CPU gebruik sparen

Voormalige FL Studio Discussies en Vragen en Problemen.
Lar5
Fruity Master
Fruity Master
Berichten: 1069
Lid geworden op: wo 03 feb 2010 20:09
Locatie: FL Studio

Re: CPU gebruik sparen

Ongelezen bericht door Lar5 »

Jesse schreef:
Denk eerst goed na

Tenslotte, met elke individuele synth waarover je beschikt, moet je je bij jezelf afvragen: ‘Heb ik dit complex van ee nVST plugin wel werkelijk nodig om een bepaalde sound te creëren?’


erg handig artikel. Wel een foutje (zie hierboven), maar dat maakt niet veel uit. T'is maar dat je 't ff kan aanpassen als je tijd hebt. ;)
ssienn
Fruity Beginner
Fruity Beginner
Berichten: 56
Lid geworden op: di 31 mar 2009 10:45

Re: CPU gebruik sparen

Ongelezen bericht door ssienn »

Smart disable is een handige feature. Weet niet of ik het uit moet leggen. Links boven fl studio op tools > en dan macro's > dan klik je op smart disable. Als ze niet gebruikt worden "op dat moment" hij ze uit.

Ik heb niet de hele topic gelezen maar dit kan ik er wel aan toevoegen. Het is ook altijd handig om alle openstaande channels die je niet van plan bent te gaan verwijderen. Dat kan ook heel makkelijk...
Gebruikersavatar
Rick
Newbie
Newbie
Berichten: 38
Lid geworden op: do 07 feb 2008 17:47
Locatie: Almelo/Enschede

Re: CPU gebruik sparen

Ongelezen bericht door Rick »

Wat ook kan helpen is bij project general settings-> de ppq naar 96 zetten in het geval dat deze hoger stond.
At times... When the music ends... I remain... To listen
Gebruikersavatar
Vanillan
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 03 apr 2023 13:47

Re: CPU gebruik sparen

Ongelezen bericht door Vanillan »

Bedankt. Zeer nuttig artikel. Ik heb een zwakke processor, zal proberen je tips toe te passen.
Gebruikersavatar
Fred-E Skywalker
Moderator
Moderator
Berichten: 5522
Lid geworden op: di 16 sep 2008 0:13
Soundcloud: www.soundcloud.com/fred-e-skywalker
Locatie: Groningen.
Contacteer:

Re: CPU gebruik sparen

Ongelezen bericht door Fred-E Skywalker »

Vanillan schreef: do 06 apr 2023 22:38 Bedankt. Zeer nuttig artikel. Ik heb een zwakke processor, zal proberen je tips toe te passen.
Mooi dat je er wat aan hebt ( gehad ) Vanillian! Stel je anders ook even voor! Kijk maar ff.

Voorstellen @: viewforum.php?f=14

MVG.

Fred
Bezoek website: www.fredvdwerf.nl
Plaats reactie