Nieuwe contest

Ben jij de beste op dit forum? Bewijs het hier!

Wat wordt de nieuwe contest?

Humor
8
26%
Rock
0
Geen stemmen
Chill out
9
29%
Klassiek
1
3%
3xOsc
6
19%
Emoties
2
6%
Filmmuziek
5
16%
 
Totaal aantal stemmen: 31

Gebruikersavatar
neilio
Fruity God
Fruity God
Berichten: 2040
Lid geworden op: vr 15 dec 2006 14:48

Ongelezen bericht door neilio »

Michiel schreef:@Jesse
max. 7 minuten..als het een goeie track is dan vind ik hoe langer hoe beter..
en als het de eerste 3 minuten nog niks is dan, wordt het ook vaak niks.


Maar soms toch ook wel.
Zoals het nummer van showtec. 3 the hard way.
Die intro daarvan zuigt echt. Maar wanneer de break dr in komt dan vind ik het toch wel weer vet!
Gebruikersavatar
Suriel
Admin & 303 Master
Admin & 303 Master
Berichten: 6553
Lid geworden op: wo 25 jul 2007 18:10
Locatie: In Panic Rang: Grandmaster Coolheid: Zeer hoog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suriel »

simonofhell schreef:zet er dan bij de contest regels bij:

'laat uwen oordeel sich niet beïnvloeden, naar den lengt van den werk, opdat gij objectief zijt ende open staat voor den anderen mensch met nen korteren tijd zijn werk.'

of in iets moderner nederlands mag ook :p

Kun je wel zeggen/stellen maar er zijn toch mensen die zich er, al dan niet onbewust, door laten beïnvloeden.
_________________

L STFUDIO
_________________

= = Domme vragen bestaan in overvloed.
= = De 'ik-zou-graag-zeggen-wat-ik-bedoel-maar-de-woorden-zitten-in-de-weg' mentaliteit
Gebruikersavatar
Jorik
Fruity Master
Fruity Master
Berichten: 1436
Lid geworden op: zo 17 jun 2007 16:20
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jorik »

Ik zou zeggen of allebei of alleen lang, aangezien je anders een track maakt die niet af is...
Gebruikersavatar
Suriel
Admin & 303 Master
Admin & 303 Master
Berichten: 6553
Lid geworden op: wo 25 jul 2007 18:10
Locatie: In Panic Rang: Grandmaster Coolheid: Zeer hoog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suriel »

Ja maar..

*frustratie*

Dat moesten we toch elke keer doen tot nu toe? Een stukje van anderhalve minuut laat nóóit het maken van een heel nummer toe, en juist voor een Chill-out contest zou dit het echt spannend maken omdat het vraagt om heel wat creativiteit een stukje van 1.30 zodanig te beladen dat je 'waar voor je geld' krijgt, maar het moet nog steeds relaxed blijven! Dat zou nu net een enorme uitdaging vormen imo.

Dus óf alleen 1.30, óf 'lang,' maar je kunt niet beide toelaten want zoals ik eerder al zei kiezen sommigen dan toch voor de langere, of de 1.30-stukjes nou bewonderenswaardiger zijn of niet, omdat die 'relaxeder' zijn.
_________________

L STFUDIO
_________________

= = Domme vragen bestaan in overvloed.
= = De 'ik-zou-graag-zeggen-wat-ik-bedoel-maar-de-woorden-zitten-in-de-weg' mentaliteit
Gebruikersavatar
Dimas
Fruity God
Fruity God
Berichten: 3704
Lid geworden op: di 30 jan 2007 15:08
Locatie: Assen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dimas »

Precies wat Maz zegt, vooral het gedeelte dat contests normaal nooit langer dan anderhalve minuut zijn..
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jorik
Fruity Master
Fruity Master
Berichten: 1436
Lid geworden op: zo 17 jun 2007 16:20
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jorik »

Ja, maar ik zou aan een contest niet mee doen puur om te winnen, maar ook om gewoon een leuke track gemaakt te hebben die gewoon af is..
Is gewoon mijn mening hoor, niet dat t zo moet ofzo :)
Gebruikersavatar
Dimas
Fruity God
Fruity God
Berichten: 3704
Lid geworden op: di 30 jan 2007 15:08
Locatie: Assen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dimas »

Als ik dat wil maak ik wel gewoon een nieuwe hit :badgrin: Das juist zo leuk aan contests, er zitten grenzen aan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
neilio
Fruity God
Fruity God
Berichten: 2040
Lid geworden op: vr 15 dec 2006 14:48

Ongelezen bericht door neilio »

het leuke aan een constest is juist dat je een nummer maakt die mensen diggen. Dus voor de win! anders is het geen contest als je voor de lol een nummer wilt afmaken. Dan doe je hem gewoon bij nieuwe tracks.
Gebruikersavatar
Jorik
Fruity Master
Fruity Master
Berichten: 1436
Lid geworden op: zo 17 jun 2007 16:20
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jorik »

neilio schreef:het leuke aan een constest is juist dat je een nummer maakt die mensen diggen. Dus voor de win! anders is het geen contest als je voor de lol een nummer wilt afmaken. Dan doe je hem gewoon bij nieuwe tracks.


Ik vind een contest je juist motiveren om iets origineels in die gekozen stijl te maken. Liefst gelijk goed, dat wil zeggen: af. :)
Maar zoals ik al zei, dat is mijn persoonlijke mening, ik snap dat velen het hier niet mee eens zijn ;)
Miss ben ik ook niet een echte contestpersoon :P
Gebruikersavatar
Suriel
Admin & 303 Master
Admin & 303 Master
Berichten: 6553
Lid geworden op: wo 25 jul 2007 18:10
Locatie: In Panic Rang: Grandmaster Coolheid: Zeer hoog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suriel »

neilio schreef:het leuke aan een constest is juist dat je een nummer maakt dat mensen diggen.

Ja, en hoe meer 'handicaps' je oplegt hoe meer creativiteit het van je vraagt om te zorgen dat mensen het nog steeds 'diggen.' Met een 'handicap' maak je het dus ook 'leuker,' puur als je kijkt naar wat een contest is, en het maakt het ook interessanter ('hoe is hij met dat probleem omgegaan?')
_________________

L STFUDIO
_________________

= = Domme vragen bestaan in overvloed.
= = De 'ik-zou-graag-zeggen-wat-ik-bedoel-maar-de-woorden-zitten-in-de-weg' mentaliteit
Gebruikersavatar
Michiel
Master of Percussion & Chillout
Berichten: 2358
Lid geworden op: di 06 jun 2006 20:38
Locatie: Achterhoek

Ongelezen bericht door Michiel »

Gewoon een heel nummer,....


van intro tot outro... niet meer, niet minder. En handicaps zijn echt bullshit, wat die beperken alleen maar de creativiteit.

Als je niet in staat bent een goed intro te maken ed. dan is dat je eigen probleem.. (ik verwacht dat de toekomstige chillmaster dat wel moet en zal kunnen).

Chill platen zijn vaak wat langer, maar dat hoeft helemaal niet,.. als je een radiomix van een minuut of 3 en half,.. kan het ook een geweldig nummer zijn. Neemt niet weg als je er een lekkere solo in maakt van een minuut dat je plaat beter kan worden (maar natuurlijk ook slechter, doordat hij langdradig wordt). Kortom de lengte van je nummer wordt bepaald door wat je er mee wilt doen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
e-Gloomy-nations
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 20980
Lid geworden op: zo 22 jan 2006 19:33
Soundcloud: https://soundcloud.com/gloomer2000
Locatie: Belgium
Contacteer:

Ongelezen bericht door e-Gloomy-nations »

Wij wachten geduldig op het verdict van de beheerders :D
Youtube :
http://www.youtube.com/user/Gloomer2000

Soundcloud :
https://soundcloud.com/gloomer2000

Discography, free downloads :
https://gloomer2000.bandcamp.com/music

Gloomy's Blog :
https://messagefromone.blog
Gebruikersavatar
dScooper
Fruity Captain
Fruity Captain
Berichten: 437
Lid geworden op: ma 02 jul 2007 21:13
Locatie: Leiden

Ongelezen bericht door dScooper »

Dit is vast veel te laat:

Maar wat denken jullie van een "zo-goedkoop-en-commercieel-mogelijke" JUMP competitie :D?
Prr n Tss
Gebruikersavatar
Suriel
Admin & 303 Master
Admin & 303 Master
Berichten: 6553
Lid geworden op: wo 25 jul 2007 18:10
Locatie: In Panic Rang: Grandmaster Coolheid: Zeer hoog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suriel »

Michiel schreef:En handicaps zijn echt bullshit, wat die beperken alleen maar de creativiteit.

Was bij iedere contest hier tot nu toe het geval en ik heb je er niet over gehoord. Ik pleit gewoon voor een beetje consequentie, met name omdat het bij deze contest nu net een hele interessante draai eraangeeft. Dat mensen het niet leuk vinden kan ik begrijpen, maar nu moet er niet gedaan worden alsof de vantevoren vastgestelde lengte van 1.30 nu pas een handicap zou worden...
_________________

L STFUDIO
_________________

= = Domme vragen bestaan in overvloed.
= = De 'ik-zou-graag-zeggen-wat-ik-bedoel-maar-de-woorden-zitten-in-de-weg' mentaliteit
Gebruikersavatar
Richard
Fruity Master
Fruity Master
Berichten: 1593
Lid geworden op: di 16 mei 2006 16:34
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Ongelezen bericht door Richard »

Wat Maz zegt vind ik wel grappig eigenlijk, en als je dan toch een 7 minuten mp3'tje wilt maken, doe dat gewoon en knip dan de 'climax' eruit, gebruik wat faders en stuur die in. :P
Gesloten