BPM meter, wel of niet?

Discussieer hier over muziek.

BPMcounter; Ja of nee?

Ja
13
65%
Nee
7
35%
 
Totaal aantal stemmen: 20

Gebruikersavatar
Tekuem
Fruity Master
Fruity Master
Berichten: 1605
Lid geworden op: zo 02 jul 2006 16:14
Locatie: Hoogezand
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tekuem »

Dimas schreef:
Industrial Freak schreef:Lijkt me erg handig voor jou persoonlijk maar zelf zou ik ne mixer zonder BPM-meter kopen aangezien die dingen maximum 160-180BPM kunnen weergeven... :|

Bovendien betaal je toch heel wat meer alleen voor die meter :?


Ten eerste komt TQM toch nooit boven de 145 uit hoop ik, ten tweede betaal je helemaal niet meer voor die meters. Bullshit :P

dat klopt ja,
Afbeelding
Binnenkort komt er iets groots uit!
Gebruikersavatar
Gerben
Fruity King
Fruity King
Berichten: 995
Lid geworden op: ma 29 okt 2007 22:29
Locatie: Essex/London

Ongelezen bericht door Gerben »

en gebruik je de meters?
http://www.defineaudio.com <-- Music Production Blog
Gebruikersavatar
Tekuem
Fruity Master
Fruity Master
Berichten: 1605
Lid geworden op: zo 02 jul 2006 16:14
Locatie: Hoogezand
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tekuem »

ja, 100% nauwkeurig is het niet, maar het geeft wel een goede indicatie
Afbeelding
Binnenkort komt er iets groots uit!
Gebruikersavatar
Gerben
Fruity King
Fruity King
Berichten: 995
Lid geworden op: ma 29 okt 2007 22:29
Locatie: Essex/London

Ongelezen bericht door Gerben »

een soort schatting, dat kan altijd wel handig zijn
http://www.defineaudio.com <-- Music Production Blog
Gebruikersavatar
Nosfernixo
Fruity Loopist
Fruity Loopist
Berichten: 142
Lid geworden op: za 04 nov 2006 14:05
Locatie: Weert
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nosfernixo »

Bij mij zitte ze al standaard op de pioneer cdj800 :P maar op het mengpaneel zit in ieder geval geen bpm counter
Gebruikersavatar
Fred-E Skywalker
Moderator
Moderator
Berichten: 5548
Lid geworden op: di 16 sep 2008 0:13
Soundcloud: www.soundcloud.com/fred-e-skywalker
Locatie: Groningen.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fred-E Skywalker »

Je komt op het vlak van automatisering. Mixen met vinyl handmatig is leuk en menselijk. Kom je op het vlak van alles strak trekken en zo weinig mogelijk zelf nog doen, dan heb ik daar wel wat moeite mee.

Dan zou je uiteindelijk een artificial intelligence maken die voor een zaal gaat draaien met enorme harddisk, online, zelf mixend 24/7.

Gewoon mixen op gevoel met cd of vinyl of mp3 is leuk. Maar alles wat het te automatisch maakt, ruikt naar robot achtige muziek. Ook het produceren wat wij doen met een sequencer pakket kan uiteindelijk gedaan worden door zelflerende computers. Maar het gaat er natuurlijk om dat mensen ook nog hun ding doen net als bij een optreden van een artiest op het podium.

Een BMP counter is leuk, maar het moet niet veel verder gaan. Het wordt de mixer steeds gemakkelijker gemaakt. Als ik in mijn virtual deejay pakket ga mixen dan denk ik al wel van, goh wat makkelijk zeg.

Menselijkheid moet blijven. Hoe zelfdenkend en zelfsturend apparatuur ook wordt. Dan gaan we de kant op van science fiction en terminators.

Nee bedankt!

MD
FRED.
:!: 8)
Bezoek website: www.fredvdwerf.nl
Gebruikersavatar
Dimas
Fruity God
Fruity God
Berichten: 3704
Lid geworden op: di 30 jan 2007 15:08
Locatie: Assen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dimas »

Je overdrijft..
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fred-E Skywalker
Moderator
Moderator
Berichten: 5548
Lid geworden op: di 16 sep 2008 0:13
Soundcloud: www.soundcloud.com/fred-e-skywalker
Locatie: Groningen.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fred-E Skywalker »

Dimas schreef:Je overdrijft..


Dat vind jij. Is dit een opening voor een discussie? Hoeft wat mij betreft niet. Maar als alles steeds automatischer wordt dan is muziek maken te simpel. Ik ben van de oude generatie uit de jaren 80 en sindsdien is alles veel gemakkelijker geworden.

10 jaar verder en een kind kan de was doen. Je moet nu nog enigzins muzikaal en maat-tempo-e.d. gevoelig zijn. Vind al die gimmicks wel leuk, maar je hoeft steeds minder je best te doen voor je ding doen.

Maar goed. Het is slechts een mening. En ik sta er idd wel bekend om dat ik nogal dramatisch ben met mijn verhalen. Dus sorry als ik wat overdreven heb. Het is gewoon zo dat het wel steeds meer die kant op gaat. Wellicht overdreven.

FRED.
;) :D
Bezoek website: www.fredvdwerf.nl
Gebruikersavatar
Dimas
Fruity God
Fruity God
Berichten: 3704
Lid geworden op: di 30 jan 2007 15:08
Locatie: Assen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dimas »

Het gaat helemaal niet richting automatisering. Een BPM counter is simpelweg een hulpmiddeltje waar je naar kan kijken als je wil. Het is niet eens zo accuraat dat ze als je 2 nummers op je CD-spelers hebt die worden aangegeven als 130 ook echt in sync blijven. Het neemt helemaal niks weg van wat de DJ allemaal doet achter de draaitafels.

Ikzelf heb BPM counters die standaard op mijn Reloop RMP-2's zaten, maar daar kijk ik helemaal nooit naar.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fred-E Skywalker
Moderator
Moderator
Berichten: 5548
Lid geworden op: di 16 sep 2008 0:13
Soundcloud: www.soundcloud.com/fred-e-skywalker
Locatie: Groningen.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fred-E Skywalker »

Dimas schreef:Het gaat helemaal niet richting automatisering. Een BPM counter is simpelweg een hulpmiddeltje waar je naar kan kijken als je wil. Het is niet eens zo accuraat dat ze als je 2 nummers op je CD-spelers hebt die worden aangegeven als 130 ook echt in sync blijven. Het neemt helemaal niks weg van wat de DJ allemaal doet achter de draaitafels.

Ikzelf heb BPM counters die standaard op mijn Reloop RMP-2's zaten, maar daar kijk ik helemaal nooit naar.


Ok. Het is maar een idee. Leek mij wel enigzins realistisch. Het is mogelijk. Vraag is nog of het gebeurd. Lijkt mij idd van niet, want dan is de menselijke factor weg.

FRED.
8)
Bezoek website: www.fredvdwerf.nl
Gebruikersavatar
Dimas
Fruity God
Fruity God
Berichten: 3704
Lid geworden op: di 30 jan 2007 15:08
Locatie: Assen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dimas »

Hoop niet dat het gebeurt, en denk ook niet dat het gebeurt. Uitgaan zou geen flikker meer aan zijn als een computer het mixwerk deed :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fred-E Skywalker
Moderator
Moderator
Berichten: 5548
Lid geworden op: di 16 sep 2008 0:13
Soundcloud: www.soundcloud.com/fred-e-skywalker
Locatie: Groningen.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fred-E Skywalker »

Heb je net ff ge pbt. Ik overdrijf idd ook wel.
Mijn vriendin beticht me ervan dat ik verslaafd ben aan sci fi.
haha. Daar zal het wel van komen. Dus je hebt eigenlijk wel gelijk joh.
Ik overdrijf. Die terminators die hebben geeneens zin aan draaien op een trance feestje . Kunnen zij lekker het werk doen in de toekomst en wij die vette muziek maken en draaien ..

..
Maarre... ff on topic: BPM lampjes e.d. zijn best handig. Ik heb ze ook op mijn mixer. Ik draai met vinyl btw.

FRED.
..
:) :fl: :D
Bezoek website: www.fredvdwerf.nl
Gebruikersavatar
Tekuem
Fruity Master
Fruity Master
Berichten: 1605
Lid geworden op: zo 02 jul 2006 16:14
Locatie: Hoogezand
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tekuem »

Fred-E aka Misterdance schreef:Ook het produceren wat wij doen met een sequencer pakket kan uiteindelijk gedaan worden door zelflerende computers. )

daar geloof ik niet in,
Afbeelding
Binnenkort komt er iets groots uit!
basjeuh
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 5035
Lid geworden op: wo 03 okt 2007 14:02
Locatie: brabant! Mijn producerende Stijlen: alles tussen hardstyle & Hardcore in!
Contacteer:

Ongelezen bericht door basjeuh »

Dimas schreef:Hoop niet dat het gebeurt, en denk ook niet dat het gebeurt. Uitgaan zou geen flikker meer aan zijn als een computer het mixwerk deed :)


idd. dan zijn wij eigenlijk bijna overbodig. maar dan vraag ik me toch af hoe een computer aan de inspiratie komt :?
want muziek maken komt alleen uit inspiratie en niet maar wat knoppen in drukken en hopen dat het mooi word.
Gebruikersavatar
Tekuem
Fruity Master
Fruity Master
Berichten: 1605
Lid geworden op: zo 02 jul 2006 16:14
Locatie: Hoogezand
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tekuem »

zover zal het toch nooit komen. een discotheek zonder dj is geen disco en die clubs gaan echt niet over op een onbemande geluidsinstallatie. en de muziekselectie moet trouwens toch ingebracht worden en dat moet iemand doen, een computer gaat niet uit zichzelf liedjes downloaden en kijken welke mooi zijn.
Afbeelding
Binnenkort komt er iets groots uit!
Plaats reactie