (and so save the FPC Kit samples). If you don't set the Data folder the default save location will be in the FL Studio installation folder ..\Program Files\Image-Line\FL Studio\Data\Patches\Sliced beats. Make sure any Data folder location you choose is visible from the Browser's Extra search folders, otherwise FPC will not be able to locate the samples next time you load the Kit.
3. Load your samples - Drag the samples from the Browser and drop on the Pad/Layer you want.
4. Set-up your Kit - Make any changes to envelopes & velocity-splits etc., as required. NOTE: you can reassign the MIDI key using the Play Key/Octave setting. Left-click to open.
5. Save a FPC preset (.fst) file - Use the wrapper menu to save a .fst file (Save preset as) to the location where you want to save the FPC kit (preset).
6. Reload the kit to test - When the FPC preset is loaded, FPC will locate the samples in the Browser Extra search folders.

NOTE: It is important that all the samples used in the FPC Kit have unique names otherwise FPC will re-load the first sample with the same file name it finds in the Browser. E.g. don't use 'Kick1', 'Kick2' etc. It's highly likely samples with that name exist elsewhere. Use something unique and descriptive like 'Crunchy_Slicex_Kick1', 'Crunchy_Slicex_Kick1' etc.


Bron: FL Studio online reference manual
Menjana
Newbie
Newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 31 dec 2010 12:57

Re: FPC + FL9

Ongelezen bericht door Menjana »

ik ga eens even proberen
Menjana
Newbie
Newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 31 dec 2010 12:57

Re: FPC + FL9

Ongelezen bericht door Menjana »

het werkt nog steeds niet, ik hoef niet perse de samples terug te zien, maar ik stel gewoon alles in, cut op 1 enzo, en elke pad op een toets. dan save ik de preset, daarna laad ik hem weer, maar dan zijn de instellingen weer weg.
Crispy Liquids
Fruity King
Fruity King
Berichten: 747
Lid geworden op: wo 26 mei 2010 1:02

Re: FPC + FL9

Ongelezen bericht door Crispy Liquids »

Vreemd, bij mij werkt het perfect. Net even getest (FL 9.1) en herinner me nog ooit een kit gemaakt & gebruikt te hebben.
Dat werkte ook perfect en werd ook automatisch in de FLP opgeslaan.
Beater
Fruity Beginner
Fruity Beginner
Berichten: 70
Lid geworden op: za 31 jul 2010 4:19

Re: FPC + FL9

Ongelezen bericht door Beater »

Ik heb nog niet met die FPC gewerkt. is het echt handiger dan gewoon via slicer te werken met een keyboard?? vooral met het werken met samples zie ik er (nogmaals ik heb geen ervaring erin met FPC) het nut er niet zo van in. maar misschien kan iemand me overtuigen dat het beter is? ik zie wel het nut erin ivm kick, snare, hats combinatie
Crispy Liquids
Fruity King
Fruity King
Berichten: 747
Lid geworden op: wo 26 mei 2010 1:02

Re: FPC + FL9

Ongelezen bericht door Crispy Liquids »

Snap niet wat je bedoelt Beater, FPC is de meeste voor de hand liggende manier om van oneshots een drumkit te maken die je netjes in één piano roll kunt gaan gebruiken. De slicers zijn gemaakt om te slicen. En de layers om te layeren. Die 2 laatste methodes lijken me enkel een volwaardige oplossing indien je niet weet dat FPC bestaat :-)
Beater
Fruity Beginner
Fruity Beginner
Berichten: 70
Lid geworden op: za 31 jul 2010 4:19

Re: FPC + FL9

Ongelezen bericht door Beater »

(.. misschien eens tijd voor mij om die fpc tutorials te kijken)
Gebruikersavatar
Scopes
Moderator & Master of Chillout
Moderator & Master of Chillout
Berichten: 4403
Lid geworden op: di 18 dec 2007 22:06
Soundcloud: https://soundcloud.com/ma_zea

Re: FPC + FL9

Ongelezen bericht door Scopes »

Ik gebruik FPC veel in combinatie met de AKIA MPD26 (zo'n drumpad mididinges) en dat werkt echt ideaal.

Maak zelf alleen nooit mn eigen presets, beter gezegd sla ik ze nooit als preset op want ze slaan ook, zoals gezegd, in de flp op. En bij elk project begin ik gewoon met een lege FPC
Beater
Fruity Beginner
Fruity Beginner
Berichten: 70
Lid geworden op: za 31 jul 2010 4:19

Re: FPC + FL9

Ongelezen bericht door Beater »

Beater
Fruity Beginner
Fruity Beginner
Berichten: 70
Lid geworden op: za 31 jul 2010 4:19

Re: FPC + FL9

Ongelezen bericht door Beater »

Scopes schreef:Ik gebruik FPC veel in combinatie met de AKIA MPD26 (zo'n drumpad mididinges) en dat werkt echt ideaal.

Maak zelf alleen nooit mn eigen presets, beter gezegd sla ik ze nooit als preset op want ze slaan ook, zoals gezegd, in de flp op. En bij elk project begin ik gewoon met een lege FPC


ik zie het, zier er handig uit ja http://www.youtube.com/watch?v=vtFDrRE7JaU

maar in principe maakt het geen verschil met een keyboard of wel? (ingebouwde FPC heeft dezelfde technische instellingen die je ook op je MPD hebt) het lijkt me wel compacter om mee te spelen, dan met een keyboard. stel je wilt iets bijstellen, hoef je niet helemaal naar channel settings van de FPC, want dat kan je ook op je MPD doen.
Crispy Liquids
Fruity King
Fruity King
Berichten: 747
Lid geworden op: wo 26 mei 2010 1:02

Re: FPC + FL9

Ongelezen bericht door Crispy Liquids »

Beater schreef:maar ik oefende dus op deze manier in Slicer:

Jaja, voor drumloopjes is er natuurlijk niets mis met de slicer, daarvoor gebruik ik hem ook altijd.
Maar als je met oneshots werkt is FPC the way to go.

Verschil met een computerklavier wordt gemaakt door de velocities, zowel de pads van de MPC als de toetsen van een midikeyboard kunnen dit signaal doorgeven. Maar als je gewoon wat wilt jammen met een drumkit in FL Studio, dat doe ik ook gewoon met men midikeyboard. Heb je echt alles binnen handbereik, die pads zeggen me eigenlijk echt niks
Beater
Fruity Beginner
Fruity Beginner
Berichten: 70
Lid geworden op: za 31 jul 2010 4:19

Re: FPC + FL9

Ongelezen bericht door Beater »

Ik snap nu wat je bedoelde. ik heb die tutorials gekeken, en er een beetje mee geklooid. Ik zie geen weg terug meer lol. dit is beter. wbt die pads, ik heb ook een midikeyboard en dat is wat je zegt in principe hetzelfde. * lijkt me wel cool om te hebben dat dan weer wel

Wat je vertelt over computerklavier klinkt interssant, maar wat is dat? je bedoelt dat het geen verschil maakt of je nou mpc of keyboard gebruikt snap ik, maar wat is een competerklavier.

Ik moet echt die FPC onder de knie krijgen, in de zin van set ups. dan kan ik lekker gaan beginnen. dit werkt veel sneller, dan die omslachtigheden die ik eerst uitvoerde, maar geeft niet, daaar leer ik ook van
Crispy Liquids
Fruity King
Fruity King
Berichten: 747
Lid geworden op: wo 26 mei 2010 1:02

Re: FPC + FL9

Ongelezen bericht door Crispy Liquids »

Dat ding met al die knopjes...

Afbeelding
Plaats reactie