Melodie vs. Sound

Discussieer hier over muziek.

melodie of sound?

Simon: melodie=sound
9
64%
deskjet: melodie > sound
4
29%
melodie < sound
1
7%
 
Totaal aantal stemmen: 14

Gebruikersavatar
Simon
Fruity God
Fruity God
Berichten: 3499
Lid geworden op: zo 03 jun 2007 13:09
Locatie: Ja
Contacteer:

Melodie vs. Sound

Ongelezen bericht door Simon »

Wat vinden jullie belangrijker in een nummer?
het melodisch aspect, of de geluiden, of zijn ze even belangrijk?

vote now! :p
Shut your pompous vortex of overlapping fangs
Gebruikersavatar
Deskjet
Fruity Captain
Fruity Captain
Berichten: 395
Lid geworden op: zo 01 jun 2008 18:56
Locatie: ergens in België

Ongelezen bericht door Deskjet »

Mogen wij nog zelf stemmen dan? :p Ik vind alleszins toch de sound secundair. Het bewijs daarvan is eigenlijk ook dat nummers die toch een coole sound hebben maar waar ik melodisch( "muzikaal") niks aan vind, in het totaal dan een slecht nummer vind. Vandaar ook dat 'minimal' niks voor mij is. Maar kan ik dit nu uiten met een stem? :D
Laatst gewijzigd door Deskjet op vr 25 jun 2010 14:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Wil je je hond afraden om in de buurt van uitwerpselen te komen, bestrooi ze dan met peper of een beetje tabasco.
Gebruikersavatar
Deskjet
Fruity Captain
Fruity Captain
Berichten: 395
Lid geworden op: zo 01 jun 2008 18:56
Locatie: ergens in België

Ongelezen bericht door Deskjet »

Tof dat je onze namen er bij zet :O! (al verdien ik ook wel een HOOFDLETTER :$ :p) Nu is het precies een wie-heeft-gelijk?-poll :p...
Wil je je hond afraden om in de buurt van uitwerpselen te komen, bestrooi ze dan met peper of een beetje tabasco.
Gebruikersavatar
Simon
Fruity God
Fruity God
Berichten: 3499
Lid geworden op: zo 03 jun 2007 13:09
Locatie: Ja
Contacteer:

Ongelezen bericht door Simon »

ik ben aan het winnen :lol:
Shut your pompous vortex of overlapping fangs
Ajna
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 4667
Lid geworden op: do 24 mei 2007 23:15

Ongelezen bericht door Ajna »

Ik vind allebei, want je kunt een hele mooie melo bedacht hebben, als de sound daarvan bagger is, kan dit een nummer flink omlaag halen.
Is mijn persoonlljike mening he? ;)
Gebruikersavatar
Scopes
Moderator & Master of Chillout
Moderator & Master of Chillout
Berichten: 4403
Lid geworden op: di 18 dec 2007 22:06
Soundcloud: https://soundcloud.com/ma_zea

Ongelezen bericht door Scopes »

Wat Anja zegt vind ik ook
Xciter
Fruity King
Fruity King
Berichten: 821
Lid geworden op: do 21 feb 2008 17:58

Ongelezen bericht door Xciter »

Beide
Franck Demoi
Fruity God
Fruity God
Berichten: 2969
Lid geworden op: vr 29 jan 2010 21:16
Locatie: Den Ham

Ongelezen bericht door Franck Demoi »

Scopes schreef:Wat Anja zegt vind ik ook
Gebruikersavatar
Buzzer
Master of Melodies
Berichten: 4578
Lid geworden op: do 19 jan 2006 20:36
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Ongelezen bericht door Buzzer »

Als ik er over nadenk zou ik zeggen dat ik liever naar een goede melodie met een slecht geluid luister dan een slechte melodie met een goed geluid.
Gebruikersavatar
Blueyed
Fruity God
Fruity God
Berichten: 3413
Lid geworden op: zo 12 okt 2008 13:20
Soundcloud: https://soundcloud.com/dronetracer
Locatie: Groningen en omgeving
Contacteer:

Ongelezen bericht door Blueyed »

Ik vind allebei wel belangrijk
Crispy Liquids
Fruity King
Fruity King
Berichten: 747
Lid geworden op: wo 26 mei 2010 1:02

Ongelezen bericht door Crispy Liquids »

Ik vind ook de melodie belangrijker, maar dat is voor iedereen verschillend. Als je hoort wat er op de radio gedraaid wordt en over het algemeen 'goed' bevonden wordt, dan kun je wel stellen dat in de popmuziek niet meteen een grote appreciate voor melodie en muzikaliteit leeft. Ritme en 'geluidjes' worden dan weer wel (pas op: door middel van enorme marketing machines) als zoete broodjes verkocht.

Daarom is dubstep vandaag populair, waren 50 cent en dergelijke populair (of nog steeds dunno), alsook veel nummers of genres met simpele, eentonige melodiën (zoals hardstyle, jumpstyle, enz).

Iemand die melodie apprecieert en normaalgezien niet naar metal luistert, zal heel wat nummers van In Flames bv. toch kunnen smaken. Je zou zo ook kunnen stellen dat grunts en pig growls allemaal tot de categorie "sound" behoren.

Toevallig op de IL forums vandaag iets heel toepasselijks, de jury bestaat duidelijk uit totale idioten die niets met muziek te maken hebben; ze verwachten dan ook "pop" en "talenten"-jacht is dus niet echt wat je dit kunt noemen...:
http://www.youtube.com/watch?v=nJ8z_J_jrTU
Gebruikersavatar
Suriel
Admin & 303 Master
Admin & 303 Master
Berichten: 6553
Lid geworden op: wo 25 jul 2007 18:10
Locatie: In Panic Rang: Grandmaster Coolheid: Zeer hoog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suriel »

Simon
_________________

L STFUDIO
_________________

= = Domme vragen bestaan in overvloed.
= = De 'ik-zou-graag-zeggen-wat-ik-bedoel-maar-de-woorden-zitten-in-de-weg' mentaliteit
Gebruikersavatar
Simon
Fruity God
Fruity God
Berichten: 3499
Lid geworden op: zo 03 jun 2007 13:09
Locatie: Ja
Contacteer:

Ongelezen bericht door Simon »

Crispy Liquids schreef:Ik vind ook de melodie belangrijker, maar dat is voor iedereen verschillend. Als je hoort wat er op de radio gedraaid wordt en over het algemeen 'goed' bevonden wordt, dan kun je wel stellen dat in de popmuziek niet meteen een grote appreciate voor melodie en muzikaliteit leeft. Ritme en 'geluidjes' worden dan weer wel (pas op: door middel van enorme marketing machines) als zoete broodjes verkocht.

Daarom is dubstep vandaag populair, waren 50 cent en dergelijke populair (of nog steeds dunno), alsook veel nummers of genres met simpele, eentonige melodiën (zoals hardstyle, jumpstyle, enz).

Iemand die melodie apprecieert en normaalgezien niet naar metal luistert, zal heel wat nummers van In Flames bv. toch kunnen smaken. Je zou zo ook kunnen stellen dat grunts en pig growls allemaal tot de categorie "sound" behoren.

Toevallig op de IL forums vandaag iets heel toepasselijks, de jury bestaat duidelijk uit totale idioten die niets met muziek te maken hebben; ze verwachten dan ook "pop" en "talenten"-jacht is dus niet echt wat je dit kunt noemen...:
http://www.youtube.com/watch?v=nJ8z_J_jrTU


ik vind dat het melodische aspect van muziek de kern van muziek is, maar ik vind dat het begrip melodie verruimd moet worden.

ritme en geluid vind ik evenzeer een kenmerk van melodie, in die zin dat een melodie op een hobo totaal anders klinkt dan diezelfde melodie op elektrische gitaar. het zijn dezelfde noten, maar ik vind dat toch niet dezelfde melodie

daarom vind ik geluid even belangrijk als melodie(in de enge zin van het woord)
Shut your pompous vortex of overlapping fangs
leonard
Fruity God
Fruity God
Berichten: 3048
Lid geworden op: za 14 jun 2008 13:28
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Ongelezen bericht door leonard »

ook al heb je de beste sound van de wereld, zonder fatsoenlijke melodie is het toch bagger
Gebruikersavatar
Deskjet
Fruity Captain
Fruity Captain
Berichten: 395
Lid geworden op: zo 01 jun 2008 18:56
Locatie: ergens in België

Ongelezen bericht door Deskjet »

leonard schreef:ook al heb je de beste sound van de wereld, zonder fatsoenlijke melodie is het toch bagger


I second that
Wil je je hond afraden om in de buurt van uitwerpselen te komen, bestrooi ze dan met peper of een beetje tabasco.
Plaats reactie