Geen signaal van mic via mixer in mixer van fl studio

Post hier alles over hardware; vragen, problemen, nieuwtjes, etc.
SnowWolf
Newbie
Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 11 okt 2015 1:54

Geen signaal van mic via mixer in mixer van fl studio

Ongelezen bericht door SnowWolf »

ik heb een probleem met de mic die ik via een behringer xenyx qx1622 gebruik op mijn pc met het programma fl studio maar ook random kan ik de mic niet gebruiken ik heb alles af gezocht maar geen resultaat... aan de mic ligt het niet ofzo die doet het wel gewoon"


setup:

mic c01 samsung gepluged in de mixer, 48vol aan, fl studio openen, audio settings op Asio4all, asio4all device list en Usb Audio CODEC (zoals altijd) aan gezet, daarin staat alles aan dus tracks spelen kan ik, en hoor ik dan ook, en is allemaal super! (met geluid totaal geen problemen, nooit gehad) maar nu....

mixer van FL open, insert 7 (ik noem maar ff iets waar ik de mic wil hebben), dan In (input mic) USB Audio CODEC 1 kies ik altijd (2e input ook geprobeerd maar werkt niet), dit gedaan( dit deed ik ook altijd, en dan zou de mic daar nu op ingesteld staan dus als ik door de mic praat zou die het moeten doen met de GAIN aan, enzovoorts. probleem is dat als ik de mic test en de main mix van de mic omhoog schuif alleen mijn stem rechtstreeks naar de boxen hoor en geen signaal krijg naar fl studio????


snapt iemand welke richting ik op ga??? dit heeft voor mij altijd gewerkt.... ook in windows kan ik kiezen welke mic ik wil. dan kies ik ook voor USB Audio CODEC maar ook daar geen signaal...

is deze mixer niet goed? of heeft USB opeens een andere functie ofzo, alleen voor geluid en niet voor mic?? compleet niet waar zou je zeggen (is ook niet waar, het zou moeten werken)...

ook qua instellingen van de mixer zijn goed of misschien doe ik iets niet goed kan ook nog...


monitors zitten via de output MAIN... misschien is dit het porobleem??? zou niet moeten omdat dat xlr kabels zijn en geen jacks' boven op de mixer zitten die, ook main outputs..



als iemand misschien tips heeft GRAAG.. haha.. ik lach wel maar kan er echt niet om lachen eigk..
ik gebruik ook skype en game wel is en daar doet de mic ook al niks en moet ik alles weer om gooien om te kunnen praten...


hopelijk heeft iemand een oplossing want het kan maar iets kleins zijn..
Plaats reactie