1 uurs forumcollab

Werk mét of tégen elkaar!
Gebruikersavatar
Euphorica
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 4537
Lid geworden op: ma 25 dec 2006 1:16

Ongelezen bericht door Euphorica »

Euh jah? is dat hoogmoedig? bekijk het eens realistisch ;)
Ik doe zoiezo niet meer mee aan collabjes,alleen nog het static dreams project met Sonari en meer niet, ik steek mijn tijd wel in mijn eigen muziek :p
Gebruikersavatar
Yuroun
Fruity God
Fruity God
Berichten: 2908
Lid geworden op: za 21 jul 2007 20:53
Soundcloud: https://soundcloud.com/sevarandeep
Locatie: Roermond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yuroun »

simonofhell schreef:
Euphorica schreef:Sorry pikkie, maar jij komt deze niet af te mixen en al helemaal niet te masteren! :O :p

Ik maak hem wel af trouwens,want als je op Maz moet wachten dan ben je nog wel even zoet :p


hier bijvoorbeeld...


Dat is niet hoogmoedig, maar waarschijnlijk eigen materiaal bewaken. Als je iets gemaakt hebt, wil je graag dat de ander er goed mee om gaat en niet de boel versjiteert. Het is een vorm van perfectionisme en geen hoogmoed.
"Muziek is een hogere openbaring dan alle wijsheid en filosofie." - Ludwig van Beethoven
Gebruikersavatar
Euphorica
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 4537
Lid geworden op: ma 25 dec 2006 1:16

Ongelezen bericht door Euphorica »

Dat heb je verdomd goed uitgelegd zo! ;) :D
Gebruikersavatar
Yuroun
Fruity God
Fruity God
Berichten: 2908
Lid geworden op: za 21 jul 2007 20:53
Soundcloud: https://soundcloud.com/sevarandeep
Locatie: Roermond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yuroun »

Euphorica schreef:Dat heb je verdomd goed uitgelegd zo! ;) :D


Dat heeft toch iedereen zo? Ik ken maar weinig mensen die terug uit willen :roll:
"Muziek is een hogere openbaring dan alle wijsheid en filosofie." - Ludwig van Beethoven
Gebruikersavatar
Buzzer
Master of Melodies
Berichten: 4578
Lid geworden op: do 19 jan 2006 20:36
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Ongelezen bericht door Buzzer »

Heb ik ook ja :D



:fl:
Beurlap
Newbie
Newbie
Berichten: 48
Lid geworden op: do 14 feb 2008 20:14

Ongelezen bericht door Beurlap »

Yuroun schreef:
simonofhell schreef:
Euphorica schreef:Sorry pikkie, maar jij komt deze niet af te mixen en al helemaal niet te masteren! :O :p

Ik maak hem wel af trouwens,want als je op Maz moet wachten dan ben je nog wel even zoet :p


hier bijvoorbeeld...


Dat is niet hoogmoedig, maar waarschijnlijk eigen materiaal bewaken. Als je iets gemaakt hebt, wil je graag dat de ander er goed mee om gaat en niet de boel versjiteert. Het is een vorm van perfectionisme en geen hoogmoed.

Het komt op mij heel duidelijk over als "och ventje, jij hoeft het niet eens te proberen, jij bent echt slecht in vergelijking met mijn überskills".

En ik zie niet in waarom je je materiaal wilt bewaken waneer je deelneemt aan een collab die toegankelijk is voor iedereen.

Mocht je ergens niet tevreden mee zijn dan kan je dat toch zeggen? Desnoods kies je ervoor om terug te gaan naar de versie voordat de laatste persoon em bewerkt heeft. In elk geval kan je dan feedback geven waarom je het niets vind en leert die persoon er ook weer wat van. Da's toch de hele grondslag van dit forum?

Bij voorbaat mensen uitsluiten, omdat je denkt dat die persoon het niet kan, is net zoiets als bij voorbaat enorme ophef maken over een film die er nog niet is.


Ik bedoel dit overigens niet als een directe persoonlijke aanval. Het gaat me erom dat collabs er voor iedereen zijn, ook voor mensen die misschien minder ervaren zijn.
Gebruikersavatar
Suriel
Admin & 303 Master
Admin & 303 Master
Berichten: 6553
Lid geworden op: wo 25 jul 2007 18:10
Locatie: In Panic Rang: Grandmaster Coolheid: Zeer hoog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suriel »

Beurlap schreef:Bij voorbaat mensen uitsluiten, omdat je denkt dat die persoon het niet kan, is net zoiets als bij voorbaat enorme ophef maken over een film die er nog niet is.


basjeuh schreef:maar ik ben niet egt goed is masteren k krijg het wel ongeveer even hard en gelijk maar niet echt heel goed.




Beurlap schreef:En ik zie niet in waarom je je materiaal wilt bewaken waneer je deelneemt aan een collab die toegankelijk is voor iedereen.

Mocht je ergens niet tevreden mee zijn dan kan je dat toch zeggen? Desnoods kies je ervoor om terug te gaan naar de versie voordat de laatste persoon em bewerkt heeft. In elk geval kan je dan feedback geven waarom je het niets vind en leert die persoon er ook weer wat van. Da's toch de hele grondslag van dit forum?


Bas heeft verder niet meegewerkt aan de collab en afmixen/masteren biedt niet echt de mogelijkheid nog een 'eigen input' te geven, wat wel de opzet van de collab was. Het is niet meer dan normaal dat de voorkeur uitgaat naar het laten afmixen/masteren door een van de mensen die al aan de collab had deelgenomen.

Hoe je Euphorica zijn woorden verder interpreteert mag je zelf weten.
_________________

L STFUDIO
_________________

= = Domme vragen bestaan in overvloed.
= = De 'ik-zou-graag-zeggen-wat-ik-bedoel-maar-de-woorden-zitten-in-de-weg' mentaliteit
Beurlap
Newbie
Newbie
Berichten: 48
Lid geworden op: do 14 feb 2008 20:14

Ongelezen bericht door Beurlap »

Maz schreef:Bas heeft verder niet meegewerkt aan de collab en afmixen/masteren biedt niet echt de mogelijkheid nog een 'eigen input' te geven, wat wel de opzet van de collab was. Het is niet meer dan normaal dat de voorkeur uitgaat naar het laten afmixen/masteren door een van de mensen die al aan de collab had deelgenomen.

Hoe je Euphorica zijn woorden verder interpreteert mag je zelf weten.


Ok, dat is duidelijk. Ik begrijp dat masteren een vak apart is en dat het niet hetzelfde is als eigen input geven aan de collab. Dan nog zijn er mensen die het masteren graag willen leren en blijf ik erbij dat, wanneer het resultaat niet naar wens is, er altijd terug gestapt kan worden naar de vorige versie.

Daarbij was er al een tijd niet gereplyed op de thread waardoor bas gewoon aangaf dat hij het eventueel wel wilde proberen. Als je dan direct zo'n reactie krijgt is dat natuurlijk enorm zuur.
Gebruikersavatar
Suriel
Admin & 303 Master
Admin & 303 Master
Berichten: 6553
Lid geworden op: wo 25 jul 2007 18:10
Locatie: In Panic Rang: Grandmaster Coolheid: Zeer hoog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suriel »

Beurlap schreef:Daarbij was er al een tijd niet gereplyed op de thread waardoor bas gewoon aangaf dat hij het eventueel wel wilde proberen. Als je dan direct zo'n reactie krijgt is dat natuurlijk enorm zuur.


Of Euphorica zich beter anders uit had kunnen drukken is nu wel duidelijk. Buiten kijf staat in ieder geval dat hij het niet verkeerd bedoelde.

Trouwens, basjeuh, dankjewel voor het aanbod.



Beurlap schreef:Dan nog zijn er mensen die het masteren graag willen leren en blijf ik erbij dat, wanneer het resultaat niet naar wens is, er altijd terug gestapt kan worden naar de vorige versie.


Masteren is écht een vak apart, in de meest letterlijke zin van het woord. Er zijn mensen die dit beroepsmatig doen omdat het gewoon heel veel kennis en ervaring vereist, zoveel zelfs dat er opleidingen voor zijn. Als iemand zich hier als hobbyist verder in wilt verdiepen dan zijn er natuurlijk genoeg mogelijkheden hiertoe, maar dan gaat de voorkeur uit naar het eerst goed inlezen hierover en vervolgens onder begeleiding van iemand met veel meer ervaring zelf aan de slag gaan, en niet naar het op eigen houtje wat dingen uitproberen met een collab van anderen. Dit levert zeer waarschijnlijk voor beide partijen niets op en is zonde van de tijd en moeite die er dan aan verspild zal worden.

Wat betreft afmixen echter, dit is makkelijker dan masteren en leer je met name door het opdoen van ervaring. Bas is natuurlijk geheel vrij in het downloaden van de collab en eens wat te proberen, hij zal hier zeker wel iets van opsteken. Maar ik kan niet vaak genoeg onderstrepen dat het echt gaat om ervaring, een 'goed oor' hiervoor heeft bijna niemand uit zichzelf en moet gewoon getraind worden. Als Bas, of wie dan ook, zich hier echt op wilt concentreren kan er altijd een topic worden aangemaakt met de vraag of iemand hem wellicht een projectje lang hierin wilt begeleiden.
_________________

L STFUDIO
_________________

= = Domme vragen bestaan in overvloed.
= = De 'ik-zou-graag-zeggen-wat-ik-bedoel-maar-de-woorden-zitten-in-de-weg' mentaliteit
Gebruikersavatar
e-Gloomy-nations
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 20994
Lid geworden op: zo 22 jan 2006 19:33
Soundcloud: https://soundcloud.com/gloomer2000
Locatie: Belgium
Contacteer:

Ongelezen bericht door e-Gloomy-nations »

Gloomer doet niet meer mee aan masteren.. ik laat alles lekker rauw, is ook een stijl van muziek. 8)
Youtube :
http://www.youtube.com/user/Gloomer2000

Soundcloud :
https://soundcloud.com/gloomer2000

Discography, free downloads :
https://gloomer2000.bandcamp.com/music

Gloomy's Blog :
https://messagefromone.blog
Gebruikersavatar
Asbak
Fruity Master
Fruity Master
Berichten: 1022
Lid geworden op: di 02 mei 2006 20:26
Locatie: Leiden

Ongelezen bericht door Asbak »

Ten eerste denk ik dat het belangrijker is om een goede basis te leggen, als dat niet lukt heb je ook niets waar je je mastering en afmix op kan baseren. en ik denk dat de meeste leden hier nog genoeg te leren hebben als het om de basis gaat (inclusief ondergetekende).

Daarnaast snap ik wel dat Euph zijn "geheimen" niet wil openbaren. dit doet eigenlijk geen enkele goede producer omdat hij dan het geheim van zijn "twist" vertelt en dan is het niet langer origineel omdat dan niet alleen hij over die info beschikt , dus waarom zou hij dat wel doen.

Uiteraard ben ik wel van mening dat het forum is bedoeld om van elkaar te leren. Maar er is een verschil tussen iemand de beginselen bijbrengen en de elementen van je eigen style prijsgeven.

Nog een tip voor degene die wilde leren masteren; Als je wil leren masteren, kan je beter vragen stellen aan een ander aan de hand van je eigen file. Ik denk dat de persoon in kwestie dan veel eerder bereid is om je verder te helpen, en dan heb je er zelf ook nog meer aan.
basjeuh
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 5035
Lid geworden op: wo 03 okt 2007 14:02
Locatie: brabant! Mijn producerende Stijlen: alles tussen hardstyle & Hardcore in!
Contacteer:

Ongelezen bericht door basjeuh »

Trouwens, basjeuh, dankjewel voor het aanbod.


graag gedaan. ik had toch even niks te doen. En met dat masteren ben ik nu ook bezig mijn mijn nieuwe nummertje. dus dan kon ik vast oefenen voor deze collap track. ;)
Gebruikersavatar
Stan
Admin
Admin
Berichten: 2824
Lid geworden op: do 05 jan 2006 16:23
Locatie: Ospel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Stan »

Ontopic ontopic!
Afbeelding
Plaats reactie