Een aantal vragen

Discussieer hier over muziek.
Gebruikersavatar
Hayway
Fruity Loopist
Fruity Loopist
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 22 mar 2017 8:17

Een aantal vragen

Ongelezen bericht door Hayway »

Goedemiddag iedereen!

Ik ben heel lang inactief geweest op het forum daarom ;Even een kleine update aangaande mijn muzikale kleine overwinningen!

In de tussentijd ben ik doorgestroomd naar 4 officiële hardstyle releases waarmee ik 2 keer in de officiële top 40 van hardstyle.com heb gestaan, dat is allemaal erg vet natuurlijk, onwijs blij mee! Maar ik zit niet alleen in hardstyle, ik heb een aparte alias aangemaakt voor House muziek en nu ben ik tussendoor aan het werken aan een housetrack, althans ik denk dat het house is, het zou ook een beetje Dance kunnen zijn...

Kan iemand mij vertellen waar dit mooi gehuisvest zou kunnen worden? Het is nog niet af, en ik hoef er ook geen feedback, ik zoek naar een label waar dit thuis zou horen, ik luister helemaal geen house / dance etc, dus ik ben totaal niet thuis in die wereld en sub-genres etc.



Mocht dit alsnog niet in het juiste topic deel staan, let me know!
Gebruikersavatar
MvR
Moderator
Moderator
Berichten: 8036
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 18:11
Soundcloud: https://soundcloud.com/markvanrijswijk
Locatie: Waddinxveen

Re: Een aantal vragen

Ongelezen bericht door MvR »

Lastig om meteen passende labels te noemen. Ik ken er wel een paar, maar daar ga je geen hoge beatport noteringen mee krijgen ofzo, dus ik weet niet hoeveel dat helpt.

Ik kan wel wat korte feedback geven op de track en ondanks dat het allemaal gewoon goed klinkt, denk ik wel dat er teveel reverb op je vocal zit. Vooral in dit soort poppy house/dance is “belangrijk” dat de vocal goed door de mix komt en de reverb zorgt ervoor dat dat niet altijd het geval is.

Misschien als je de size en decay van de reverb wat kleiner zet dat het al beter is. En misschien de dry/wet sidechainen aan de vocal zelf.

Mocht je toch interesse hebben in wat labels, dan hoor ik het wel en kan ik je verwijzen naar iemand die hier vast een plekje voor weet te vinden. Maar, wel dan als je track echt af is. A&R’s gaan slecht op WIPs.
Gebruikersavatar
Hayway
Fruity Loopist
Fruity Loopist
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 22 mar 2017 8:17

Re: Een aantal vragen

Ongelezen bericht door Hayway »

Dank je MvR!

T.z.t benader ik je misschien even. Ik weet dat er teveel reverb op zit, deze is uiteraard niet af. En ik zou nooit iets sturen naar een label wat niet af is dat sowieso!

Nogmaals bedankt!
Plaats reactie