heldere kick maken

Bediscussieer hier non-FL onderwerpen over produceren.
VisserT
Fruity Beginner
Fruity Beginner
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 24 mar 2013 19:14

heldere kick maken

Ongelezen bericht door VisserT »

Hoe maken jullie zoal een heldere kick ?

Ik probeer meestal 2 kicks te layeren, 1 om een punch aan te geven en de ander echt als harde kick. Het lukt mij echter niet om er echt een geheel van te maken.

Ik zit ook vaak in de channel setting bij 'INS' aan de knopjes te draaien, maar om eerlijk te zijn heb ik geen idee waar ik zoal op moet letten als ik een kick maak.

Het cutten van overbodige frequenties doe ik natuurlijk wel.
Gebruikersavatar
Yuroun
Fruity God
Fruity God
Berichten: 2908
Lid geworden op: za 21 jul 2007 20:53
Soundcloud: https://soundcloud.com/sevarandeep
Locatie: Roermond
Contacteer:

Re: heldere kick maken

Ongelezen bericht door Yuroun »

Met FL Bassdrum :)
"Muziek is een hogere openbaring dan alle wijsheid en filosofie." - Ludwig van Beethoven
Gebruikersavatar
Euphorica
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 4537
Lid geworden op: ma 25 dec 2006 1:16

Re: heldere kick maken

Ongelezen bericht door Euphorica »

Als je kick of snare samples layerd krijg je vaak te maken met phase problemen,probeer eens bij 1 van de samples de phase om te draaien!
Dat kan op de sampler(reverse polarity) of als je de samples naar 2 apparte mixerchannels stuurt, 1 van de 2 channels op de mixer reversen(naast de fader icoontje met 2 pijltjes omhoog\omlaag).
Als je dat doet valt bij bv 1 van de samples het laag compleet weg of ze vullen elkaar juist beter aan.
Als je zelf kicks maakt is goede compressie en eq heel belangrijk (samples zijn vaak al gecompressed en bewerkt of zelfs gemasterd),een droge synthkick klinkt meestal saai en levenloos met veel te veel mids,dus shape de sound eerst met een eq en zet er een compressor achter om een accent te leggen op de punch, en gebruik dan niet een transparante compressor maar één die karakter aan de sound meegeeft (tube,opto,tape),3-6dB gain reductie is in de meeste gevallen genoeg.
Eventueel na de compressor nog een eq om de sound op smaak te brengen, doe je cuts met de eq voor de comp en de boosts met de eq na de comp.
Je kan ook nog experimenteren met saturatie(lichte distortion) om de kick wat meer 'kloten' te geven.
Succes!
Plaats reactie