Ervaringen met andere programma's

Bediscussieer hier non-FL onderwerpen over produceren.
Gebruikersavatar
The Boss
Fruity King
Fruity King
Berichten: 797
Lid geworden op: di 17 jan 2006 18:33
Locatie: Haren
Contacteer:

Ervaringen met andere programma's

Ongelezen bericht door The Boss »

Dit is natuurlijk een Fruityloops forum, maar het is ook leuk om ervaringen met andere muziekprogramma's uit te wisselen.
Ik heb zelf Reason 2.5 nog op me pc staan, doe er niet veel mee.
Ik vind het zelf een vrij moeilijk programma, de pianoroll is ook niet zo fijn, maar dat kan in de nieuwste versie verbeterd zijn :P
Heb ook nog een cursus Cubase gehad, weet er dus wel een beetje vanaf, maar niet zo veel dat ik er echt mee zou kunnen werken. Ik heb ook geprobeerd om via Rewire Reason en Fruityloops samen te laten werken, maar hier kwam ik niet echt verder mee. Dus ik hou het voorlopig maar bij Fruityloops, bevalt me goed. :)
Gebruikersavatar
Stan
Admin
Admin
Berichten: 2824
Lid geworden op: do 05 jan 2006 16:23
Locatie: Ospel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Stan »

ik heb wel ervaring met een ander programma. en wel Dance eJay 2 :P
is echt zo'n noob-programma :P is alles al van te voren voor je opgenomen en hoef je het alleen maar onderelkaar te zetten en je hebt een nummer. iets waar ik al heel snel op uit gekeken was :P
maarjah, was mn eerste muziek-progje en voor 20euro kan ik niet klagen :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jesse
Admin & Remix Master
Admin & Remix Master
Berichten: 4045
Lid geworden op: di 17 jan 2006 14:01
Soundcloud: https://https://soundcloud.com/questiz
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jesse »

Ik had ook eJay Special edition. zelfde ervaring ermee als JM :P Voor de rest heb ik me nog niet echt verdiept in andere programma's. Cubase schijnt moeilijk te zijn.. en als ik zie wat ik met FL kan vind ik het eigenlijk ook niet nodig om nu overstappen naar Cubase, Reason of wat dan ook :)
Gebruikersavatar
The Human
Fruity Master
Fruity Master
Berichten: 1720
Lid geworden op: di 17 jan 2006 9:19
Contacteer:

Ervaring

Ongelezen bericht door The Human »

Toen ik 12 was ben ik begonnen met Fasttracker.

M'n neef had een kameraad die produceerde met Fasttracker, en dus ging m'n neef klooien... Ik vond het zeer interressant dat ik gewoon kon spelen met mijn keyboard, en dus heb ik het gekopieerd.

Toen ik eenmaal wat melodieen wist te spelen, ging ik remixen.. 'T waren allemaal remixen van old school gabber nummers die toen erg populair waren.

Na jaaaaaaren te hebben gekut met dat progje kreeg ik van de vriend van de zus van een kameraad (volg je het nog??) een cdtje met Fruityloops 3.56 Demo. Ik installeren, en damn, wat een vet programma! Ik heb denk ik ongeveer een half jaar fruity ontdekt met de demo, toen ik de originele heb gehaald.... Sindsdien ben ik helemaal fruity verslaafd, en de verslaving werd alsmaar groter.

Ik heb altijd maar wat aangekloot, maar op een gegeven moment ging ik het serieus zoeken. Ik schafte wat VST aan, en daar ging het... Ik begon een project met Tavraz, nu bekend als Infectious Bacillus.. Dit projectje bleek een groot succes bij het publiek, en dus hebben we het maar naar Mid-Town gebracht.. Helaas is d'r verder nooit iets groots uit gekomen.

Daarna nog vele projectjes gehad met ook de wat grotere jongens, waaronder Parian (Thunderdome e.d)

Op een gegeven moment was ik zat van hardcore, ik ging een totaal nieuwe weg in... de weg van Trance wel te verstaan.. Ook in de trance wereld heb ik aardig wat projectjes gehad met meerdere producers.
Zo is met een samenwerking met Technologicque "Styled Brothers" tot leven gekomen, wat ook voor aardig wat nummers heeft gezorgd.

Tussendoor heb ik nog wat hardstyle nummers gemaakt met verschillende producers (o.a Mointec).

Op dit moment is het een mix van allerlei stylen door elkaar produceren..

Huidige projecten:

Styled Brothers - Trance, Hardtrance, Hardhouse
Artstylers - Hardstyle, Techno, Hardcore
Artstylers ft. Cozmic - Trance projectje
The Human - Van alles, onder andere een veel te lang durend project met D-code.

Dit hele verhaal is dus tot stand gekomen door Fruity, en ik zweer erbij!!! Uiteraard heb ik ook wel eens met Reason en Cubase gewerkt, maar ik vind het allemaal maar niets.......

Sorry voor het lange verhaal, maar 't is wel duidelijk denk ik!
Success is my only motherfucking option, failure's not

Mijn Acidplanet
Eelcow
Fruity King
Fruity King
Berichten: 743
Lid geworden op: di 10 jan 2006 15:24
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eelcow »

*zucht* wat een mooi verhaal :)

ik heb zoals veel mensen hier ook met Ejay gewerkt. omdat ik dit helemaal nix vond ben ik op zoek gegaan naar een ander programma. uiteindelijk ben ik door iemand die toen hiphop met FL maakte bij FLstudio gekomen.
ik heb Reason en Cubase ook geprobeerd, maar ik heb geen tijd gehad om me erin te verdiepen. misschien hoef ik me er ook niet in te verdiepen, want ik ben gewoon heel erg tevreden met FLstudio.
whizz
Fruity King
Fruity King
Berichten: 714
Lid geworden op: di 17 jan 2006 15:57
Locatie: Leek
Contacteer:

Ongelezen bericht door whizz »

ACID Music, Musicmaker (vershillende versies), Cubase (waar ik niks van snapte) en een zooi midi-programma's op de ATARI. Dat was het wel zo'n beetje. Ohja, Virtual-DJ en winamp, maar dat zijn geen producer programma's :P
Verander mijn avatar: http://wwwhizz.nl/avatar.php (nieuw, nu .nl!)
Gebruikersavatar
Buzzer
Master of Melodies
Berichten: 4578
Lid geworden op: do 19 jan 2006 20:36
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Ongelezen bericht door Buzzer »

Reason en fl zijn goed met elkaar te vergelijken maar cubase heeft toch betere kwaliteit in een club.
Bob
Fruity Beginner
Fruity Beginner
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 23 jan 2006 16:05

Ongelezen bericht door Bob »

Cubase is me te moeilijk.. En verder ziet FL er ook gewoon chill uit :D
Het werkt snel en handig.

Ben vroeger begonnen met Magix Music maker.. Versie 7 crashte elke keer als ik wat "moois" had, dus daar had ik geen zin meer in. Toen kwam ik uit op Fruity Loops, en na een halfjaartje kloten en de basis dingen ontdekken werd ik er steeds beter in.. Gebruik het nu 2 jaar en ken het overgrote deel er wel van :)
Gebruikersavatar
The Human
Fruity Master
Fruity Master
Berichten: 1720
Lid geworden op: di 17 jan 2006 9:19
Contacteer:

Ongelezen bericht door The Human »

bob schreef:Gebruik het nu 2 jaar en ken het overgrote deel er wel van :)


denk je :lol:
Success is my only motherfucking option, failure's not

Mijn Acidplanet
Gebruikersavatar
Stan
Admin
Admin
Berichten: 2824
Lid geworden op: do 05 jan 2006 16:23
Locatie: Ospel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Stan »

ik zou heel graag een keertje cubase willen proberen, maar die is zo extreem duur en ik ken niemand die hem heeft.. ik heb er al veel van gehoord, en ben benieuwd hoe het daar allemaal werkt :)
Afbeelding
jdrmusic
Newbie
Newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: za 18 feb 2006 20:39
Locatie: Maarssen

Ongelezen bericht door jdrmusic »

Ik ben ooit heel lang geleden begonnen met MODtracker op de x286 onder dos. Tjee dat waren nog eens tijden.....

Daarna over gestapt naar fasttracker, eigenlijk 1 pot nat alleen had je hier wat meer tracks tot je beschikking. In ieder gevallekker kloten met 8 bits sampletjes die meestal ook nog harstikke slecht gesampled waren. Waardoor je eigenlijk continu bezig was met het samplen van bestaande songs.

Toen was eigenlijk al Fruity wel aan de beurt.. Ik gebruik fruity al aardig wat jaartjes. Ik gebruik fruity puur voor het maken van de beats en of instrumentals. Ook midi werkt gewoon 100% in fruity en ten opzichte van reason en dergelijke is dat het allemaal gewoon goed toegankelijk is.

Reason is op zich niet zo heel moeilijk maar gewoon heel omslachtig allemaal en je hebt gewoon niet alle mogelijkheden wat VST en DXi je bieden. ODE aan FRUITY in dit geval.

Voor de productie zelf gebruik ik SONAR en of Cubase ligt een beetje aan de stemming. Toch ben ik wel een groot voorstander van SONAR. Komt doordat ik al jaren werk met cakewalk en het helemaal ken van binnen en van buiten. Ook vindt ik de sync wat lekkerder gaan met sonar.

Ik gebruik ook nog Sony Soundforge. Dit vooral voor het samplen e.d. Blijft ook gewoon een heerlijk proggie al vanaf het begin.
Gebruikersavatar
e-Gloomy-nations
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 21012
Lid geworden op: zo 22 jan 2006 19:33
Soundcloud: https://soundcloud.com/gloomer2000
Locatie: Belgium
Contacteer:

Ongelezen bericht door e-Gloomy-nations »

Ongeveer twee jaar geleden kreeg ik een CD van Acid Music Maker.. daar kun je andersmans samples mee rippen en bewerken en that's it. totdat ik de demo van FL4 in handen kreeg. Ik heb dan maar onmiddellijk een officiële versie gekocht omdat de demo + crack alsnog beperkt waren. Wat ze er wel niet bij zegden was dat de plugins nog eens apart moesten meegekocht worden, en dat neem ik hun wel kwalijk. En een bedrijf van standing zal Image-Line wel niet zijn, want ik heb nog steeds geen antwoord gehad van de directeur betreffende een FL-meeting. Een bedrijf met iets of wat karakter en stijl beantwoorden hun mails ten laatste na 48 uur.. zolang als ze ons geld maaar hebben is't goed ! Ik ben wel blij met de gratis samplefusion die je kunt downloaden..
Gebruikersavatar
Ralph
Fruity Beginner
Fruity Beginner
Berichten: 88
Lid geworden op: di 17 jan 2006 10:25
Locatie: Eindhoven

Ongelezen bericht door Ralph »

ik gebruik Fruityloops nu 3 a 4 jaar daarnaast heb ik Reason 3, Cubase sx 3 hier doe ik vrijweinig mee al wil ik wel cubase leren maar dat is egt vel lees werk en ik heb nog Ableton live 5 deze is net zo goed als cubase alleen fijner in gebruik

om te samplen gebruik ik Soundforge en tot voor kort Adobe audition

en verder heb ik nog een zooi pluggins waar ik nu nog maar een stuk of vijf van gebruik
DjKaliz
Fruity Beginner
Fruity Beginner
Berichten: 89
Lid geworden op: zo 02 apr 2006 15:21
Locatie: oud-beijerland

Ongelezen bericht door DjKaliz »

eerst :D natuurlijk :D Rebirth, de hevig verouderde propellorhead software met drumcomp en 303.

hiermee is het allemaal begonnen

daarna een van de eerste fruityloops versies, ik weet niet eens meer welke en ik was op slag verslaafd

toen ging ik sampelen met soundforge en allerlei shareware progs

later kwam FL studio 4 en reason3 en cubase, maar daar snap ik weinig van.

(Reason is wel heel vet)

mijn conclusie: fl studio is mijn programma 8)
Impact Crew
Fruity Loopist
Fruity Loopist
Berichten: 163
Lid geworden op: vr 31 mar 2006 23:22
Locatie: Wessem (Limburg)

Ongelezen bericht door Impact Crew »

alleen de kwaliteit van fruity is in mijn ogen echt matig.
maar als je rewired met bijv cubase of ableton is dit probleem verholpen.
je gebruikt dus gewoon je fruity als 1 erg relaxte en grote vst
Als je iets doet, doe ut dan goed
Plaats reactie