registreren van eigen FL-composities via Stemra / Sabam

Bediscussieer hier non-FL onderwerpen over produceren.
Gebruikersavatar
e-Gloomy-nations
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 21012
Lid geworden op: zo 22 jan 2006 19:33
Soundcloud: https://soundcloud.com/gloomer2000
Locatie: Belgium
Contacteer:

Ongelezen bericht door e-Gloomy-nations »

En ik ben niet zo goed in het begrijpen van simpele dingen, 't is maar dat je't weet.. :-) bvb : wtf is een slot ?

Kijk : tot nu toe draait de hele song.. -> ik klik op send1 in de mixer -> en voeg daar ne fruity flanger aan toe.. het veld "IN" staat op "none" en het veld "UIT" staat op "master. -> ik bewerk de flanger en er gebeurt niets..

Thnx JM, I really appreciate !
Gebruikersavatar
Stan
Admin
Admin
Berichten: 2824
Lid geworden op: do 05 jan 2006 16:23
Locatie: Ospel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Stan »

een slot is send1 bijvoorbeeld, of 54. het is een plekje in je fx-channel.

en hoe je het nu doet is goed. maar nu moet je een gewoon slot (bijvoorbeeld nummertje 54) linken aan de send1. dat doe je door in nummer 54 te gaan staan en dan het knopje onder het volume van send1 helemaal open draaien. dan moet er wel een verschil te horen zijn lijkt mij ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
e-Gloomy-nations
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 21012
Lid geworden op: zo 22 jan 2006 19:33
Soundcloud: https://soundcloud.com/gloomer2000
Locatie: Belgium
Contacteer:

Ongelezen bericht door e-Gloomy-nations »

Joepie, ik heb het ;-)

Nu kan je eigenlijk effecten bewerken met effecten.. en daar automation clips van maken.. te gek !

Thanks JM !!!
Gebruikersavatar
Ralph
Fruity Beginner
Fruity Beginner
Berichten: 88
Lid geworden op: di 17 jan 2006 10:25
Locatie: Eindhoven

Ongelezen bericht door Ralph »

Gloomer ik heb me alleen hier aan gemeld

en muziekaal talent dat weet ik niet
Gebruikersavatar
e-Gloomy-nations
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 21012
Lid geworden op: zo 22 jan 2006 19:33
Soundcloud: https://soundcloud.com/gloomer2000
Locatie: Belgium
Contacteer:

Ongelezen bericht door e-Gloomy-nations »

Ralph schreef:en muziekaal talent dat weet ik niet


awel, daarom dient bijvoorbeeld Acid Planet, dat we u kunnen helpen.. bvb de nieuw versie van Root of Evil is niet kunnen ontstaan dankzij de hulp van anderen ;-)
jdrmusic
Newbie
Newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: za 18 feb 2006 20:39
Locatie: Maarssen

ff ontopic

Ongelezen bericht door jdrmusic »

Ok ff on topic: Als je zo goedkoop mogelijk wilt dat het werk op jouw naam staat. Gewoon via de post en in dit geval dus wel verzegeld(net als vroeger) naar jezelf toesturen met datum stempel en intacte verzegeling bewaren. En ja dit is juridisch te bekrachtigen. Ook kun je het bij een notaris of een octrooi(succesie) bureau aanmelden maar dit kost een beste duit.
Gebruikersavatar
e-Gloomy-nations
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 21012
Lid geworden op: zo 22 jan 2006 19:33
Soundcloud: https://soundcloud.com/gloomer2000
Locatie: Belgium
Contacteer:

Ongelezen bericht door e-Gloomy-nations »

ik heb contact gemaakt met Sabam, zo duur is het allemaal niet + je hebt recht op vergoeding als je muziek gedraaid wordt. Trouwens, zoals jij het zegt mogen discotheken sowieso je muziek niet draaien omdat ie niet geregistreerd is. Toch bedankt om hier nog op te antwoorden ;-)
jdrmusic
Newbie
Newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: za 18 feb 2006 20:39
Locatie: Maarssen

Ongelezen bericht door jdrmusic »

Dit was dan ook meer bedoeld om er voor te zorgen dat niemand ervandoor gaat met jouw werk

BUmasite:

Aansluiting bij Buma/Stemra is pas zinvol wanneer het gebruik van uw werk op een bepaalde schaal plaatsvindt. Een paar voorbeelden:
Er zijn regelmatig live-uitvoeringen,
Er zijn regelmatig radio- en/of TV-uitzendingen via de nationale of de commerciële zenders,
Het repertoire wordt door een platenmaatschappij (dus niet in eigen beheer) uitgebracht
[/quote]
Gebruikersavatar
e-Gloomy-nations
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 21012
Lid geworden op: zo 22 jan 2006 19:33
Soundcloud: https://soundcloud.com/gloomer2000
Locatie: Belgium
Contacteer:

Ongelezen bericht door e-Gloomy-nations »

dan heeft iedereen een beetje gelijk :

Quote Buma

Vaak wordt gedacht dat Buma Stemra muziekwerken beschermt, dit is echter niet juist. Uw werken zijn beschermd alleen al door het feit dat u ze gemaakt heeft. Dit is bij de wet geregeld. Voor de bescherming van uw werken is aansluiting bij Buma/Stemra niet nodig.

Het laten registreren van uw werk kan in bepaalde gevallen wel handig zijn. Door uw werk te laten registreren wordt duidelijk dat uw werk op een bepaalde datum bestond. Er zijn verschillende mogelijkheden:

* U kunt uw werken laten registreren bij een aantal belastingkantoren met een afdeling 'Registratie en Successie', zie adressen in de lijst hieronder
* Registratie bij een notaris is ook mogelijk. De kosten hiervan zijn doorgaans hoger.
* U kunt ook een opname van uw werk in een enveloppe doen, deze verzegelen en aangetekend aan uzelf terugsturen. Vervolgens bewaart u de verzegelde enveloppe (die inmiddels is voorzien van een datumstempel) op een veilige plek. :-)

Unquote Buma

Hoe dat doorgaans in België zit, dat weet ik nog niet.. ik verwacht één dezer dagen een enveloppe met informatie in de bus.. Maar hoe je't draait of keert, ik denk dat je je beter sowieso laat registeren.. vooral als je graag zou willen dat je muziek gedraaid wordt voor een wat groter publiek..
Plaats reactie