Royalties ontvangen uit het buitenland

Discussieer hier over muziek.
Jorrit27
Fruity King
Fruity King
Berichten: 753
Lid geworden op: ma 19 dec 2011 9:30

Royalties ontvangen uit het buitenland

Ongelezen bericht door Jorrit27 »

Hi,

Ik heb een paar tracks uitgebracht bij een label dat gevestigd is in Amerika. Nu wil ik dat ze mij uitbetalen, alleen moet ik daarvoor allemaal vervelende formulieren invullen voor belastingvoordeel in Amerika (doe ik dat niet, dan houden ze 30% van mijn inkomen in). Bij een aantal dingen heb ik geen idee wat ik moet invullen, als artiest zijn we blijkbaar een beetje een geval apart. Het gaat om de de fw7 en W8-Ben formulieren, heeft iemand ervaring met het invullen van deze formulieren? Zo ja, dan zou ik je graag een paar vraagjes stellen :)

Cheers! :fl:
Gebruikersavatar
MvR
Moderator
Moderator
Berichten: 8036
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 18:11
Soundcloud: https://soundcloud.com/markvanrijswijk
Locatie: Waddinxveen

Re: Royalties ontvangen uit het buitenland

Ongelezen bericht door MvR »

Geen ervaring mee, maar misschien loont het om contact op te zoeken met een auteursrechtadvocaat. Zulke mensen zoeken dit letterlijk voor je uit, man! Zeker als je aardig wat aan royalties hebt verdiend is het wel de moeite waard denk ik.
Gebruikersavatar
Fred-E Skywalker
Moderator
Moderator
Berichten: 5534
Lid geworden op: di 16 sep 2008 0:13
Soundcloud: www.soundcloud.com/fred-e-skywalker
Locatie: Groningen.
Contacteer:

Re: Royalties ontvangen uit het buitenland

Ongelezen bericht door Fred-E Skywalker »

MvR schreef: ma 11 jan 2021 22:13 Geen ervaring mee, maar misschien loont het om contact op te zoeken met een auteursrechtadvocaat. Zulke mensen zoeken dit letterlijk voor je uit, man! Zeker als je aardig wat aan royalties hebt verdiend is het wel de moeite waard denk ik.
Altijd mooi om te lezen MvR dat jij vol goede tips en ideetjes zit. Naast het feit dat je een hele goeie producer bent by the way. Wens jou en iedereen nog een mooi weekend toe. Hier is alles prima.

Alle goeds,

-FS-
Bezoek website: www.fredvdwerf.nl
Plaats reactie