Algemene opzet

Werk mét of tégen elkaar!
Gebruikersavatar
Suriel
Admin & 303 Master
Admin & 303 Master
Berichten: 6553
Lid geworden op: wo 25 jul 2007 18:10
Locatie: In Panic Rang: Grandmaster Coolheid: Zeer hoog
Contacteer:

Algemene opzet

Ongelezen bericht door Suriel »

Beste leden,

Naar aanleiding van dit topic dan eindelijk het langverwachte battles subforum!


Wat is de bedoeling?

De bedoeling is dat je hier een soort van 'privé-contest' kunt houden tegen een ander forumlid.

Het lijkt me het beste het voorlopig op 1-op-1 battles te houden, alleen al om het onderscheid tussen battles en contests duidelijk te houden.

Je kunt een 'open' als wel een 'gesloten' battle houden. Bij een open Battle kan iedereen je uitdaging aangaan, bij een gesloten battle is al vantevoren afgesproken tegen wie je gaat battlen.

Als je een topic aanmaakt, geef dan duidelijk aan of het een open of gesloten battle is, en wat het 'hoofdthema' is.

Voorbeeld open battle schreef:[Open] Sytrus only


Voorbeeld gesloten battle schreef:"lid a" vs. "lid b" Sytrus only


Als eerste post geef je duidelijk en overzichtelijk alle regels aan, als het een open battle is kunnen er nog wel regels veranderd worden, maar dan is de topicstarter verplicht de eerste post te updaten met de nieuwe regels.

Als 'thema' van de battle kun je in principe ook alles doen, je kunt bijvoorbeeld een 'Trance' battle houden (met toegespitste regels) alswel een battle die enkel gaat om 1 element of techniek.

Wat betreft de regels, iedereen is geheel vrij deze regels op te stellen, d.w.z. welke plugins je kunt gebruiken, of er een maximale duur aan vast hangt, hoe lang je mag doen over je inzending en meer van dit soort dingen. Toch wil ik een paar 'guidelines' opstellen.

  • De battle mag niet langer dan 2 weken duren, wel korter indien aangegeven.
  • Als een van de deelnemers te laat is wint de ander automatisch en zal er ook niet gestemd worden.
  • Zodra de inzendingen binnen zijn kan gedurende maximaal een week (korter indien aangegeven door topicstarter) gestemd worden.
  • Er dienen op zijn minst 10 andere leden dan de battlers zelf te stemmen
  • Iedereen die een stem uitbrengt is verplicht aan te geven op wie hij/zij heeft gestemd.
  • Degene met de meeste stemmen, indien er gestemd is, is de winnaar, ongeacht.
  • De winnaar krijgt 1 punt en zal vermeldt worden in een klassementstopic.
  • Nadat de winnaar bekend is zal ik het topic open laten zolang er nog nagepraat wordt, zodra dit ophoudt zal ik voor het overzicht het topic sluiten.
  • Regels opstellen is vrij, maar kom niet met 10 hardstyle battles met dezelfde regels aan, een beetje creativiteit in de uitdaging wordt op prijs gesteld.
  • Pas als de inzendingen binnen zijn maak je de poll aan om te stemmen, je kunt later gewoon nog je eerste post editten en de poll toevoegen.


Ik zou graag overigens niet meer dan 4 battles tegelijk zien, en als een battle langer dan 2 weken openstaat zonder respons zal ik contact opnemen met de topicstarter om te kijken wat er mee moet gebeuren.

In het klassementstopic komen alle battles te staan en de winnaars, er komt eveneens een ranglijst te staan met alle deelnemers. Deze ranglijst wordt in eerste instantie geschikt op het aantal behaalde punten, vervolgens op alfabet.

Dat was het wel voor nu, als er iets verandert moet worden kan verder gesproken worden in het topic dat boven aangegeven staat.


Veel plezier en succes!
_________________

L STFUDIO
_________________

= = Domme vragen bestaan in overvloed.
= = De 'ik-zou-graag-zeggen-wat-ik-bedoel-maar-de-woorden-zitten-in-de-weg' mentaliteit
Gesloten