Weet iemand een een goed keyboard met 49 toetsen van rond de 200eu, heb al wat gekeken maar die vind ik te diep dan heb ik bijna geen ruimte meer op mijn buro. Wat is het verschil tussen semi gewogen en gewoon? en aanslaggevoelig? wat is goed voor een normale (beginend) produceer?
Aanslaggevoelig = als je je toets hard induwt => harde toon, als je je toets zacht induwt => zachtere (stillere) toon. Semi gewogen en gewogen = Als je zelf piano speelt, neem dan gewone. Dit is zoals een piano, semi gewogen zijn de toetsen wat lichter.
Dan nog, het enige verschil tussen een midi keyboard en een usb keyboard is de uitgang. Tegenwoordig zijn er zeer veel keyboards met zowel usb als midi uitgangen. De eigenschappen zijn hetzelfde!
Zelf heb ik geen midi keyboard wil ik in de toekomst miss nog wel. Maar een maat van mij heeft dezelfde als MvR en vind het echt fijn hij gebruikt het voor rapbeats.
Ik heb thuis de Akai mini, en tot afgelopen week beviel het boardje me prima. Nu doen er ineens 2 toetsen niks meer...iemand enig idee hoe dat zou kunnen? Heb intussen een andere versie van FL en een andere PC gekregen maar het keyboard zelf heeft geen veranderingen ondergaan...