Welke synth je moet gebruiken voor hardstyle/of ander genre

Bediscussieer hier non-FL onderwerpen over produceren.
Gebruikersavatar
Gaatjeniksaan
Fruity Master
Fruity Master
Berichten: 1296
Lid geworden op: ma 17 dec 2007 16:45
Locatie: Hoorn NH

Ongelezen bericht door Gaatjeniksaan »

Buzzer schreef:Effecten erover gooien.


doorgelinkt en er zitten al 16 op :x ik wil em gewoon nog voller
Gebruikersavatar
Gaatjeniksaan
Fruity Master
Fruity Master
Berichten: 1296
Lid geworden op: ma 17 dec 2007 16:45
Locatie: Hoorn NH

Ongelezen bericht door Gaatjeniksaan »

Just for fun, een hardstyle lead gemaakt met 3xOsc en over het melodie mag ook commentaar gegeven worden. ;)
Ik heb wat gespeelt met decay en op het eind nog ff de nootjes korter gemaakt dus eerst als een soort cut off en de 2e keer als lengte van noten.

Playing With 3xOsc

:fl:

Ik zou m eigenlijk nog wat voller willen, die tip van Maz met die detune is erg handig maar ik wil m nog voller zonder dat hij meteen zo extra plastic weer gaat klinken :p .

Graag tips, ik wil m beter :$ [/url]
Gebruikersavatar
Suriel
Admin & 303 Master
Admin & 303 Master
Berichten: 6553
Lid geworden op: wo 25 jul 2007 18:10
Locatie: In Panic Rang: Grandmaster Coolheid: Zeer hoog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suriel »

Melodie is simpel standaard en kut.


En eh, nog voller, tsjeh jong, meer voices voor de detune en anders layeren, of gebruik maken van effecten die het voller maken.
_________________

L STFUDIO
_________________

= = Domme vragen bestaan in overvloed.
= = De 'ik-zou-graag-zeggen-wat-ik-bedoel-maar-de-woorden-zitten-in-de-weg' mentaliteit
Gebruikersavatar
Gaatjeniksaan
Fruity Master
Fruity Master
Berichten: 1296
Lid geworden op: ma 17 dec 2007 16:45
Locatie: Hoorn NH

Ongelezen bericht door Gaatjeniksaan »

Nou z3ta+ geprobeerd. Wat ik nu heb is een basis-lead, ik heb level op filter 1 gezet anders klinkt het door die chorus en detune uiteindelijk te '' irritant?'' :| Ik heb ook geprobeerd wat meer phase randomness te krijgen, dat gaat niet zo makkelijk als bij 3xOsc heb ik gemerkt maar ik heb gewoon wat getweakt met Phase, Fine en Bus totdat het aardig klinkt. Je hoort nog wel die tikjes dat hij nog niet helemaal goed is.
Tja.. het is misschien nog een stapje te ver maar ik wou het wel proberen. Hieronder kun je flp downloaden om te zien/horen hoe het is, graag tips.

De Simpele Lead met z3ta+

edit: Btw, er zitten nog geen effects op!!!
Gebruikersavatar
samee
Newbie
Newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: za 17 jan 2009 12:55

Ongelezen bericht door samee »

upload hem opnieuw kan hem niet openen. ben toch wel benieuwd xD
leonard
Fruity God
Fruity God
Berichten: 3048
Lid geworden op: za 14 jun 2008 13:28
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Ongelezen bericht door leonard »

grote bump :).

maarja voor beginners moet je gewoon een layer nemen van zeta 3xosc en miss nexus erbij en dan goed FXén
Gebruikersavatar
Ezyo
Fruity God
Fruity God
Berichten: 3107
Lid geworden op: vr 17 okt 2008 16:44
Locatie: Arcadia Bay, Oregon
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ezyo »

Gewoon, plain old Sytrus. :D
NatteHanddoek
Verbannen
Berichten: 2341
Lid geworden op: di 24 jun 2008 12:06
Locatie: Terneuzen Haat: Ponies
Contacteer:

Ongelezen bericht door NatteHanddoek »

Dusky schreef:Gewoon, plain old Sytrus. :D

kan je een keer een tutorial daarvoor maken? want uit je posts blijkt dat je redelijk goed overweg kan met dat ding, en ik ben al 2 weken er mee bezig maar krijg er nog steeds geen fatsoenlijke synth uit...
Gebruikersavatar
Ezyo
Fruity God
Fruity God
Berichten: 3107
Lid geworden op: vr 17 okt 2008 16:44
Locatie: Arcadia Bay, Oregon
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ezyo »

NatteHandoek schreef:
Dusky schreef:Gewoon, plain old Sytrus. :D

kan je een keer een tutorial daarvoor maken? want uit je posts blijkt dat je redelijk goed overweg kan met dat ding, en ik ben al 2 weken er mee bezig maar krijg er nog steeds geen fatsoenlijke synth uit...


Daar staat 2+ jaar tegenover bij mij. :D
Gebruikersavatar
Maz
Fruity Beginner
Fruity Beginner
Berichten: 59
Lid geworden op: za 23 mei 2009 16:54
Locatie: In Suriel

Ongelezen bericht door Maz »

Hoihoi, ik heb een vraagje.

Ik wil een synthje maken dat ongeveer zo klinkt als een synthje uit dit nummer. Je hoort het het beste vanaf 3.02, het is het enige leadje dat nog even doorloopt in de break. De BP herken ik wel, maar voor de rest is het me een beetje een raadsel :$

Halp!
= Suriel met ontbetaald verlof
Gebruikersavatar
Ezyo
Fruity God
Fruity God
Berichten: 3107
Lid geworden op: vr 17 okt 2008 16:44
Locatie: Arcadia Bay, Oregon
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ezyo »

Het lijkt ook alsof er iets van een BS filter in zit, en iets met veel resonance (HP filter misschien?). Verder herken ik niet echt een shape hier in, alleen dat het uit een toon + nog een toon (wsl terts of kwart) bestaat.
Gebruikersavatar
Dj Sigma
Fruity Master
Fruity Master
Berichten: 1798
Lid geworden op: zo 21 okt 2007 23:35

Ongelezen bericht door Dj Sigma »

Maz schreef:Hoihoi, ik heb een vraagje.

Ik wil een synthje maken dat ongeveer zo klinkt als een synthje uit dit nummer. Je hoort het het beste vanaf 3.02, het is het enige leadje dat nog even doorloopt in de break. De BP herken ik wel, maar voor de rest is het me een beetje een raadsel :$

Halp!


Is wel een redelijke Psytrance achtige sound, zo'n gefilterde synth. Misschien dat Euphorica er iets meer van kan zeggen?

Ik zou zeggen een supersaw met een filter met een vrij hoge Q en een LFO op die filter om hem te laten automaten. Of zelf intekenen. En ik den kdat er ook nog een phaser op zit. En dan er mee spelen...
http://lsdb.nl/list/artist/9642/DJ_Sigma.html for DJ sets in Techstyle, Hardtrance and Early Hardstyle!


Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dj Sigma
Fruity Master
Fruity Master
Berichten: 1798
Lid geworden op: zo 21 okt 2007 23:35

Ongelezen bericht door Dj Sigma »

Gaatjeniksaan schreef:
Buzzer schreef:Effecten erover gooien.


doorgelinkt en er zitten al 16 op :x ik wil em gewoon nog voller


Dat heeft dus echt totaal geen nut he, 16 verschillende effecten op 1 geluid kom op nou...

De beste tip: gebruik een synth die een geluid kan maken wat vol genoeg voor een Hardstyle of Trance lead. De 3xOSC is dat duidelijk niet. Pak synths met ingebouwde effecten. Deze effecten zijn helemaal op die synth gebaseerd. Een ingebouwde EQ doet bijv. (bij sommige synths zoals sylenth1 en gladiator) veel meer met het geluid dan een EQ van FL Studio.

Een overkill aan effecten maakt je synth alleen maar modderiger en juist niet helderder. Een phaser of reverb haalt je synth juist naar achteren en maakt hem niet dikker. Pak dan iig een delay en een chorus. En werk niet met een melodie van 1 nootje per keer in je piano roll, dan krijg je nooit een dikke sound.

Daarnaast is compressie het sleutelwoord, en het EQ'en ten opzichte van je kick en bass. Als die 2 hoofdelementen te veel frequentieoverlapping hebben dan drukt het elkaar weg, waardoor je jezelf tegen zit te werken. Als je bij je leads alles onder de 150 Hz weghaalt heb je kans dat dat hoorbaar niet veel uitmaakt, maar dat je bass ineens een stuk lekkerder naar voren komt.
http://lsdb.nl/list/artist/9642/DJ_Sigma.html for DJ sets in Techstyle, Hardtrance and Early Hardstyle!


Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maz
Fruity Beginner
Fruity Beginner
Berichten: 59
Lid geworden op: za 23 mei 2009 16:54
Locatie: In Suriel

Ongelezen bericht door Maz »

Dj Sigma schreef:Misschien dat Euphorica er iets meer van kan zeggen?



Euph? ='(
= Suriel met ontbetaald verlof
Gebruikersavatar
Euphorica
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 4537
Lid geworden op: ma 25 dec 2006 1:16

Ongelezen bericht door Euphorica »

Maz schreef:
Dj Sigma schreef:Misschien dat Euphorica er iets meer van kan zeggen?



Euph? ='(


:lol:

Ik heb wat geprutst wat er wel op lijkt 8)

Euphorica - Suriëls Dream

Je hebt FL7(dan heeft gloomer er ook wat aan) of hoger nodig en vanguard :fl:
Plaats reactie